DVico TViX HD M-6500A Review

aval0ne 28 juli 2009, 4.655 views

DVico TViX HD M-6500A

Pluspunten

• afspelen van divx/xvid, img, iso, video_ts bestanden met menu's en subs.
  • ondersteuning voor srt, sub, txt en vobsub
  • netwerk streaming
  • stil
  • volledig uitschakelbaar met afstandsbediening
  • snelle interface

Minpunten

• saaie interface (tvixie!)
  • zelden firmware updates
  • geen support voor gerarde vobsubs

Geluidskwaliteit Score: 4
In mijn zoektocht naar een geschikte media player zocht ik een apparaat dat aan de volgende vereisten kon voldoen:
• afspelen van divx/xvid, img, iso, video_ts bestanden met menu's en subs.
• ondersteuning voor srt, sub, txt en vobsub
• netwerk streaming voor gebruik met NAS/PC
• stil
• volledig uitschakelbaar met afstandsbediening
• snelle interface

De Tvix HD M-6500A voldeed aan al deze vereisten. Andere kanshebbers vielen af omdat ze 1 of meerdere van deze vereisten niet hadden zoals de WD HD TV (geen netwerk streaming), NMT's zoals Popcorn hour, HDX (trage interface, geen vobsub support), ....

Wat de Tvix niet kan helaas is vobsubs van een bepaalde grootte afbeelden of gerarde vobsubs on the fly uitpakken en afbeelden. Ook ondersteunt de Tvix maar 1 .srt file per film die bovendien exact dezelfde naam moet hebben.

Bijvoorbeeld: bij film.avi zal enkel film.srt gebruikt worden, film.eng.srt of film.dutch.srt ziet hij niet.

edit: dit is dus niet correct, het kan wel, des te beter natuurlijk :)

De interface is heel eenvoudig en aan de saaie kant, maar wel snel en responsief. Browsen doorheen directories is heel eenvoudig en snel. Aan te raden is om de interface aan te passen met Tvixie of Moviejukebox om covers, imdb info enz ... te laten zien.

Ik gebruik geen HD in de Tvix en heb het nog maar 1 keer meegemaakt dat de fan op volle toeren draaide. De fan is echt wel luid dan, anders niet hoorbaar.
update: Heb inmiddels al een paar HD films (mkv container) bekeken en ook dat gaat vlot. Voorts is de fan niet meer in actie gekomen dus het blijft bij die ene keer.

Ik gebruik de speler bijna dagelijks en ben er zeer tevreden van. Het ding is ook zeer gemakkelijk te bedienen door computer leken.

De laatste maand komen er terug veel firmware updates uit, blijkbaar is het ontwikkel team terug in actie geschoten en zijn er vele verbeteringen aangebracht (waaronder aan de UI). Kijk zeker eens op de site van MPCclub voor meer info.

Interessante websites:
Tvix offciŽle site: nieuwe firmwares en manuals: http://www.tvix.co.kr/Eng/ of http://www.tvix.nl
MPCclub: bij gebrek aan een GoT ervaringen topic is er een user forum met zeer veel info over de Tvix HD M-6500A: http://www.mpcclub.com/mo...rums&file=viewforum&f=175 en discussie over de nieuwe firmwares.
Tvixie: nieuwe interface: http://www.tvixie.com/
Moviejukebox: nieuwe interface: http://code.google.com/p/moviejukebox/
BInary-art: website van BadEIP, iemand die custum firmwares voor de Tvix HD M-6500A maakt en zo extra mogelijkheden toevoegt aan dit apparaat zoals een http srver, ssh daemon, RSS client, torrent client, web based file browsing, enz ...: http://www.binary-art.net/
OpenTvix: site met andere custom firmwares: http://www.opentvix.com/

Heb jij ook een DVico TViX HD M-6500A?

Hij speelt ook ISO's af zeg je, geldt dit voor alle soorten ISO's? dus DVD, Blu-Ray, AVCHD? Inclusief menustructuur en ondertiteling?

[Reactie gewijzigd door l.degroot01 op 28 juli 2009 19:15]

Ik heb enkel dvd iso's en die werken volledig met menu en subs.
Even een tip, je hebt twee toetsen die iets met ondertitels doen:
  • Als je op title drukt kan je een bestand dat ondertitels bevat kiezen
  • Als je op subtitle drukt kan je de ondertitels kiezen in de juiste taal uit het huidige bestand of die juist uitzetten
Even een tip, je hebt twee toetsen die iets met ondertitels doen:
  • Als je op title drukt kan je een bestand dat ondertitels bevat kiezen
Interessante tip, zal review aanpassen
Het streamen van films met een hoge bitrate (meestal filmbestanden groter dan 10 Gb) vanaf mijn Synology DS408 NAS server (aangesloten op gigabit netwerk), wil maar niet lukken zonder stotterend beeld of vastlopen. Ik weet dat de processor v de TVIX moeite heeft met een hoge netwerkload, maar veel gebruikers lijken er desandanks niet veel problemen mee te hebben. Veel recente firmwares werken bij mij niet goed werken (1.3.168, 1.4.26, 1.5.10, 1.5.16). Sluit ik via de USB poort een externe harde schijf aan of wanneer ik er een HDD inschroef, dan loopt alles als een zonnetje. Frusterend.

Welke firmware heb jij naar tevredenheid lopen?
ik had al moeite met 1 . 3 . 168 er goed in te krijgen!

bleef maar in boot mode of loading hangen.

Nu wel gelukt om van 1 3 95 naar 1 3 168 te komen

Hoe zinvol is verder upgraden?

Ik kijk er af en toe een filmpje mee en nog geen hd film tegengekomen die ik er mee wil zien

Welke film adviseren jullie als test voor de tvix 6500