Specificaties GF GTX 980 Ti (1,19GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING Review

Nick Boots 24 oktober 2015, 1.265 views

Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING

Een beest van een kaart, was even bang dat die niet in m'n Antec 900 kast ging passen maar toch gelukt. Eet elke game voor ontbijt, en uiteraard draaien titels als GTA 5 op 1080p er aardig soepel op. (Spel blijft zwaar...)

Pluspunten

• Flinke overclock vanuit de fabriek.
  • Meer VRAM dan je voorlopig nodig zult hebben.
  • Speelt alles zonder moeite.
  • Zuinig.

Minpunten

• LEDs niet in te stellen met Geforce Experience.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Wat een monsterkaart zeg... Het eerste wat aanspreekt als je de kaart uitpakt is hoe groot hij is. Drie luchtscheppen van fans staren je aan zodra je de kaart in handen hebt. En aan de andere zijde vindt je een backplate met een aparte frame voor waar de chip zit. Dit ontwerp zou volgens Asus permanent buigen van de kaart moeten voorkomen bij grote hitte productie. Aan de zijkant zijn twee pluggen, welke beiden acht pins PCIe nodig hebben ten opzichte van 6+8 voor de standaard 980 Ti, let hier bij op bij aanschaf!

Na het installeren en aanzetten licht het Strix logo op de zijkant van de kaart op en pulseert, dit was alleen niet instelbaar in Geforce Experience, iets waar ik stiekem op hoopte maar dat lijkt alleen voor Reference Coolers te zijn. Gelijk na Drivers ge´nstalleerd te hebben maar even een zware demo pakken waar mijn GTX 770 van ging zweten, geen moeite voor deze kaart. GPU verbruik haalde niet eens 100% want er waren toch al 60 beeldjes per seconde gehaald. Waarbij nog een prettig pluspunt is is dat de kaart minder Watts uit de muur trekt dan mijn GTX 770 nodig had voor dezelfde test, top!

Het is wel een peperdure kaart, maar hier is hopen dat die voorlopig niet aan vervanging toe zal zijn al gaat het hard de laatste tijd in de Game industrie.

Heb jij ook een Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING?

Ik ben wel benieuwd naar wat foto's! Heb je die gemaakt? Ben benieuwd hoe dit monster er uitziet. :)
Ik zal het beest morgen even uit de kast halen om wat foto's te maken. ;)
Rest van je componenten mogen er ook wezen.
een mooi plaatje van de hele set up zou ook niet verkeerd zijn.

Dikke PC heb je :)
Moet ik wel weer even stoffen helaas, heb nog steeds een Antec 900, de allereerste versie. Prima kast, alleen geen stof filters dus zelfs op een verhoging is na een dag of twee al stof te zien wat balen is. Zit te kijken wat ik als nieuwe kast ga nemen, m'n oog heb ik op een Corsair Obsidian 750D, al is deze wel heel groot en heeft de onderkant niet volledig stof filters aan de voorkant...
Wat vind je van de 760T ?
Ook een erg mooie kast.
Op mijn Strix heb ik met de GeForce Experience die LED-verlichting toch echt uitgezet. Lijkt me dus iets mis in jouw systeem...
Ah, ik had uitzetten niet geprobeerd, alleen of die eventueel een ander ritme kon gebruiken. :)

Update: Gecheckt, en ook andere ritmes werken... Min-of-meer, maar wel blij dat het toch werkt, het is soms wel handig als het uit kan, of eventueel minder fel. :D

[Reactie gewijzigd door Nick Boots op 20 november 2015 22:40]