Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Valve Steam Link Review

kywr 17 oktober 2015, laatste update op 17 oktober 2015, 848 views

Valve Steam Link

Dit is geen review! Zie beschrijving. De Steam Link is de ideale oplossing als je PC wilt gamen op je TV. De stream kwaliteit is out of the box niet erg goed, maar met wat menuinstellingen zijn de compressie artifacts nauwlijks aanwezig! Aanrader.

Pluspunten

• prijs
  • 1080p60fps
  • 3x USB2

Minpunten

• OOTB veel compressie

Geluidskwaliteit Score: 4
Nog maar net in huis maar de Steam Link werkt erg goed! Out of the box waren er wat firmware downloads en software updates. Valve raad ook aan om de beta client van Steam te gebruiken om optimaal van de Link gebruik te maken. Waarschijnlijk omdat de definitive software nog niet helemaal af is. Deze tekst is meer een aanbeveling dan een review, aangezien ik nieuwe gebruikers graag op het onderstaande wil wijzen:

Direct na het aansluiten (via LAN) een potje Rocket League opgestart. Al snel merkte ik dat er flink veel compressie te zien was. Na wat opzoek werk heb ik de volgende settings aangepast:

Settings>In-Home Streaming>Client options>Beautiful
Settings>In-Home Streaming>Advanced Host Options>Enable hardware encoding
Settings>In-Home Streaming>Advanced Host Options>Prioritize network traffic

Hierna nauwelijks meer last gehad van compressie artifacts! Het beeld loopt soepel op 1080p met een framerate tussen de 30 en 60 fps. Een ideale oplossing om makkelijk PC te gamen op je TV.

Heb jij ook een Valve Steam Link?

Ik kijk er erg naar uit om ook een Steam link aan te schaffen. Er zijn nog wat weinig reviews, en pre-order doen we niet aan dus ik wacht geduldig.