Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 TOXIC Boost Review

EierKoek 30 oktober 2015, laatste update op 26 maart 2016, 73 views

Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 TOXIC Boost

Kaart doet wat hij moet doen. helaas na alweer 1-2 jaar begint hij veel geluid te maken. kan spellen niet hoog draaien omdat hij snel hoorbaar wordt met een schraal gebrom wat later pas 'normaal' gebrom wordt.

Pluspunten

• kleuren combi
  • stil
  • sterk
  • temp met led lichtjes aangegeven op de videokaart zelf

Minpunten

• te lang en slap van constructie
  • geluid productie

Drivers en compatibiliteit Score: 3
prima videokaart. doet zijn ding en goed ook. al de reden voor deze review is een probleem. na een tijdje lijkt het of de uitstekende hoek ingezakt is waardoor bij hogere fan snelheden deze een vervelend gebrom geeft. opgelost met steuntje.

Edit,
heb nu standaard lawaai met de achterste fan (fan dichtste bij de HDMI etc). vanaf 38% fan snelheid (ongv 50-60 graden) gaat hij irritant schraal brommen. spijt van mijn aankoop al is dit pas een jaar later naar voren gekomen...
schoonmaken heeft geen zin (dacht eerst aan stof). brommen verdwijnt bij 45%. dan wordt het een zachtere brom maar wel nog steeds hoorbaar.
software ook niet meer te vertrouwen. tijdje Sapphire trixx gebruikt voor fan snelheid controle. 1 keer een profiel opgeslagen en me hele computer was naar het schrootje. wilde wel opstarten maar beeld bleef zwart. van alles geprobeerd om uiteindelijk Windows maar opnieuw te installeren.
dus voor mij ook nooit meer Sapphire.

Heb jij ook een Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 TOXIC Boost?