Specificaties 40" Ultra HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-40CX700 Zilver Review

SpeedŽ 21 oktober 2015, laatste update op 21 oktober 2015, 837 views

Panasonic Viera TX-40CX700 Zilver

Het scherm overtreft al mijn verwachtingen. Dat komt misschien omdat ik nooit echt een hoge pet op had van LCD schermen maar het is duidelijk te merken dat LCD nog steeds volop in ontwikkeling is. Zwart is echt zwart en dat vind ik bijzonder knap voor een LCD scherm.

Pluspunten

• zwart is echt zwart
  • 4k gaming
  • geweldig als PC monitor

Minpunten

• iets donkerder aan de randen

Ik had hiervoor een VT30 (plasma scherm). Omdat ik de PC heb verplaatst naar de woonkamer, hehe veel gezelliger voor het dinnetje ;-) vond ik het nodig om toch over te stappen naar LCD. Minder inbrand gevoelig en beter qua stroomverbruik.

Doordat ik het scherm veel als PCmonitor gebruik heb ik redelijk veel 4k content tot mn beschikking. Gamen in 4k is werkelijk geweldig. Zeker als je de wat oudere games pakt. Ben Diablo 3 weer gaan spelen en die game ziet er prachtig uit in 4k. Ook heb ik een oude NFS game van stal gehaald, Hot Pursuit en ook die ziet er prachtig uit.

-later meer-

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-40CX700 Zilver?

Je hebt als minpunt "iets donkerder aan de randen" , maar dit is een instelling en kun je uitzetten ;)

Desgewenst kan ik nog wel even opzoeken waar dit zit, ik heb het recentelijk uitgezet, want ik stoorde me er ook aan. Ik zag het met name bij de ondertiteling.
Welke instelling is dat dan?
Knopje "Menu" op de afstandbediening, in het menu "Beeld" ga je naar "Adaptieve backlight controle" en die zit je uit (of op minimaal, net wat je zelf fijn vindt).
Hoi Speed,

Hoeveel fps haal je met het gamen op 4k?
Over HDMI 2.0 is dat max 60frames toch?

En heb je veel last van display lag?

Met vriendelijke groet,

Niels

[Reactie gewijzigd door Niels van Wooni op 11 januari 2016 13:19]

Heel weinig last van display lag. Eigenlijk niet merkbaar.

Qua fps. Geen idee eigenlijk. Ik heb vsync altijd aan. Maar bij grafisch redelijk simpele graphics haal ik iig 60fps. Nooit op het idee gekomen om te kijken of dat hoger kan.
weet je toevallig hoeveel ampere de usb poorten zijn? maw, kan ik mijn raspberry pi 2 via de tv voeden of zijn de poorten hier niet krachtig genoeg voor?

alvast bedankt!
Toevallig was ik de operating instructions van panasonic aan het bekijken waar dit in stond en zag je vraag niet veel later. Nog even het document voor je opgezocht http://tda.panasonic-euro...SG/934539/TQB0E2509P4.pdf op pagina 8 staat de informatie. Ik weet niet of het nog voor je van belang is maar volgens dit document zijn twee (de bovenste twee) van de drie usb poorten 500mA en heeft het derde (onderste) poort 900mA.
Hmmm. Hoe kan ik daar achter komen?

Ik heb geen meetapparatuur. Mss mogelijk met smartphone te meten?