Sony Bravia KD-55X8505C Zwart Review

sbenallaNewbie 30 oktober 2015, 2.888 views

Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

Ik heb deze TV nu een paar weken thuis. Tot nu toe heel tevreden hiermee. Een prachtig beeld, mooi strak design. Het geluid is verbazend heel goed, veel beter dan ik bij andere (dunne) TV's. Enig minpuntje tot nu toe is de software, het menu blijft met enige regelmaat hangen.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Mogelijkheden
  • Vormgeving

Minpunten

• Software, menu

Het in gebruik nemen duurde wel net te lang voor mij. Je diende eerst de installatie en update van Android uit te voeren, bij elkaar bijna 1 uur. Ik wil meteen spelen als ik nieuw speelgoed heb.

Zoals ik gewend ben met andere Sony TV's is het beeld standaard niet te 'rijk' ingesteld, maar lekker natuurlijk. Wel zijn de instellingsmogelijkheden eenvoudig en geheel naar eigen wens in te stellen.

Het geluid is verbazend heel goed, veel beter dan ik bij andere (dunne) TV's heb gehoord.

Enig minpuntje tot nu toe is de software. Als je in het Digitaal menu zit dan blijft hij met enige regelmaat hangen. Terug naar TV-kijken werkt soms niet meteen, heb zelfs een keer gehad dat ik de TV uit en aan moest zetten om weer terug te komen.

Dit lijkt me wel iets voor Sony, om snel met een update te komen hiervoor.

Maar over het algemeen heel tevreden met deze aankoop.

Heb jij ook een Sony Bravia KD-55X8505C Zwart?

Werkt het met de laatste Firmware update allemaal wel goed?

[Reactie gewijzigd door SB[NL] op 21 november 2015 20:56]

Ik had al gekeken naar de softwareversie, maar deze geeft aan dat hij al up-to-date is.

Zie wel op de Support Site van Sony dat er een update is.
Deze ga ik installeren en uitproberen.

Bedankt voor de tip!
Laat maar weten of het nu wel allemaal goed werkt

Ben benieuwd aangezien ik deze voor iemand wil kopen :)
Ander ga ik voor de Panasonic.
Ik heb eerder vanavond de update ge´nstalleerd. Zal over een paar dagen mijn bevindingen hier plaatsen.
THX 8)

Altijd jammer dat reviews door Tweakers zelf niet geŘpdate worden als er nieuwe firmware is die de min punten aanpakt.

Snap het wel, want ze hadden het natuurlijk gewoon beter getest op de markt moeten zetten, maar als het gewoon echt goed werkt en het beeld ook nog eens "heel goed" (relatief) is, kopen mensen dit model alsnog niet terwijl het wel degelijk een hele goede tv (na update) kan zijn.

[Reactie gewijzigd door SB[NL] op 23 november 2015 00:20]

Hoe bevalt de televisie nu met de laatste updates? :)
Ben ook benieuwd naar de bevindingen!
Ik ben ook benieuwd, maar kon het niet laten.
Mijn 15 jaar oude Samsung full hd had een fout in de hdmi gekregen. En
Vind deze tv wel een hele mooie vervanger. In de winkel zag hij er top uit.
Heeft iemand deze TV en kan degene ons vertellen of de TV nu na de updates beter werkt?
En zou iemand de breedte van de standaard/voet voor mij kunnen opmeten, dit ivm met mijn speciale TV meubel, wil graag weten of deze erop past.

Alvast bedankt!
Hallo Da Queen
Ik heb in december deze tv gekocht. Ik was op de hoogte van de softwareproblemen. Deze deden zich ook voor, regelmatig vastlopen als je in het homemenu zat, of tijdens wisselen van hdmi etc.. en niet meer reageren op de afstandsbediening. De tv moest dan weer opnieuw opgestart worden. Super irritant.
De laatste update van Sony in januari heeft geholpen. De tv loopt niet meer vast tot nu toe.
Het zappen naar een ander kanaal duurt wat langer dan met mijn oude tv, maar dit kan ook aan de mediabox liggen.
Ik ben heel erg tevreden met deze tv. Het beeld is erg scherp en de kleuren zijn heel natuurlijk mooi.
Ik heb alleen een soundbar aangeschaft voor wat voller geluid.
Ik vind het een aanrader.
bedankt voor je reactie!!
Deze tv nu een aantal dagen in bezit en ben er heel erg blij mee. Super beeld en van de "Buggy" software merk ik vrijwel niets.

De tv doet altijd wat ik wil. ik heb er kodi op geinstalleerd en stream vanaf mijn Nas films, series en muziek en dat gaat perfect! Ook werkt Netflix goed en fijn en zijn de beelden in 4k om te smullen.
Hoe is het inmiddels met de "buggy" software? Is dit probleem nu opgelost?
Heb de Sony nu net een week en helemaal top. Bij de installatie gelijk een update voor de kiezen van 30 minuten en loopt werkelijk als een zonnetje incl Kodi. Vandaag opnieuw een update en eens zien wat die verbetert.
Klopt het dat de tv nu (via update) wel HDR heeft? En zo ja werkt HDR goed?