Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart Review

g1de0n 16 oktober 2015, laatste update op 8 november 2015, 1.364 views

Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart

Ik ben het to-taal oneens met de eerste reviewer. De Alcatel i3 5.5 is een ware 'flagship killer' met zijn (helderste scherm uberhaupt?) display van +700 nits, 401ppi, accuratere en zeer luide JBL speakers (beter dan Boomsound), zeer snappy Android (na de nodige updates uiteraard), prima batterijduur (vervolg, lees verder)

Pluspunten

• Extreem mooi, scherp, bizar helder scherm van +700 nits
  • Briljant geluid van stereo JBL speakers en 3.5mm audio jack
  • De prijs!
  • Uniek omkeerbare smartphone met mics aan weerszijden
  • Elegant en slank design, tevens licht a 141 gram
  • Zeer goede camera, Sony IMX214 sensor, tevens 8MP front facing camera
  • Vrijwel stock Lollipop, snappy android, +6u screen on time
  • High-end games zijn prima te spelen met de 64-bit Qualcomm 615/Adreno 405 processor/gpu

Minpunten

• Gezien de prijs kan ik er geen bedenken

Ik ben het to-taal oneens met de eerste reviewer. De Alcatel i3 5.5 is een ware 'flagship killer' met zijn (helderste scherm uberhaupt?) display van +700 nits, 401ppi, accuratere en zeer luide JBL speakers (beter dan Boomsound), zeer snappy Android (na de nodige updates uiteraard), prima batterijduur (+6u screen on time hevig gebruik en 50% brightness), volledig omkeerbaar slank en stylish design met microfoons aan beide zijden, zeer fijne camera (Sony IMX214 sensor), vrijwel stock Lollipop. In essentie is de i3 5.5 op een aantal punten een ware Nexus telefoon, gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Ongelofelijk dat ondanks de Idol 3 5.5 internationaal enorm geprezen is hij in Nederland vrijwel geen aandacht heeft gehad. Achten en negens krijgt de 5.5 zo'n beetje overal en dat ging om de hardware/software-matige inferieure review units, niet eens om het eindproduct. Ik kan iedereen deze Alcatel van harte aanbevelen, het is namelijk een onontdekte diamant in het telefoonlandschap. _/-\o_ Ik heb al flink wat telefoons getest en gebruikt, maar ben nog nooit zo verrast geweest als door de i3 5.5: hét bewijs dat een ware toptelefoon geen +500 euro hoeft te kosten

Onetouch Stream valt overigens wel te deactiveren

Ik raad iedereen aan om bv. Adguard te installeren op de i3, dat maakt het browsen een stuk prettiger

Op aanvraag (foto's voor update, nog beter nu dus):

Camera:

Front facing:

Heb jij ook een Alcatel OneTouch Idol 3 5.5 Zwart?

Dat klinkt erg goed. Ben zelf op zoek naar een betaalbare telefoon die fatsoenlijk audio af kan spelen op een degelijke hoofdtelefoon en als het even kan een degelijk scherm.

Hoe is het geluid door de audiopoort met bijvoorbeeld de Philips CitiScape?

En is bij deze telefoon de homescreen ook 90 graden draaibaar? Ik snap nooit waarom dat niet mogelijk is. Bij een Sony die ik had was dit wel mogelijk bij laden in het dock, maar zonder dock ineens onmogelijk. :p
Hi Wilbert,

Ik zou bijna zover durven gaan om te zeggen dat het eigenlijk crimineel zou zijn om de I3 5.5 niet te kopen, gezien alle bang die je voor je buck krijgt , haha.

Enfin, zonder gekheid. De audiokwaliteit is kort gezegd subliem. Van de speakers met de Clari-fi techniek van JBL tot en met de 3.5mm audio jack, het is gewoonweg zeer goed. In de zin van in vergelijking met de concurrentie, zoals Beatsaudio, die een veel te V-lijnig karakter heeft. De i3 5.5 klinkt gebalanceerd en helder, met een prettig en solide midden (iets wat zeldzaam is met telefoons). Er is gelukkig ook voldoende laag aanwezig, waardoor het kijken van series en films zeer prettig is.

Ik had onlangs een reviewer op YT gezien die het scherm van de i3 vergeleek met de Iphone 6 plus en de i3 was driewerf de winnaar: scherper en betere kleuren. Laten we ook even niet vergeten dat de i3 zo'n beetje het helderste scherm op de markt heeft. Laatst heb ik het getest in extreem fel zonlicht en ik kon alles perfect zien zonder enige moeite. Dat zegt wel wat.

Ikzelf heb ook de Z Ultra gehad met dock en dat was ook de reden dat je hem 90 graden kon draaien. De i3 heeft geen dock, dus bezit ook niet die functionaliteit. Wat hij wel heeft is de unieke feature van 180 graden draaien, wat inhoudt dat het niet uitmaakt welke kant je hem tegen je oor plaatst bij het opnemen. Vandaar ook de twee microfoons aan weerszijden. Ik kan gewoon niet positief genoeg zijn over deze telefoon.

Ik heb even voor je gegoogled en ben op dit artikel gestuit:

Je hoeft je dus geen zorgen te maken ;)

P.S: De bijgeleverde JBL in-ears zijn fabuleus. Mooi cadeautje van JBL/Harman/Alcatel zou ik zeggen 8)7

"I’m going to pause here on the whole audio theme to tell you something else that frankly surprised the shit out of me. Earbuds. The ones that ship with most phones (assuming they ship with any at all) usually aren’t worth the plastic they’re molded from. I almost never unpack them, because why bother? The JBL-branded noise-isolating ones that come with the Idol 3, on the other hand, are shockingly good. They won’t necessarily impress audiophiles, but they are a lot better than Apple’s Earpods, substantially better than the pair of Sennheiser CX 300s I have lying around — heck, they even sound better than a custom pair of Sculpted Eers. They’re comfortable too. Are they a reason to buy the Idol 3? No, but it’s nice to know that you won’t be throwing these earbuds away at the first opportunity (or if you decide to, LMK — I’ll send you my mailing address)."

-Simon Cohen, Venturebeat.com

[Reactie gewijzigd door g1de0n op 22 oktober 2015 08:45]