Specificaties Bedraad met Cherry MX Blue switches - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Qpad MK-80 Review

anthonyo0405 16 oktober 2015, laatste update op 17 januari 2016, 181 views

Qpad MK-80

Goedkoop toetsenbord met bijna alle features die je ook terug kan vinden in een duurder toetsenbord. Alleen deze zullen minder uitgebreid zijn, ik had alleen geen ander toetsenbord om dit mee te vergelijken.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Mechanical
  • Extra usb en headphone poorten
  • Pols steun meegeleverd
  • goede verpakking
  • erg dikke kabel

Minpunten

• lichtjes gingen bij mij niet aan bij het ansluiten op de ps2 poort
  • de extra meegeleverde oranje keycaps, eentje ervan is scheef en dus kan je er maar een gebruiken, wat onhandig is voor bijvoorbeel WASD.

Ik heb het toetsenbord nu bijna een week in mijn bezit en heb er al verschillende dingen mee gedaan, zoals gamen, bestanden typen en dat was het eigenlijk wel. ik dacht meer te kunnen verzinnen. In deze uitgebreide review zal ik alle punten die ik hierboven heb verdeeld.

Ergonomie
Hiervoor heb ik het toetsenbord een uitstekend gegeven, dit komt omdat door de meegeleverde wrist rest. hierop kunnen je handen rustig steunen als je aan het typen bent, ook tijdens het gamen vond ik dit zeer aangenaam.

Functionaliteit
Hiervoor zou hij ook een uitstekend krijgen als ik hem uitsluitend zou gebruiken voor het typen van dingen, maar dit is niet geval. Ik game vooral en hiervoor zouden extra macro knopjes handig zijn. Omdat het toetsenbord wel goede media toetsen heeft, ze zijn namelijk verborgen in de F knoppen. Om deze te gebruiken moet je de function knop ook indrukken. Het fijne voor mij hieraan is (wat waarschijnlijk hoort) is dat je in programma's de muziek kan bedienen zonder in de functies van de F knoppen te activeren.

Precisie
Cherry MX switches zegt al genoeg uitstekend.

Vormgeving
De vormgeving is wat standaard maar daar is aan te zien dat de kosten goed zijn ingedeeld. Dus een Voldoende voor vormgeving maar als je de prijs mee berekend krijgt de vormgeving alsnog een goed.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is prima, niet genoeg om het toetsenbord bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie in een tas, hij zal dit vast overleven maar niet fijn vinden. maar voor op een bureau te plaatsen is het een erg goede bouwkwaliteit.

Drivers en ondersteuning
Ik vind dit uitstekend gedaan want het toetsenbord is namelijk driverless. Drivers heb je ook niet echt nodig voor een toetsenbord tenzij je toetsenbord macro keys heeft. Voor het geval van de mk-80 die geen macro's heeft is dit perfect gedaan.

De prijs is het allerbeste aan dit product. Als je op tweakers kijkt is dit het goedkoopste mechanische toetsenbord wat je kan vinden, en hierdoor heb ik hem ook gekocht. Deze review schrijf ik ook zodat andere mensen kunnen zien dat ze voor dagelijks gebruik en zelfs voor veel gamen je geen duur razer keyboard nodig heb.

Heb jij ook een Qpad MK-80?