Microsoft Lumia 640 4G Zwart Review

gameguy12 25 oktober 2015, laatste update op 5 februari 2016, 408 views

Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Kwaliteit voor je geld? Ja, dat krijg je zeker! Ik heb de Lumia 640 nu voor een maand en als het aan mij ligt ga ik nooit meer terug naar Android. De telefoon is stevig en heeft een lange accu-duur. De interface draait vloeiend en stabiel. Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit, sterker dan verwacht!
  • Accu-duur.
  • Scherm, kleurweergave en helderheid met de zwartwaarden zit het volgensmij ook wel goed.
  • Camera's maken beide mooie foto's
  • Geluid gaat vlink hard...
  • Glimp Scherm
  • paar keer recht op t scherm gevallen nog geen barst te bekennen.

Minpunten

• ...maar de luidspreker zit op de achterkant.
  • Apps gaan wel op SD kaartje, maar kunnen soms niet geupdate worden daardoor.

waarom heb ik deze gekozen?

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn Acer Liquid E3.
Ik had zelf enige irritaties opgelopen met mij ''oude'' telefoon. De accu-duur was vrij kort meestal moest ik rond 16:00 uur mijn telefoon al opladen na een dagje school. Hij was dan ook echt leeg. als ik mijn 640 4G op de lader doe, Is dat 's avonds pas en dan is ie nog sowieso op 40~50% van de accu. Android was als het aan mij lag veel te onstabiel en had elke dag wel n vastloper zelf met t internetten wel.

eerste indruk

De telefoon was mooi verpakt, wat wel gek was was dat er geen foto van de zwart gekleurde 640 op stond maar wel van de blauwe, orange en wit. Toen ik hem eruit gehaald had (en ja, ik weet wat sommige viezerikken nu denken ;) ) was de accu al voor 50% vol, ik kon dus direct aan de slag :) . Ik vond zelf dat de telefoon er robuust was Ún er mooi uitzag.

Accu-duur

De accu gaat bij mij makkelijk een dag mee, als ik een game aan het spelen ben zoals asphalt 8 dan gaat ie wel snel leeg. Maar goed dat is ook wel te begrijpen neem ik aan?

Scherm

Het scherm is simpelweg WAUW, nou ja als het aan mij ligt dan he. Ik had als eerst de helderheid naar Hoog gezet. Ik had later ook nog uitgevonden dat je het scherm kon aanpassen. Ik heb hem zelf het liefst op levendig staan.

Games

Ik game graag, dus vandaar voeg ik dit eraan toe.
Asphalt 8 draait no-problemo op deze telefoon. Sommige games draaien er voor geen meter op. Een game die veel minder grafisch intensief is zoals bad-piggies draait als crap. Dit is waarschijnlijk door slechte optimalisatie.
Dit gebeurt wel vaker trouwens. Maar voor de telefoon gamer zal ik zeggen dat deze wel gekwalifiseert is.

Bouwkwaliteit

Geweldig! Met de case word dit nog net even beter, daardoor
word de achterkant net even dikker en steviger.

Camera

Geweldig, als t aan mij ligt. Foto's zijn scherp zat voor mij en genoeg detail aanwezig in de foto's.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Zwart?