Specificaties Laser printer (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Samsung SL-C410W Review

alexvanniel 16 oktober 2015, 130 views

Samsung SL-C410W

Een redelijk goedkope laser kleuren printer met de nodige haken en ogen. En ik spreek uit ervaring, het is namelijk al de tweede die ik voor het werk heb aangeschaft.

Pluspunten

• Goedkope kleuren laser printer
  • Eenvoudig configureren (ook op afstand)

Minpunten

• Vervangen van fuser, transport band en drum is duurder dan een nieuwe printer
  • Na papierstoring komt de printer niet meer zelf online
  • Wifi stack crasht wel eens of wordt door eco modus uitgezet

Een fijne printer dat is het zeker. Ondersteuning voor diverse platformen is prima en de kwaliteit van printen is ook hoog. Maarrrrrr, wanneer je meer dan 1000 printjes hebt gemaakt begint de printer te zeuren dat het ene na het andere onderdeel vervangen dient te worden. Als je dat niet doet dan stopt de printer ook echt gewoon met printen. Op zich logisch, Samsung wil dat de printer nette printjes blijft leveren en niet dat je prints steeds slechter worden. Echter is 1000 prints nou niet bepaald veel voor een laser printer en al helemaal niet als je weet dat de prijs voor de transport band, fuser en drum samen (ja, deze gaan ongeveer allemaal tegelijk mopperen dat ze vervangen moeten worden) 50 euro meer zijn dan de printer nieuw. Of dit bij andere merken ook het geval is weet ik niet maar bij deze printer is dus na 1000 prints eigenlijk de printer aan vervanging toe aangezien de onderhoudskosten duurder zijn dan de nieuw prijs. Beetje een enorme misser en voor mij dus ook de reden om geen nieuwe 410W meer te kopen. Wees dus gewaarschuwd.

Heb jij ook een Samsung SL-C410W?