Specificaties 19" @ 1440x900 (WXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T190 Zwart Review

Jelle Mees 28 mei 2009, laatste update op 28 mei 2009, 452 views

Samsung Syncmaster T190 Zwart

Pluspunten

• Mooi design
  • Goedkoop
  • Prachtig beeld in desktop-omgeving
  • Geen ghosting merkbaar

Minpunten

• Contrast
  • Kabels voor sommige mensen iets te kort
  • Hoogte niet verstelbaar

Het scherm ziet er prachtig uit. Je steekt het enorm gemakkelijk en snel in elkaar en binnen de 60 seconden is het scherm volledige geconfigureerd ( brightness, contrast, scherpte, kleuren, enz... ).

Wanneer je aan het werken bent in 2D desktop applicaties valt er absoluut niets op te merken aan de beeldkwaliteit. Wanneer je video gaat kijken wordt het wel duidelijk dat er enkele mankementen zijn. Zwart is op dit scherm alles behalve zwart. Vlak voordat een film begint heb je vaak een volledig zwart scherm met in het midden de titel van de film, enkele credits, enz... Op zo'n momente zie je de achtergrond-verlichting enorm goed. Dat zou niet mogen. Zeker niet bij een 16:10 beeldverhouding aangezien je bij het kijken van video ALTIJD zwarte banden hebt, of wel links en rechts ( 4:3 ) ofwel vanboven en beneden ( 16:9 ).

Over de reactiesnelheid van het scherm ben ik enorm tevreden. Ik heb in geen enkele game "ghosting" effecten gehad.

Dit scherm heeft een enorm goede prijs/kwaliteit verhouding. In de 100-150 prijscategorie zijn er tientallen, misschien wel honderden schermen met een slechtere beeld- en/of bouwkwaliteit. Ik heb dit scherm slechts 100 betaald ( excl. BTW ) en ik ben er van overtuigd dat ik voor die prijs ( op het moment van schrijven ) geen beter scherm zal vinden.

Dit scherm kan ik echt aanbevelen aan 90% van de consumenten, mensen die de PC vooral gebruiken voor internetten, office applicaties, enz... Mensen die af en toe toch eens willen photoshoppen, videokijken of gamen kijken toch beter uit naar een ander scherm. Gewoonweg omdat de contrast van dit scherm te laag is. Het LCD-schermpje van mijn digitale-camera slaagt er in om donkere beelden zeer mooi weer te geven, terwijl op dit scherm dezelfde foto's alles behalve duidelijk zijn. Alleen toen ik ging sleutelen aan de instellingen van mijn grafische kaart slaagde ik er in om de objecten in donkere omgeving voldoende belicht weer te geven, met als gevolg dat de kleuren in andere applicaties niet om aan te zien waren.

Bij de aankoop van het scherm moet je er rekening mee houden dat de hoogte niet verstelbaar is.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T190 Zwart?