Seagate Desktop HDD, 2TB Review

LabradormaxNewbie 23 oktober 2015, 248 views

Seagate Desktop HDD, 2TB

Slechte schijven met slechte service, als Seagate zo door gaat wil ik er geen schijven meer van hebben!!

Pluspunten

• Redelijk snel

Minpunten

• 3 schijven binnen 1 - 2 jaar defect
  • Slechte servicedesk

Deze schijven worden gebruikt in een RAID1 configuratie.
Binnen 1,5 jaar ging de eerste defect, deze is omgeruild door een refurbished. Voor de zekerheid hebben we een nieuwe erbij geplaatst!

De tweede originele ging binnen 2 jaar defect, ook aangemeld voor garantie en degene die daarvoor werd uitgeleverd was gelijk als stuk, uiteindelijk is die weer omgeruild.

Degene die we na 1,5 jaar er nieuw hadden ingezet ging ook binnen een jaar stuk. Die is ook weer vervangen.

Nu is de eerste omgeruilde weer defect (8 maanden na levering maar buiten de 2 jaar garantie van de originele aankoop). Volgens Seagate is deze buiten de garantie. Of terwijl een waardeloze service. Ze hadden op zijn minst coulance kunnen toepassen.

Bij veel bedrijven kun je bij garantie erop rekenen dat het retour sturen wordt vergoed door bijvoorbeeld een antwoordnummer, maar hier willen ze niets van weten....

Al met al ben ik niet te spreken over deze serie schijven en al helemaal niet over de service!

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft!

PS. in het systeem hebben we ook een andere schijf geplaatst die gewoon stabiel blijft draaien. De oorzaak is du NIET extern maar zit hem in dit type schijf!

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 2TB?

Meer advertenties