Crucial CT4G4DFS8213 Review

Niels van Wooni 23 oktober 2015, 423 views

Crucial CT4G4DFS8213

Lees onder

Pluspunten

• Goedkoop
  • Werkt zoals je verwacht

Minpunten

• Geen

Deze module begin augustus 2015 gekocht voor mn x99 systeem met waterkoeling. Wilde als laatste pas investeren in RAM geheugen om 2 redenen:
- Wilde eerst even mn systeem op orde krijgen plus de software.
- Prijzen van de knappe setjes DDR4 waren nog iets aan het dalen.

Dit was simpelweg het goedkoopste wat er op dat moment aan DDR4 geheugen was (24 euro). Ik had hem nodig om Windows te kunnen installeren en de software op orde te krijgen en dan zou ik daarna nog wel kijken voor een knap setje quadchannel DDR4.

Uiteindelijk heb ik bijna 3 maanden met deze module gedaan omdat een bepaald setje DDR4 die ik graag wilde hebben steeds niet verkrijgbaar was.

Intussen had ik BF4 geinstalleerd en GTA5, maar daarom schrijf ik dit stukje ook, tot mn verbazing draaide deze gewoon goed!
Geen bizar lange laadtijden, geen lage fps. resolutie op 1400p en alles op ultra.
Dat had ik dus echt niet verwacht.
Dus in plaats van veel meer geheugen op basis van quadchannel, dit ene moduletje van 4gb op single channel, doet het dus gewoon.
Alleen bij GTA5 had ik afentoe drops in mn frames/sec.

Samenvattend ben ik erg tevreden over dit moduletje, vooral omdat alles gewoon werkt, ook in een quadchannel moederbord werkt het gewoon, dacht eerst dat je er minimaal 2 moest hebben om je systeem te kunnen starten, maar 1 module was al voldoende.

Over de module zelf is niet heel veel te zeggen, supersimpel, supergoedkoop, ideaal om te gebruiken als testgeheugen als je nog even niet wil investeren in een knap setje RAM geheugen.

Het is slechts 4gb op 2133Mhz maar hij doet wel alles wat je minimaal nodig hebt.
En gamen gaat dus ook.

Aanvulling:
Nu heb ik sinds gister mn lang verwachtte setje 4x8gb Corsair Dominator Platinum 3000mhz CL15, en kan ik ook gelijk even vergelijken.

En moet ik wel eerlijk zeggen, alles is sneller, en je merkt het vooral aan muisbewegingen in het spel. Ik dacht eerst dat ik last had van een beetje display-lag, maar dat was gewoon omdat die 4gb volliep.
Met GTA5 is het erger dan BF4.

Heb jij ook een Crucial CT4G4DFS8213?