Kingston DataTraveler Micro 3.1 64GB Zilver Review

jeroenhorst1 24 oktober 2015, laatste update op 24 oktober 2015, 1.087 views

Kingston DataTraveler Micro 3.1 64GB Zilver

Prima product, lekker stevig en lekker snel, voor een prima prijs

Pluspunten

• Klein
  • Snel
  • Kan aan sleutelbos

Minpunten

• Nog geen (net in bezit)
  • Soms is het makkelijk dat er een ledje op zit

Gezien mijn huidige usb stick niet meer voldoet en op het punt staat om het allemaal op te geven (Silicon Power 16GB USB 2.0), was het tijd voor een nieuwe.

Ik hou van usb sticks die stevig zijn, en naar verwachting dan ook langer mee gaan, gezien ik altijd USB sticks aan mijn sleutelbos doe (zodat ik ze niet ergens laat liggen). Moest de volgende usb stick ook weer aan mijn bos komen.

Dat zeggende maakt voor mij de Read/Write niet zo gekke veel uit. Daarnaast hebben wij nog super veel USB 2.0 apparaten op het werk. toen ik onlangs op zoek moest naar wat nieuwe usb sticks kwam ik via Tweakers al snel op deze stevige metalen usb stick.

Naast deze hebben we ook nog wat Kingston Datatraveler DTSE9 (8GB & 16GB USB 2.0) besteld, die overgens ook prima werken voor op het werk. Deze Micro 3.1 wil ik eigenlijk voor thuis gebruiken, maar het kan ook voorkomen dat ik enkel deze zal gebruiken voor het werk.

Voor de gene die graag even wat Read/Write resultaten willen weten heb ik een benchmark tool gedownload van FlashBench (http://usbflashspeed.com/) en een testje gedraait.

Via onderstaande link kom je bij de test resultaten. Gezien dit een usb 3.1 GEN2 usb stickje is en ik een USB 3.1 GEN 1 USB poort heb kunnen de resultaten wat anders zijn, maar zoals ik al aangaf werk ik meer met usb 2.0 dan 3.1 GEN 1/2.
Link: http://usbflashspeed.com/129331

Omdat er nog niet zoveel reviews van waren, en het wel een mooie usb stick is. Heb ik dit geschreven, hoop dat jullie er wat aan hebben!

Heb jij ook een Kingston DataTraveler Micro 3.1 64GB Zilver?

Dank voor de review! Moet zeggen dat ik een schrijfsnelheid van 33MB/s voor USB 3.1 toch niet zo indrukwekkend vind. Bijvoorbeeld grote broer Kingston HyperX Savage (ook een tik duurder, I know), maakt zijn USB 3.1-label dan een stuk beter waar met 80MB/s.