Huawei G8 Zilver Review

biker72 20 oktober 2015, 1.071 views

Huawei G8 Zilver

Veel telefoon voor redelijke prijs. Helaas geen dual sim ondanks de vele reviews hierover.

Pluspunten

• Solide uitstraling
  • Vinderprint ID is handig

Minpunten

• Gladde body
  • Voelt groot aan
  • Geen dual SIM

Vanuit de vele reviews enthousiast geworden voor deze telefoon.
Vooral op zoek naar een dual sim telefoon. In alle reviews kwam dit ook naar voren in de specs.

Mooie verpakking (voor mij persoonlijk minder belangrijk, kost alleen maar geld). Alle standaard accessoires aanwezig. De telefoon heeft wat specifieke apps, maar lijkt niet overladen met bloatware.

De telefoon is best groot (ik kom van een Galasxy S2) maar voelt solide aan, kwalitatief ziet hij er ook netjes uit.
Wel jammer is dat voor zo'n grote telefoon geen apart SD slot aanwezig is (uitgaande van de dual sim variant) maar dat sim2 slot gebruikt wordt.

Instellen gaat eenvoudig. Vooral de fingerprint ID is handig. Op het eerste ook lijkt de positionering van de fingerprint leze aan de achterzijde vreemd, maar als je de telefoon met een hand bediend is hij best goed geplaatst.
Geluid is oke, de speakers zitten aan de onderzijde.

De telefoon heeft prima specs en lijkt daarom ook soepel te werken, geen vervelende vertragingen etc.

Maar dan het minpunt: GEEN dual sim (zoals de specs op tweakers ook aangeven).
Schijnbaar hebben we in Nederland een probleem met het leveren van dual sim telefoons, want dit hoor ik overal. Terwijl verkopers wel weer aangeven dat zij er veel vraag naar hebben.
Hoewel in Nederland toch de productcode (RIO-L01) wordt gevoerd die staat voor de dual sim variant. Ook de houder voor de SIM\MicroSD card geeft SIM2 aan en er past zelfs een tweede sim in. In gesprekken met leverancier voorafgaand aan bestelling gaf die ook dual sim functionaliteit aan. Niet dus.
Ik heb de telefoon dus weer terug gebracht puur vanwege het ontbreken van de dual sim functie. Anders was het een prima telefoon geweest.

Heb jij ook een Huawei G8 Zilver?

Hoe zit het met de accuduur van deze telefoon?
En hoe bevalt het zware werken met deze telefoon, zoals 3d-games?