Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Red switches - Bekijk alle specificaties

Qpad MK-85 Review

mercyfull_fate 24 oktober 2015, 166 views

Qpad MK-85

De toetsen hebben een fijne structuur, en fijne aanslag en doet me denken aan de mechanische toetsenborden van vroeger. De helderheid van de verlichting is goed te dimmen, het num/caps lock lampje is wel fel en niet dimbaar. Goede prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• aanslag
  • dimbare verlichting
  • polssteun

Minpunten

• lamp caps/numlock niet dimbaar
  • polssteun is dun/laag

Hiervoor had ik een membraam toetsenbord welke last kreeg van plakkende toetsen e.d.
Vanwege de lage prijs vondt ik dit een mooi toetsenbord om mechanische toetsen uit te proberen. Ik ben geen gamer dus eventuele gamerfunctionaliteit zal ik soms als nadelig beoordelen. Ook heb ik geen drivers geinstaleerd dus zal ik veel goede en slechte functies niet opgemerkt hebben.

ontvangst:
Ik ontving het toetsenbord goed beschermd in een nette doos samen met een erg beperkt instructieboekje (beschrijft de fysieke instalatie en driverinstalatie wat zelfs mijn oma zonder instructie zou lukken:P), een cd, 4 oranje toetsen en een tool voor het verwijderen van toetsen.

uiterlijk:
Het toetsenbord ziet er op enkele logos na mooi strak uit met niet te veel onnodige functies.
Hij is zwaar, zwaarder dan de vroegere mechanische toetsenborden, dit maakt het toetsenbord erg statisch op het bureau terwijl ik mijn toetsenbord vaak verplaats voor tekeningen e.d.
Het draad is netjes maar erg stug waardoor deze niet strak over het bureau te leggen is.
Ik hou niet van onnodig licht en savonds is een verlicht toetsenbord handig voor het typen.
Gedimd vindt ik de helderheid van de toetsverlichting prima, de tekens op de onderste helft zijn dan wel slecht verlicht maar dat vindt ik prima. De statuslampjes van num en capslock zijn wel te fel en lijken niet dimbaar te zijn.
Er is een toets voor wisselen tussen pc en game mode, neem aan dat dit met nkeyrollover oid te maken heeft maar ik merkte behalve een statuslampje geen verschil.
Tevens is er een usb hub en 2 audioverlengkabels ingebouwd voor microfoon en koptelefoon, Dit zal voor mensen met moeilijk bereikbare aansluitingen op de case erg praktisch zijn.

typen:
Het toetsenbord bevalt mij goed, het voelt aan als de mechanische toetsenborden van vroeger.
Bizar genoeg type ik meteen al sneller dan met de verschillende membraam toetsenborden welke ik gewend ben.

ergonomie:
Ergonomisch bevalt het toetsenbord mij minder. Zoals de meeste mechanische toetsenborden is dit toetsenbord dikker en de polssteun is voor mij niet dik en groot genoeg om effect te hebben. tevens is er links bij typen geen ondersteuning.
Waarschijnlijk zal ik in de toekomst voor een betere ondersteuning zorgen of het toetsenbord lager onder mijn bureau plaatsen.

Heb jij ook een Qpad MK-85?