Specificaties GF GTX 760 (1,006GHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Asus Republic Of Gamers Mars 760 Review

MugiiChanPls 17 oktober 2015, laatste update op 19 oktober 2015, 403 views

Asus Republic Of Gamers Mars 760

In deze review kijken we naar de Asus Rog Mars 760. Een behoorlijk bijzondere kaart die namelijk 2(!?) hele 760 gpu's onder de kap heeft. Is dit een goede deal of kan je beter een single gpu kaart kopen?

Pluspunten

• AAA games die in de volgende jaren uitkomen zullen in 1080p geen probleem zijn.
  • goedkoop(!).
  • geweldig hoge bouwkwaliteit.

Minpunten

• sli scaling werkt niet bij alle games even goed.
  • hoge power requirements.
  • 2gb vram

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Een paar maanden geleden heb ik eindelijk mijn eerste game pc in elkaar gezet. Het doel van deze pc was dat ik games op hoge kwaliteiten kon afspelen en geen 'console peasant' meer hoefde te zijn. 30 fps en games die geupcaled zijn van 900p (soms zelfs 720p) naar 1080p zijn dingen die ik in 2015 niet meer vind kunnen. Een pc zou het dan maar moeten worden.

Maar als je een pc wilt gaan bouwen die als belangrijkste doel heeft om games in goede kwaliteit te spelen moet je vooral naar een component kijken, de videokaart. Ik wilde dus voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk perfomance hebben. ik had al naar 970's en 290's gekeken maar die waren allemaal redelijk duur. En toen viel mijn oog op de mars 760. ''Een 760 kaart voor zo veel geld? Dat zal wel aan dat rog logo liggen, die zorgt wel vaker voor onnodig hoge prijzen.'' dacht ik toen ik voor het eerst naar de prijs keek. Maar dat veranderde toen ik erachter kwam dat er niet 1, maar 2 hele 760's in die kaart zaten. Toen leek het net alsof je bijna een tweede 760 er gratis bij kreeg. En de bouwkwaliteit laat ook niet zien dat de prijs zo laag is. De hele kaart is ongelofelijk robuust gebouwd, het zijn alleen maar topcomponenten die voor een langere duur van de kaart zorgt, je krijgt een backplate, en een pulsating mars logo in awesome rog rood.

De prijs is dus zeer goed, maar hoe zit het dan met performance? Dat is voor de mars kaart ook geen probleem. The Witcher 3 (hairworks of, dat is echt een fps killer. don't even bother), Metal Gear Solid V, en Crisis 3 kunnen allemaal bijna helemaal naar ultra opgevoerd worden zonder dat je lager dan 60 fps zit. Een paar andere titels die ik ook in hoge kwaliteit probleemloos kon spelen waren Alien Isolation, Mirrors Edge, Metro: Last Light, en Sniper elite V3. En dat allemaal zonder dat de kaart erg heet of luidruchtig word.

Dat lijkt dus een perfecte videokaart te zijn maar er zijn zeker wel een paar nadelen te vinden. Ja, games spelen met deze kaart is geweldig, in 1080p. Maar als je je resolutie wilt verhogen naar 1440p, 1600p of zelfs 4k dan ga je moeite hebben door de lage vram. Ja op de doos staat dat er iets meer dan 4gb vram in zit, maar dat zijn de twee kaarten samen. Per kaart heb je dus maar 2 gb vram om mee te spelen en dat is voor hogere resoluties niet goed. Verder heb je veel power nodig voor deze kaart omdat het eigenlijk 2 kaarten in sli hebt. Ik heb een 650 watt powersupply met 80 plus platinum en dat is zegmaar een bare minimum. Daarmee bedoel ik de 650 watt niet de 80 plus platunum. Een 80 plus bronze is ook goed genoeg. En het laatste nadeel is dat je in sli gamed, en dat kan ervoor zorgen dat je in sommige games maar een 760 kan gebruiken omdat die geen sli support ondersteunen. Dit zal niet voor veel aaa games gelden (behalve voor batman arkham night die pas na een paar maanden in een update sli support kreeg, maar die pc poort is zo vreselijk dat je die maar niet op pc moet spelen) maar als je naar sommige indie games of oosterse mmorpg's kijkt dan zie je vaak dat ze geen sli support hebben.

Samengevat. Het is een kaart die in de komende jaren zonder moeite games afspeelt in hoge kwaliteiten. Het is een kaart die je voor een zeer lage prijs kunt halen (Het is niet veel duurder dan een van de duurste single gpu 760's). Maar het is ook een kaart die niet goed op hogere resoluties werkt. En een kaart die behoorlijk power hungry is. Ik ben trouwens helemaal vergeten over overclock performance te hebben. In het kort, overclocken is geen probleem voor deze kaart, en is zeker aan te raden.

Conclusie: Goede deal!

Heb jij ook een Asus Republic Of Gamers Mars 760?

je zeg dat de prijs zo mooi laag is, maar over welke prijs hebben we het dan?
Bij AMMS Electronics (https://amms.nl) kan je deze kaart voor 285 euro bestellen.
Hoe draait Fallout 4 op deze kaart?
Max 60 fps thats for sure XD