OnePlus 2 64GB Zwart Review

geertberkers 23 oktober 2015, 1.175 views

OnePlus 2 64GB Zwart

Ik heb de OnePlus 2 besteld op 20 augusttus, dat houd in dat ik hem nu ongeveer 2 maanden in gebruik heb. Ik vind het echt een verbetering van mijn OnePlus One. Voornamelijk de vingerafdruk scanner, maar er zijn wel een paar kleine software puntjes die ik mis.

Pluspunten

• Rooten met garantie
  • Vingerafdrukscanner
  • USB Type C
  • Forum Community
  • OxygenOS
  • Camera
  • Alert Slider

Minpunten

• NFC
  • Invites
  • Customer Support

Na 2 maanden gebruik van mijn OnePlus 2 ben ik echt tevreden! Dit is echt een vooruitgang gezien vanuit mijn OnePlus One.

Er zijn maar een paar minpuntjes, deze hebben vooral met de software te maken al zeg ik het zelf. Dat het toestel geen NFC heeft is helemaal geen probleem voor mij, want dit gebruikte ik toch nooit op de OnePlus One.

Er gaan geruchten rond dat het scherm warm wordt tijdens het gebruik, maar hier heb ik geen last van. Ik heb van de week zelfs nog uren zitten gamen (Need for Speed) en heb hier helemaal geen last van gehad.

Ohja, nog een klein dingetje, de Customer Support... Ja die is wel slecht. Je hebt meer kans dat je op het forum wordt geholpen, dan als je ze een bericht zelf stuurt.

Waar ik erg blij mee ben, zijn de vingerafdrukscanner, die perfect werkt bij mij, de USB Type C en het behouden van garantie als je je toestel root.

De vingerafdrukscanner had in het begin wel eens wat problemen, maar na de OxygenOS 2.1.1 versie heb ik hier geen last meer van gehad. Hij werkt snel en accuraat, je kan alleen maar 5 vingerafdrukken toevoegen, maar per vingerafdruk moet je er misschien 20 instellen. Hier kun je dus meerdere vingers gebruiken en dan kun je alsnog meer dan 5 vingerafdrukken toevoegen.

De USB-Kabel is erg makkelijk, aan beide kanten maakt het niet uit hoe ik hem erin stop, hij past toch wel! In de telefoon, maar ook in de adapter. Dit is erg fijn, maar een klein nadeeltje is dat de kabel er wel eens uit valt als ik erop ga zitten. Maar bij de OnePlus One, trok ik toen de hele adapter uit het stopcontact. Misschien dus niet eens een nadeel.

Omdat je bij OnePlus je garantie behoud na het rooten, heb ik dit dus ook meteen gedaan, want tijdens de eerste keer rooten verlies je je data op je telefoon. Je kunt gemakkelijke TWRP flashen, en erna een custom ROM erop gooien(aangepaste software) of wat tweaks uitvoeren.

Ik heb zelf als eerst mijn DPI (Dots per Inch) verlaagd(zie fotos), waardoor het lijkt dat ik een grotere resolutie heb. Daarnaast heb ik XPosed geinstalleerd om een aantal tweaks toe te passen zoals Greenify en Amplify (Battery savers).

De batterij gaat lang genoeg mee voor mezelf, zelf moet ik zeggen dat ik hem redelijk veel gebruik op een dag, en hem dan toch wel eens op moet laden, maar dan heb ik ook wel 8 uur SOT(Screen On Time).

Als laatse wil ik nog iets over de camera kwijt, de standaard camera vind ik zelf niet zo fijn, maar met een gedownloade camera app maakt hij echt perfecte fotos en filmpjes, Gemakkelijk via een Chromecast op de TV af te laten spelen.

Deze telefoon werkt ook gemakkelijk met een Moto 360 smartwatch, Philips AS141 Dockingstation(Muziek via bluetooth, opladen helaas niet) en de Philips SHB7150 headset.

Heb jij ook een OnePlus 2 64GB Zwart?

Reviews door de redactie

Ik heb deze zomer ook lopen twijfelen en ben uiteindelijk alsnog voor de One gegaan. Oxygen schijnt ook wel prima te zijn, wat is jouw ervaring? Zijn er punten waarop ze echt verschillen?
Ik mis een paar puntjes, maar dit is ook per telefoon verschillend.
Zo mis ik een aantal quick toggles, statusbar omlaag en dan een aantal dingen die je aan of uit kunt zetten. Bij Developer Options de functie "Hold back button to kill app". En Privicy Guard om permissies per apps uit te zetten. Hier zal vast wel iets anders voor zijn, maar heb dit nog niet uitgezocht.
Ik twijfel of ik deze telefoon ga kopen, twijfel vooral tussen de Moterola x style en de Nexus 6. Heeft iemand een argument waarom ik juist voor de oneplus 2 moet gaan?

alvast bedankt
Zoek op Youtube op "OnePlus 2 vs Motorola X style".
Dank je wel voor je review, kort maar dekt de lading! ;)