Specificaties 2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson K800i Zwart Review

Xaero 29 mei 2009, 860 views

Sony Ericsson K800i Zwart

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Erg netjes menu waar je snel door heen kan
  • Goede fotokwaliteit
  • Accuduur
  • Goedkoop geheugen

Minpunten

• Klepje gaat vaak open in broekzak, kost je weer batterij

Ik heb deze telefoon nu bijna een jaar. Zelf gekocht voor 100 euro. Niet duur voor een mooie en degelijke telefoon. Daarvoor altijd een w300i gehad, ook van SE, en ook daar erg blij mee geweest. Alleen een openklap telefoon beviel me nooit heel erg. Dus toch maar overgegaan op een 'blok'. Een erg degelijk product, wat het gewoon altijd doet. Nog nooit echt problemen mee gehad. Af en toe wel de mogelijkheden gemist van bijvoorbeeld een groter beeldscherm, maar ach. Voor de prijs hoef je het echt niet te doen. Zelfs na diverse keren hem zwemles te hebben gegeven en netjes te drogen doet hij het nog uitstekend.

Er wordt veel geklaagd over de joystick, maar met normaal gebruik gaat dat ding perfect mee. Nog nooit echte problemen gehad met de joystick zelf. De toetsen typen lekker fijn, en zitten genoeg uit elkaar om er voor te zorgen dat zelfs mijn opa er nog mee kan typen. Het design van het toetstel is erg mooi. Het ziet er mooi en gestroomlijnd uit. Geen vage uitstekende dingen, en alles is dicht op elkaar gepakt zonder ruimte over te laten. Wat wel jammer is dat er snel vuiligheid in de ruimte voor de luidspreker komt (voorkant voor bellen). Dat ziet er dan niet heel mooi uit, maar ach. Een keer schoonmaken en hij ziet er weer top uit. Wat eigenlijk nog wel vervelend is, is dat er een knop op zit om naar 'web' te gaan. Dus om op internet te gaan. Dus druk je erg vaak in tijdens sms'en e.d. en moet je altijd oppassen dat je niet op de verkeerde knop drukt. Anders zit je weer op internet etc. Er is ook geen mogelijkheid dit uit te zetten.

De hoeveelheid van opslag van sms’jes valt wel tegen. Want zelfs als je er een 2 gigabyte kaartje in hebt, passen er maar 1000 in totaal in. Dit kan makkelijk verhoogt worden, aangezien er toch genoeg ruimte is op de telefoon zelf. De spelletjes en applicaties die standaard op de telefoon zitten zijn niet heel geweldig. Standaard aan games krijg je ‘Tennis Multiplay’, ‘Mini Golf: Castles’ en ‘FotoQuestFishing’. Niet heel geweldige spellen. Gelukkig zijn er genoeg uitbreidmogelijkheden om extra spellen te installeren. Kwa applicaties zit er ‘HP Print’ – een programma om foto’s uit te printen, ‘Facewarp’ – waarmee je gezichten van personen kan vervormen. En ‘Photo mate’, een uitleg hoe je het beste een foto kan maken met de cybershot camera.

Wat ik zelf nog wel een aanrader vind om te installeren op de telefoon is het programma ‘Torch’. Klik!. Met dit programmatje kan je de oranje scherpstellamp laten branden. Kan je hem dus als zaklamp gebruiken. Zoiets zou eigenlijk standaard op de telefoon te vinden moeten zijn.
De geluidskwaliteit is erg goed. Jammer dat de oordopjes wat minder lang mee gingen als deze super degelijke telefoon. Maar voor een 10tje met een beetje goed zoeken heb je zo nieuwe. _/-\o_
Je kan in de muziekplayer sorteren op Artiest, Tracks en een eigen playlist maken voor liedjes. Wat minder uitgebreid dan me eerste telefoon, maar dat was dan ook een walkman phone. Iets wat ik nog wel mis is de mogelijkheid om te zoeken. Als je 2048mb aan ruimte hebt op je telefoon, deze volzet met mp3tjes 4 mb, moet je zo 512 mp3tjes door scrollen. Niet erg vervelend, maar het zou handig zijn als je gewoon naar een letter kan gaan d.m.v. de toetsen. Dit is toch wel iets wat je mist.

De fotokwaliteit is erg goed voor een telefoon. Natuurlijk is een fototoestel nog altijd beter dan een telefoon. Het enige wat een beetje tegenvalt is als je in het donker foto's maakt dat er veel ruis ontstaat op de foto. Verder is de flits meer dan ok voor een telefoon, en belicht hij alles netjes zoals het hoort. De 3.2 mp is meer dan voldoende voor een telefooncamera. Leuk zijn de kaders die je bijvoorbeeld kan instellen. Waardoor je toch wel grappige foto’s kan maken. Wel vind ik het scherpstellen van een foto erg lang duren. Dit heb ik dus ook standaard uitgezet. Het heeft niet een heel groot voordeel. Enkel dat je je hand stil moet houden bij het maken van een foto.

Wat eigenlijk nog wel een min punt is, is dat er een front-camera in zit die eigenlijk met geen mogelijkheid te besturen is. Enkel met een video-oproep kan je deze gebruiken. Dan nog kan je er gn foto's mee maken. Erg jammer. Want je zou er leuke dingen mee kunnen doen dan alleen een video oproep.
Achja, het beestje wordt wel een beetje oud. Dus het word weer eens tijd voor een nieuwe telefoon.
Misschien toch weer een SE, want die bouwen toch wel erg degelijke telefoons! ;)

Ik zal binnenkort eens wat fototjes maken met de telefoon, en hier bij gooien.

Heb jij ook een Sony Ericsson K800i Zwart?

Zalige telefoon. Kheb hem gekocht bij introductie en geen seconde spijt van gehad. De camera is echte goed en zelfs zoveel beter dan men huidige Samsung I8510. Heeft bij mij ook dorst gehad en enkele keren van mn fiets gevallen, en toch steeds blijven werken! Qua features geen gebrek, speelde bijvoorbeeld al men ge*** Java spelletjes correct, ten tijde van het op de markt brengen alles wat je nodig had, en kan nu nog ook goed mee vind ik, vooral de camera die toch 'slechts' 3,2 MP heeft maar echt nuttig en bruikbaar is. Helaas is de mijne in vreemde handen gevallen, anders liep ik er nu nog uiterst tevreden mee rond. Overigens is bij mij de Joystick wel tegengevallen, na een tijd reageerde hij niet meer op boven en links. Binnengedaan in de winkel, opgestuurd naar SE en kosteloos een nieuwe stick+toestenbord erop gezet! Chapeau dus voor SE...
Zelf de K800I, Foto's zijn stukken beter dan mijn huidige mobiel Nokia 5800 die ook 3,2MP heeft, Al willen MP nog niet zo veel zeggen, Krassen komen er bijna niet op, en stof redelijk weinig, Alleen Bij joystick en Toetsenbord en Bij de lensklep, Als je het leuk vind om beetje met je mobiel te knutselen is deze echt wat voor jouw, Veel mods, en hij ondersteunt ook leuke dingen, Ben helaats naam van Bestand vergeten, maar het was een geluid die het licht en het trillen van je mobiel kon regelen, 1 jaar lang zonder 1 kras gehad, weet niet wat er toen gebeurde, maar er kwamen allemaal krassen op, Terwijl ik zelf toch vond dat ik er redelijk mee omging, Het Internet Knopje is inderdaad heel irritant, Maar je kunt hem wel uitzetten, Bij instellingen dan naar verbindingen ofzo, dan moet je Kpn Internet veranderen in een zelfgemaakte die het niet doet, gaat hij ook niet meer op internet, Ik had Kpn maar dat is niet bij iedereen
Jep. dat laatste heb ik sinds kort ook maar ingesteld. Werd irritant elke keer weer geld te verliezen met zo'n knoppie. Verder moet ik altijd nog op zoek gaan naar custom flash of custom firmware voor deze telefoon. Nog nooit echt geprobeert.. Iemand die iets kan aanraden?
Korte review moet ik zeggen. Ik heb dezelfde gsm en ben momenteel aan het wachten op de pre. Mijn eerste touch mag direct het beste zijn he ;) Maar verder valt er toch veel meer te zeggen over de K800i en dan vooral de prachtige foto's die deze trekt, superieur aan alle andere gsm's rondom mij (van vrienden etc.)
Binnenkort wil ik er nog wat extra dingen bij toevoegen. Best lastig om alles in 1x te typen moet ik zeggen. :o
Een van de beste telefoons die ik ooit heb gehad. Twee keer in het water gevallen en na drogen functioneerde hij weer als van ouds.
Idd geweldig apparaat. Heb hem ook (goh (m'n naam ;) ). Opvolger wordt denk ik de idou! Kijk maar eens op internet of in het forum op GoT.
Mijn joystick is ook nog steeds in orde, terwijl ik hem los in de broekzak draag. Wel heb ik na een half jaar een nieuw keyboardje gekregen omdat een aantal toetsen niet meer werkten. Dit is onder garantie via T-Mobile gerepareerd. De foto's zijn voor een telefoon idd mooi, maar een 3MP compact camera'tje maakt mooiere. Nog een jaartje, dan kan ik hem unlocken :)
Is het niet handigeren om naar de plaatselijke turk op de markt te gaan? Die fixt het voor een tientje...
Wat een belachelijke opmerking.
Omdat? Omdat het goedkoper is & sneller? En je dan niet die belachelijke prijzen moet betalen als je hem eerder dan een jaar wil unlocken? Ik wil graag de vrijheid van provider zelf kiezen...
SE sinds K310I, wil niets anders meer, SE maakt degelijke toestellen die gemakkelijk te bedienen zijn.
hoelang gaat jouw accu mee, ben eigenlijk wel beniewd of deze nou zo slecht is... mijn oude K508 ging makkelijk een week mee, deze is na 3 of 4 dagen leeg..
hoe zit het tevens bij jouw met de lens-cover, ondervind jij er geen last van dat die makkelijk open gaat?
Het beste toestel van die hele generatie.
Wist niet dat ik zo'n goede telefoon heb. Kan moelijk vergelijken, want die van mij gaat bijna alweer 2 jaar mee en heb alleen maar SE gehad. Bedankt voor de input.
Je moet zelf bepalen of je je telefoon goed vind,
ik heb ooit keertje Nokia 6300 week gehad, van vriend voor even testen Hoe ik hem vind, ondervond veel hinder, en heb de telefoon ook niet gekocht, en toch hoor ik nu nog dat het Zon goede telefoon is