Xiaomi Redmi Note 2 Zwart Review

Mees789 26 oktober 2015, laatste update op 14 juni 2016, 970 views

Xiaomi Redmi Note 2 Zwart

Zeer goede telefoon, vooral door de lage prijs die ik ervoor betaald heb. Over het algemeen zeer tevreden!

Pluspunten

• 2,0GHz Octa-core, lekker snel!
  • 2GB RAM goed genoeg
  • Prima batterij
  • Speaker gaat hard!
  • De prijs kwaliteit verhouding!
  • Groot bereik in wifi
  • 5.5'' FHD Scherm

Minpunten

• Camera maakt matige foto's
  • Plastic cover misschien niet zo stevig
  • 3.5mm plug wil soms oortjes niet pakken

Introductie
Ik heb de Xiaomi Redmi Note 2 nu ongeveer 3 weken in gebruik. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze telefoon. Hij heeft mij 168,- gekost met verzendkosten, misschien een beetje teveel, maar ach... hij is het waard! Ik heb hem bij Oppomart besteld, het duurde ongeveer 3 dagen voordat hij verzonden werd, en het verschepen duurde 8 dagen, wat uitkomt op een levertijd van samen 11 dagen.

Waarom heb ik voor deze telefoon gekozen?
Ik werd mijn vorige telefoon (HTC One X) beu. Dit omdat er een dikke barst in het scherm zat, de batterij het niet lang volhield en omdat er een fout inzat waardoor het Wi-Fi bereik erg kort was. Tijd voor een nieuwe dus! Ik vond een hoog budget niet nodig voor een telefoon, dus was ik op de Europese markt al snel uitgekeken... Vervolgens keek ik in China, een groot aanbod en allemaal voor een leuke prijs! Mijn belangrijkste punten waren de processor en de accu. Ik kwam eerst uit op de Umi Emax, maar toen ik zag dat Xiaomi een nieuwe telefoon uitbracht was ik al meteen verliefd! Een lage prijs, goede batterij, goede processor, 2gb aan RAM... Dit wordt hem dacht ik! Natuurlijk heb ik nog een paar weekjes gewacht op wat reviews, maar stiekem wilde ik hem zo snel mogelijk hebben. Dat is dus gebeurt, en nu ligt hij naast mij... een waar topding!

Software
Toen ik hem opstartte kwam ik meteen al enkele bloatware apps tegen, en elke keer als ik WhatsApp opende kreeg ik een advertentie... Ik heb vervolgens zo snel mogelijk een upgrade uitgevoerd van MIUI 6 naar MIUI 7. Alle bloatware was gelukkig weg! Nu maar verder over MIUI zelf... Persoonlijk vind ik het menu er erg leuk uitzien, het heeft iets weg van iOS, maar dat vind ik helemaal geen probleem! Apps openen vliegensvlug en ik kan makkelijk switchen van apps. Ook het menu als je de notificatiebar omlaag haalt ziet er netjes uit, ook erg handig voor als je bijvoorbeeld snel een zaklamp nodig hebt of natuurlijk gewoon je Wi-Fi wil aanzetten.
De instellingen zijn ook erg snel te bereiken en je kunt er zowat alles vinden, prima dus!

Hardware
Deze telefoon is uitgerust met een 2,0GHz octa-core CPU, met een Helio X10 chipset. Er bestaat tot nu toe geen andere telefoon die dit ook heeft voor deze prijs-range. Als ik de AnTuTu benchmark laat spelen kom ik uit op een resultaat van 39926. Als ik me goed kan herinneren hadden andere mensen een ietwat hoger resultaat dan mij. Alsnog een zeer goed resultaat voor zo'n telefoon.
Verder zit er ook nog 2GB aan RAM op het toestel. Hiervan wordt 1GB al gebruikt door het systeem zelf waardoor er (reken maar uit) 1GB RAM overblijft. Dit is voldoende, zeker voor iemand zoals mij, ik gebruik namelijk niet echt zware apps.

Accu
Vergeleken met de accu van mijn oude telefoon (1800mAh) is de accu van de Xiaomi Redmi Note 2 stukken beter. Hij heeft een accu van 3020mAh, wat met mijn verbruik meer dan voldoende is. Als ik het een beetje rustig aan doe hou ik met gemak 50% over aan het einde van de dag, waardoor ik hem de volgende dag nog kan gebruiken zonder hem op te laden. Ik ben zeer positief over de batterij. Veel mensen hebben last van een batterij-drain probleem, dat is bij mij nog niet voorgekomen gelukkig. Ik ben enorm batterijzuinig dus heb ik alleen mijn Wi-Fi heel de dag aanstaan.

Update Juni 2016: Ik hou het nu een dagje vol met deze batterij, nog steeds prima voor mij aangezien ik hem s'nachts oplaad.

Camera
Aan de voorkant van deze telefoon zit een 13 megapixel camera, voor selfies kun je het doen met een 5 megapixel camera. Ik moet eerlijk zeggen dat ik iets meer had verwacht van een 13 megapixel camera, maar nog steeds zijn de foto's netjes. Zo nu en dan kon ik er een prachtige foto mee maken zoals je hieronder in Londen misschien kan zien. Als je de foto in het groot wil bekijken ziet hij er al een stuk minder uit. De selfiecamera is goed genoeg voor een simpele selfie.

Geluid
Toen ik een nummer afspeelde was ik verbaast hoe hard dit ding muziek door de speaker heen kon ''blasten''. Van de geluidskwaliteit wordt ik niet warm of koud... Daarentegen kan ik wel erg positief zijn over als je met oortjes of een koptelefoon muziek luistert. Je kunt namelijk bij de instellingen de tonen veranderen en bovendien zit er ook nog een ''geluidsversterker'' bij waarbij je kunt kiezen tussen verschillende oordoppen van Xiaomi (ookal heb ik er geen), bij elke oordop klinkt het geluid weer anders door je koptelefoon/oortjes. Het enige probleem is dat ik soms de plug van mijn koptelefoon er in en uit moet doen omdat hij mijn koptelefoon niet ziet...

Scherm
De Redmi Note 2 heeft een 5.5'' scherm. Erg groot, maar ik ben er gewend aan geraakt. Als ik nu mijn HTC One X van 4.7'' op pak voelt hij klein aan, echt een raar gevoel :P
Hij past nog net in mijn broekzak gelukkig, dus dat is geen probleem. Ik heb geen idee wat voor scherm erop zit (gorilla glass??), maar ik heb hem tot nu toe nog niet laten vallen dus gelukkig nog geen barstjes kunnen krijgen :D
Ik heb er een screenprotector van Oppomart opgezet, enkele bubbels, maar hij doet zijn werk.
Nu over met wat je ziet: een full HD scherm waarbij de kleuren er prima uitzien. Je kunt in de instellingen kiezen tussen koelere en warmere kleuren, handig voor als je niet tevreden bent. Ook is het beeld met volle helderheid goed te zien in de brandende zon. Als het donker is zoals s'nachts zet ik het beeld altijd op leesmodus, het voelt iets fijner aan voor mijn oog op een of andere manier.

Eindconclusie + slot
Ik kan met een gerust hart zeggen dat deze telefoon het geld dik waard is! Zowel de software als de hardware stellen niet teleur! DIT is de telefoon die ik nodig had. Misschien overdrijf ik een beetje, maarjah, meningen verschillen!

Dit is overigens mijn eerste review die ik gemaakt heb.
Bedankt voor het lezen in ieder geval en stel gerust een vraag!

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 2 Zwart?

Bedankt voor je review! Deze telefoon heb ik ook sinds 2 weken. Ik ben erg tevreden!

Mag ik weten welke Miui 7 Rom je waar hebt gedownload? en is deze 100% stabiel?
Ik ben niet echt gek op roms waarbij je elke dag moet sleutelen. :+
Ik heb de developer's ROM hiervandaan
Ik heb tot nu toe helemaal niks gemerkt van fouten of iets dergelijks, dus niks mis mee :)
Thnx, ga het is proberen.
De developer rom is echt super goed. De accuduur is bijna 2 keer zo lang!

Ik moet heeeel veel moeite doen om hem binnen 1 dag leeg te krijgen. Ik sync alleen Whatsapp op de achtergrond. Verder niks.
Goed om te horen dat de rom je bevalt, ik gebruik hem nogsteeds en nog steeds tegen niks aangelopen, dus inderdaad een geweldige rom :D

Mijn batterij gaat ook lekker lang mee!
hoe kun je dat instellen,dat synchroniseren?
Geweldig te lezen dat iemand een HTC inruilt voor een Xiaomi en tevreden is. ;) Ik heb hem vandaag ook besteld dus ben benieuwd.
Ik denk dat je hem tof gaat vinden! :)
HTC is overigens een topmerk vind ik,, maar die nieuwe telefoons worden een beetje te duur voor mij
Dat verwacht ik ook! Wat een top toestel. }>

Als je nog een Cover zoekt: http://www.banggood.com/S...dmi-Note-2-p-1002349.html

Extra dun. Sluit bij mij super aan!

[Reactie gewijzigd door guidonno op 20 november 2015 22:52]