Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart

Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • A-MVA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart Review

Team-RiNo 29 oktober 2015, laatste update op 29 oktober 2015, 404 views

Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart

Zeer goed scherm voor de prijs. Uitstekende zwartwaarden, kleuren en contrast voor een LCD in dit prijssegment. Verwacht echter niks van de ingebouwde speakers.

Pluspunten

• Zeer goede zwartwaarden
  • Goede kleurweergave (ook out of the box)
  • Zeer hoog contrast
  • Ruime verstelbaarheid in alle richtingen
  • Responstijd (met overdrive)
  • USB/3.5mm aansluitingen

Minpunten

• Ingebouwde speakers; deze hoor je soms amper. Ik gebruik deze echter niet.
  • Menu knopjes werken wat onhandig

Ik heb 2 van deze aangeschaft en dit is echt een zeer goed scherm voor deze prijs! Ik kom van 2 HP LP2475w's welke burn in begonnen te vertonen na jaren gebruik. De kleuren en zwartwaarden zijn op dit scherm echt fors beter! Ik wist niet wat ik zag bij het opstarten van diverse games/apps.

Ghosting is mij nog niet opgevallen met Overdrive op 3. Ik heb ook geen last van backlight bleeding in de hoeken, wel zie je vanuit bepaalde hoeken dat de randen van het scherm soms iets lichter zijn (bij volledig zwart) maar dit zie je bij alle schermen van het Type LCD en is wat mij betreft inherent aan de techniek.

Waar ik in het begin wel last van had is dat door het aansluiten via HDMI de kleuren en zwartwaarden slecht waren, ik zag groot verschil met mijn 2e scherm welke via DVI aangesloten was. Dit bleek door foute standaard instellingen in de NVIDIA driver te komen. Dit is dus wel iets om op te letten mocht je jezelf afvragen waarom het scherm niet voldoet aan de reviews!

Heb jij ook een Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart?