Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL552VW-CN108T Review

thamassi 6 januari 2016, laatste update op 17 januari 2016, 722 views

Asus ROG GL552VW-CN108T

Goede gaming laptop

Pluspunten

• i7-6700HQ
  • GTX 960M
  • HDD kan gemakkelijk veranderd worden.
  • usb-c

Minpunten

• Alles is plastiek
  • 5400 rpm hdd

Ik gebruik deze laptop ondertussen 3 weken.
Ook ik heb deze laptop voor school gekocht, voor het gamen heb ik een gewone desktop (maar het gaat wel).

De buitenkant van de laptop is allemaal plastiek, Aan de achterkant van het scherm zit een stuk grijs plastiek met een geborstelde aluminium look. In het midden daarvan zit een rood lichtgevend ROG label.

Rond het verrassend leuk typend toetsenbord zit blinkend plastiek, hierop zie je elke vette vinger, dit is wel een nadeel.
Dit toetsenbord is ook volledig verlicht.

De aansluitingen op de laptop zijn ook vrij goed.
1 usb 2
Hoofdtelefoon aansluiting
Microfoon ingang
DVD-speler
M.2 aansluiting in de laptop

Nu we ook over de inwendige onderdelen beginnen.
De cpu en gpu worden goed gekoeld, warme polsen ga je niet hebben.
Het enige contact vlak dat echt warm wordt is de linker kant van het toetsenbord.
Maar dat is ook alleen als je hem tot het uiterste drijft.
Op dat moment gaat hij ook meer geluid maken.
Als je gewoon een beetje surft of met office bezig bent hoor je hem amper.

Voor het gamen kan je hem ook goed gebruiken.
Ik kan er nergens iets over vinden maar het scherm heeft denk ik G-sync.
(Dit blijkt niet te zijn aan de reactie hier onder te lezen)
Tijdens het spelen van GTA 5 kunnen de frames van 60FPS naar 40 vallen en de enige manier dat je het merkt is als je naar de FPS counter kijkt.
De demo van Nvidia kan je de g-sync optie ook niet opzetten.
Het scherm op zich is van goede kwaliteit, Bovenaan heb ik een beetje light bleed, maar valt alleen op als je er echt op let.

De boksen die in de laptop zitten zijn niet van de beste geluidskwaliteit, maar wat verwacht je, het is en blijft een laptop.
Het enige nadeel dat echt een spelbreker is, is voor mij de hdd van 1TB, liever had ik er een ssd in gehad, ondertussen heb ik hem al wel veranderd door een ssd.
Hierdoor voelt de laptop nog sneller aan en is het op zich de perfecte laptop.

Heb jij ook een Asus ROG GL552VW-CN108T?

Hoi,

Deze bevat geen G-Sync.
Die optie vind je enkel op de supported GPU's.