Specificaties Tower, 6 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Performance One P183 Review

Themba 29 mei 2009, 1.367 views

Antec Performance One P183

Pluspunten

• Stil
  • Koeling
  • Design
  • Installatiegemak

Minpunten

• Prijs (voor sommigen)
  • Weinig ventilatoren meegeleverd

Review van de Antec P183 case.

Inleiding:
Ik heb enkele dagen geleden deze case ontvangen van Azerty als vervanging voor mijn 30 euro z-merk kast. Die kast maakte een rotherrie en ik was wel eens toe aan wat stilte. Ik heb ooit een pc gebouwd voor een vriend van me en daar toen de P182 gebruikt. Die beviel mij enorm, dus heb ik de opvolger van die kast gekocht.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De bouwkwaliteit is subliem. De zijpanelen zijn gemaakt van 3 lagen. Een laag staal, een laag plastic en een laag aluminium dacht ik. Ik ben geen scherpe randen of punten tegengekomen. Aan de voorkant zit een deurtje welke tot 270 graden kan worden opengedraaid. Dit deurtje is redelijk stevig en kan worden afgesloten, zodat niemand je pc kan aanzetten zonder dat jij dat toestaat.

Inbouwmogelijkheden:
De inbouwmogelijkheden van deze kast zijn goed. Er is ruimte voor 6 3,5" schijven en voor 4 5,25" apparaten. Verder is er nog ruimte voor 1 3,5" extern apparaat. Via het achterpaneel kunnen draden worden weggeleid. Er worden zip-ties meegeleverd waardoor je alles nog beter kunt wegwerken.

Koeling:
De koeling redelijk tot goed. Er worden standaard maar 2 ventilatoren meegeleverd. Dit zijn de bekende 120x120 mm Tricool fans. Ze zijn achterin geinstalleerd en de schakelaars zitten ook achteraan de kast. Er is nog wel ruimte voor 3 andere 120x120 mm ventilatoren. Er wordt er dan 1 in de onderste kamer geinstalleerd en 2 in de ruimte daarboven. Daarkomt dan een soort airduct voor de grafische kaart.

Vormgeving:
De kast is prachtig. Het enige echt zichtbare verschil met de p182 is dat de panelen iets donkerder zijn en de ventilatiegaten in het deurtje. Door deze gaten kan er meer lucht de kast in en dat komt de koeling te goede. Verder is het natuurlijk weer een prachtig Antec-design.

Installatiegemak:
De installatie ging heel makkelijk. Ik ben geen problemen tegengekomen en er was voldoende ruimte. De hardeschijfbehuizingen schuiven de kast uit, waardoor je ze makkelijker kan installeren. De 5,25" apparaten worden de kast ingeschoven met behulp van een stel rails.

Modbaarheid:
Je kunt er vast een raampje insnijden, maar de kast is mooi zoals hij is. Ik ben niet van plan er dingen aan te gaan veranderen.

Prijs:
De kast is niet heel goedkoop met zijn prijs van rond de 125 euro. Maar hij is het geld dubbel en dwars waard. De kast is stil en koelt goed mits je er een paar extra ventilatoren inzet.

Heb jij ook een Antec Performance One P183?

Reviews door de redactie

Kort maar krachtige review. Goed om te weten dat er bij deze maar twee fans mee worden geleverd.

Nog een punt: De fanmount in het onderste compartiment zit nu voor de drivebays, dit is een hele verbetering tov de P182 :)
Heb zelf de P182. Lang getwijfeld over het nemen van zo'n dure kast, maar het is inderdaad zijn geld dubbel en dwars waard. Voldoende ruimte voor harde schijven, meerdere fasecans, geweldige airflow. En de sjieke afwerking.

Stoffilters vooraan vind ik geweldig. Ik maak ze om de zoveel tijd schoon, en dat is ook echt nodig. De binnenkant van mijn kast is tot op heden (Bijna 9 mnd) geheel stofvrij!

Kan hem enkel en alleen aanraden.