OCZ Platinum OCZP4002GK Review

Drucchi 30 mei 2009, 353 views

OCZ Platinum OCZP4002GK

Pluspunten

• Hoge snelheden bij SPD lage latencies
  • lage (simpele) heatspreadertjes
  • Standaard zeer stabiel
  • Goede garantievoorwaarden van OCZ

Minpunten

• jammer dat er toch minder speelruimte is, om de snelheid hoog te houden (1:1 fsb tussen 200 en 230, 5:4 fsb tussen 250 en 287 en 3:2 een fsb tussen 300 en 345)

Stabiliteit Score: 5
Dit snelle 400 MHz geheugen draait in mn pentium 4 overclock systeem. het zit op een zwaar aangepaste Asus P4P800 met verschillende P4 processortjes (allemaal HT en richting 3GHz), tesamen met een radeon 9800 SE AIW. Mijn geheugen heeft met standaard (SPD) lage latencies van 2-3-2-5 en op aangegeven 2.8 V en een 1:1 fsb snelheid volgehouden van 230Mhz, dat wil zeggen dat het geheugen (beide channels) 460 Mhz deed, wat ik niet misselijk vind. ik wilde niet verder aan de latencies klooien want die vind ik mooi genoeg. Ik heb dus lange tijd 268 FSB met 5:4 devider gedraaid, Dat komt neer op wederom 460 MHz voor het geheugen. Kijk, het is dan niet zo overclockbaar als de DDR2 D9 chipjes van Micron, maar voor DDR-3200 met zulke latencies vind ik dit heel netjes. Daarnaast doen de heatspreadertjes het heel goed, ze worden lekker warm, en geven toch de ruimte om een grote processorkoeler neer te zetten. Dan is het nog wel jammer dat DDR weer zo duur is, voor de helft van deze prijs heb je al even groot DDR2-9200, dus dat laat te wensen over, maar dat geldt eigenlijk voor alle DDR tegenwoordig.
Dus, voor een aanzienlijke prijs heb je wel heel goed geheugen, dat zijn lage latencies nog onder vrij hoge snelheden behoudt, anders stabiel is, en niet je monster processorkoeler in de weg zit. Kortom, aanrader!

Heb jij ook een OCZ Platinum OCZP4002GK?