Lenovo Y50-70-59436467 Review

Mellie 27 oktober 2015, laatste update op 28 oktober 2015, 350 views

Lenovo Y50-70-59436467

Super snelle laptop voor hevig gebruik.

Pluspunten

• Snelheid/videokaart
  • Toetsenbord
  • Veel poorten

Minpunten

• Beeld
  • Bouw is niet super, maar voldoende.

Beste medetweakers,

Dit is mijn eerste review. Dus hopelijk laten jullie mij heel.

Ik heb deze laptop in dagelijks gebruik, voor schoolwerk en af en toe een game.
Op school word deze laptop vaak zwaar belast met VM's etc.

Hier nog eventjes wat van de specificaties:

Processor: Intel Core i7-4710HQ(2,5GHz)
RAM: 16GB
Videochip: GeForce GTX 860M
SSHD: 1 TB
SSD: 8GB Cache
  • Deze laptop verbaast mij nog vaak in snelheid. Met zijn 16GB RAM kan ik ook vele VM's draaien (voor school) zonder dat er echt snelheid verloren gaat. De processor heeft mij ook nog nooit in de steek gelaten. Ook het spelen van games gaat prima. (Denk aan CSGO op hoge kwaliteit.)
  • Het toetsenbord is een leuke plus.
  • Beeldscherm is scherp.
  • Ik vind ik de bouw van deze laptop niet ideaal, ookal moet ik toegeven nooit last ervan te hebben gehad. Alleen voor deze prijs zou het wel beter kunnen.
  • Deze laptop heeft veel USB poorten, een netwerk en HDMI aansluiting. Dit is voor mij een dikke pre.
  • Accu gaat vrij lang mee. Na een jaar nog zeker 3-4 uur onder normaal gebruik.
Al met al. Goede laptop, ik zou hem aanraden.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze review. Feedback word zeer gewaardeerd! O-)

Heb jij ook een Lenovo Y50-70-59436467?

Beetje korte review maar alle info is welkom natuurlijk ;)
Volgens de Lenovo spes is van dit 5943 6467model de processor geen 4720 maar een i7-4710HQ (2.50GHz) de GPU geen 960 GTX maar 860 GTX en geen SSHD... waarschijnlijk heb je een ander type...
Misschien de Y50-70-59441478 ? dan zou de review daar beter op zijn plaats zijn :*)
Hoewel die 8 GB werkgeheugen schijnt te hebben...Hier de twee vergeleken
Ik vond het zelf ook onduidelijk, maar wat jij zegt is inderdaad correct. Ik heb het even gecheckt.

Ik heb inderdaad wel 16GB dus waar die vandaan zijn gekomen is een raadsel.
Verder kan het niet dat ik de Y50-70-59441478 heb, want die is in April pas uitgekomen.

Ik heb het even aangepast.

En ik gebruik hem al wat meer dan een jaar.

[Reactie gewijzigd door Mellie op 28 oktober 2015 09:41]

Als je wilt weten wat er in je systeem zit kijk dan even in Configuratiescherm/Systeem
Meer info en modelnr. is te vinden in Configuratiescherm/Systeembeheer/Systeeminformatie
Dit nummer staat waarschijnlijk ook op een stikker aan de onderkant
Het kan ook zijn dat jou model bij tweakers niet bekend is, er zijn zoveel... en na een half jaar niet meer te koop :?
Ik ga hier thuis even naar kijken. Thanks!
De verschillen in scherpte komt door de schaling van Windows, gewoon terugzetten naar 100% en alles is scherp
Bedankt voor je reactie.
Hij is geupdate naar Windows 10 nu, maar heb nog niet echt tijd genomen om ermee te spelen. Ook meteen maar even aangepast in de review.
Zodra ik tijd heb zal ik eens kijken of dat inderdaad het oplost. Bedankt!

[Reactie gewijzigd door Mellie op 27 oktober 2015 12:21]