Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo Review

reckik 21 oktober 2015, laatste update op 29 mei 2016, 188 views

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo

Keyboard ok, muis te klein.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk

Minpunten

• keys niet te lezen znd led aan, zelfs niet overdag
  • muis te laag / klein voor mijn handen

Een paar maanden in mijn bezit, maar de muis ondertussen vervangen voor een low-low-budget muis van de Action / Maxxtor van ik meen 5 euro.
De muis is gewoon domweg te klein voor mijn handen. Uiteraard in deze prijsklasse niet verstelbaar. Mede hierdoor kan ik heel moeilijk bij de zij-knoppen van de muis. Volgens mij ligt dit vnml aan de hoogte van de muis.
Het keyboard is ok, maar zoals al vaker vermeld niet leesbaar (zelfs niet bij daglicht!). Je moet dus de led verlichting aan hebben, anders is het geen doen.

Ik kan de aankoop voor deze prijs niet adviseren. Achteraf was de action muis en cheapo keyboard waarschijnlijk meer dan geschikt geweest, maar ben ook een cheapo ;)
Het ziet er wel beter uit dan mijn vorige keyboard.

Per mei 2016 functioneert de muis nog maar matig. De linksmuis knop klikt alleen nog als je deze hard induwt. Het lijkt alsof er wat tussen zit. Dit is echter niet het geval.

Heb jij ook een CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo?

Is het een probleem dat de verlichting van je keyboard aan moet staan om de keys te lezen? Vindt ik persoonlijk niet zo erg. Als je je toetsenbord niet meer hoeft te gebruiken doe je de lichtjes gewoon weer uit, zodat het niet storend is als je bijvoorbeeld wilt slapen.

En waarom kun je deze set niet adviseren? Voor de prijs vindt ik dit toch wel één van de betere sets met dpi-knop op de muis, twee extra knoppen op de muis, multimediaknoppen op het toetsenbord, backlight etc.
Of de verlichting die altijd aan moet staan een probleem is kan ik niet zeggen, dat is natuurlijk persoonlijk. En persoonlijk vind ik dat gewoon onhandig. Als je de PC boot staat deze bijvoorbeeld standaard uit, vind dan maar eens de del/F8/F12 toetsen voor bios/windows recovery/bootup menu. Ik zit er altijd naast. En dit is overdag! De toesten zijn wel te lezen als er vol een lamp opstaat, dus dan maar eerst dat doen.
Aangezien ik een dual boot PC heb met linux en windows switch ik redelijk vaak en heb hier dan altijd last van.
Verder vind ik dit onhandig bij gewoon gebruik. Als je de toetsen enigsinds kon lezen was het een stuk beter geweest.

De andere grootte reden dat ik deze niet zou adviseren is de grootte van de muis. Als ik mijn palm op de achterkant van de muis leg, steken mijn vingers vanaf mijn nagel over de muis uit. Dat is voor mijn handen gewoon domweg te klein en de achterkant vd muis is te laag.

Als ik dat tegenover de pluspunten zet blijft er gewoon bar weinig van over. Behalve dat het setje er mooi uit ziet.
Toch nog een update. De kabel van het toetsenbord gaat kapot bij de aansluiting op het toetsenbord. Voor een toetsenbord dat nauwelijks beweegt vind ik dit apart, bij mijn vorige toetsenborden heb ik hier nooit laat van gehad.
Ook is de d-keycap helemaal kapot, het ingelaserde letter is niet meer leesbaar, omdat er en stuk is afgebroken. Als ik het toetsenbord zou zien, zou ik denken daar hij heel waar abuse heeft moeten doorstaan, wat niet zo is. Je kan geen keycap los kopen....