LaCie Porsche Design P'9230 3TB Aluminium Review

zjasper 28 oktober 2015, 1.021 views

LaCie Porsche Design P'9230 3TB Aluminium

Mijn LaCie van 320 Gb was vol en was op zoek naar een externe harde schijf met

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Mooi design
  • automatische back-up
  • uitknop

Minpunten

• meegeleverde kabel direct kapot
  • kabel is 1 meter

Mobiliteit Score: 3
Mijn LaCie van 320 Gb was vol en was op zoek naar een externe harde schijf met meer ruimte. Ik wilde weer een LaCie kopen omdat de vorige gewoon goed had gewerkt op 1 probleem na. De voeding was toen kapot gegaan en deze was gratis vervangen. Gezien de goede garantie en eerdere ervaring wilde ik weer een LaCie kopen.

Helaas was bij levering de USB-kabel al direct kapot. Ik had contact gehad met LaCie hierover maar deze gaven helaas na drie e-mails niet thuis. Uiteindelijk heb ik een nieuwe kabel gekregen via de website waar ik het had gekocht.

De harde schrijf maakt weinig geluid. Tevens kan je instellen dat het doorlopend een back-up maakt van je bestanden (ook van je netwerk). Snelheid heb ik verder niet echt getest, maar voor het gevoel loopt het prima. Het is fijn dat er een uitknop aan de achterkant zit.

Heb jij ook een LaCie Porsche Design P'9230 3TB Aluminium?

Dat LaCie niet thuis gaf was logisch ... je hebt een overeenkomst met de winkel, niet met de fabrikant. Dit geldt natuurlijk niet als je hem direct bij LaCie gekocht hebt :+
Bedankt voor de review.
Kun je ook aangeven of de schijf naar power states van de computer luistert; gaat hij uit als je de computer uitzet of hibernate (winterslaap/sluimerstand)? Of moet je hem zelf aan en uit zetten?
Hij gaat vanzelf aan en uit als de computer aan en uit gaat. Je hoeft dus niks te doen.