Honor 7 16GB Zilver Review

masterkm65 15 oktober 2015, laatste update op 19 juni 2016, 1.911 views

Honor 7 16GB Zilver

Compleet toestel voor een mooie prijs. NA UPDATE FLINKE BATTERY DRAIN!!

Pluspunten

• Scherm (Helderheid, pixels)
  • Batterij (duur)
  • SD-card slot
  • Design
  • Vingeradrukscanner
  • Smartkey
  • Speaker
  • RAM (3gb)

Minpunten

• Scherm (Formaat)
  • Stagefright (mogelijk)
  • NFC (niet aanwezig)
  • Veel menu's/opties (bos en bomen niet meer zien)

Mijn LG-G2 was totaal nog niet toe aan vervanging maar toch heb ik voor een gunstig prijsje bij mijn verlenging de Honor 7 genomen. Dit komt mede omdat het toestel heel mooi geprijsd is en zijn features mij erg aan spraken.

Uitelijk:

De Honor 7 heeft een strak design (iPhone achtig) en een robuuste behuizing. Als je hem voor het eerst in je hand neemt voelt hij koud en stevig aan, dit komt door de metalen body. Het toestel is rondom mooi afgewerkt en de fysieke knopjes voelen degelijk aan.

Als je het toestel aanzet valt het scherm gelijk op, het is een full HD scherm a 5,2'' wat heel scherp en helder is. De kleuren zijn gelukkig aanpasbaar zodat ik hem gelijk wat kouder kon zetten. Voor mij persoonlijk is het scherm net even wat te groot maar kleiner dan 5,0'' en een top toestel willen is vrijwel onmogelijk (sony compact uitgezonderd)

Het toestel komt standaard met een screenprotector erop, flinke plus punt!!

Innerlijk:

Het mooiste handigheidje wat erop zit is de vingerafdrukscanner, je hoeft je vinger er maar op te leggen en het scherm schiet gelijk aan.

De emui 3.1 schil is gewoon een fijne schil maar bij de instellingen wordt je overladen door de keuzes. Het feit dat al je apps op het start scherm worden geplaatst is voor mij geen probleem. Stiekem prefereer ik dit zelfs! Het bladeren tussen menu's gaat vloeiend net als het schakelen tussen apps.

Waar mijn oude Huawei P6 flink wat problemen had met de WiFi en Bluetooth, zijn deze problemen niet meer aanwezig bij de Honor 7 (Honor en Huawei = zelfde eigenaar). Met een speedtest app op mijn telefoon haal ik op de 4g download snelheden van rond de 40mb/s en op de WiFi precies hetzelfde verhaal.

De Bluetooth connect moeiteloos met mijn Onkyo set (HiFi), Parrot (carkit) en andere telefoons (foto's delen).

De smartkey knop is een leuke hebbeding, met 1 klik start ik Whatsapp, met een dubbele klik mijn internetbankieren en het knopje ingedrukt houden start Chrome op. Dit is een leuke en luie functie!

Bij het overtal aan menu's bij je instellingen, waardoor je door de bomen het bos bijna niet meer ziet kan je terecht komen bij de ''slimme assistentie''. Hier zitten wat geinige instellingen waarmee je vrienden/familie kan imponeren maar eigenlijk weinig meer waarde hebben voor het dagelijks gebruik. De functie ''wekken via spraak'' is grappig, maar werkt niet optimaal. Als deze functie aanstaat kan je dmv een zin (dear honor) uit te spreken je telefoon aanzetten en zelfs zoeken (dear honor, where are you) waarop jouw honor met geluid en licht reageerd: I'm HERE!! In de praktijk werkt het gewoon weg niet, het wekken wel maar het zoeken niet.

De camera's die erop zitten zijn van uitstekende kwaliteit, dit mag ook wel want ze gebruiken niks minder dan een Sony IMX230 camera met 20 mp voor de achterkant en een flinke 8mp met flits voor de verschrikkelijke selfies aan de voorkant. De camera software komt een lading aan bewerkings mogelijkheden (voorkeur blijft gewoon Pixlr). De camera doet gewoon goed zijn ding bij minde rlicht en uiteraard kan je met de frontcamera redelijke selfies maken

Alles is tot in de details te tunen en te tweaken naar eigen smaak. Het is zeker niet een telefoon voor beginners maar hoe die out of the box komt is het toestel wel toeganelijk voor de wat ervaren android gebruikers.

Voor wat het waard is, de app Eset geeft aan dat het toestel Stagefright bevat (??), ik heb voor de zekerheid het automatisch openen van mms berichten uitgezet.

1 flinke min punt, misschien ben ik wel verwend MAAR ik mis de meegeleverde oordopjes!!!

Heb jij ook een Honor 7 16GB Zilver?

Een maat van me heeft precies het zelfde toestel en hij kan zich inderdaad vinden in uw punten. Maar bij hem kwamen wel oordopjes bij. En de vingerprintscanner is inderdaad echt goed. Had em een paar x gebruikt en vrijwel 99,9% van de keren ging het goed. En dat op dit prijspunt.

Korte review, maar goed genoeg om een oordeel te vormen ;)
Hij zal em wel via Vmall besteld hebben denk ik, meerdere sites geven aan Honor 7,
Accu, Lader en Handleiding. Meer past er ook niet in de doos.
Hij had em via Bol.com als ik het me goed herinner :)
Ik twijfel sterk tussen deze en de LG G4 en dan vooral op de camera kwaliteit. 20MP zegt namelijk niets over de kwaliteit (helaas) en daarmee denk ik dat de LG G4 met z'n groter diafragma en grotere sensor betere kiekjes schiet.

Heb je een aantal fotootjes van binnen/buiten en goed/slecht licht voor me, zodat ik wat kan vergelijken?
En hoe "snel" reageert de camera?
Ik ken de G4 inmiddels vrij goed, en als je de camera echt van belang vindt, en dual SIM niet zo belangrijk, dan zou ik voor de G4 gaan! Deze heeft OIS, betere lichtgevoelige sensor, en daarom niet voor niets veel lovende kritieken. Verder ook nog eens 32 Gb opslag, iets wat bij de Honor niet mogelijk is. Het is dat ik zelf dual SIM moet hebben, anders was de G4 mijn toestel geworden. O-)
Na veel wikken en wegen heb ik ook de Honor 7 genomen, o.a. na het lezen van deze review. Ik wilde een mooi en goed toestel voor een nette prijs. Ik kan me dan ook volkomen bij je review aansluiten. Geweldig ding en qua prijs zeer aantrekkelijk.

Ik had overigens ook gewoon oordopjes in het doosje.

Nfc mis ik niet echt, maar vind het wel raar dat t er niet op zit. Zeker omdat er wel een vingerafdruk scanner op zit zou dat ideaal zijn voor mobiele betalingen.
hoe bevalt ie nu naar een paar maanden??
Prima, niets op aan te merken. Zolang je EmUI niet erg vindt (vind ik prima) is het een prachtig toestel voor een prima prijs.
Ik had datzelfde doosje als op de foto, ook bij Vmall. Ze zaten een beetje verstopt in zo'n klein doosje als ik me goed herinner. T' zijn prima doppies IMO. Ze zijn een beetje ovaal zodat ze iets meer in je oor vallen. Ik vind ze prettiger als die bij de samsung van mijn vriendin.

Ik ben verder echt erg tevreden met de HONOR 7, het snelladen en de goede batterij en de vingerprintscanner zijn geweldig.
Het enige echte minpunt aan deze foon vind ik het gebrek aan NFC. Maar ja dat had de One+2 ook en dat was de enige concurrent voor mij.

[Reactie gewijzigd door sketcher op 15 oktober 2015 23:38]

Wat voor screen on times krijg je nu na de update?
Ik overweeg dit toestel te kopen vanwege zijn langere accuduur, maar valt de 3100 mAh vies tegen of kun je er mee leven?
na de meest recente update is mijn telefoon zeer snel leeg. Waar ik vroeger met intensief gebruik nog zeker 30% overhad als ik naar bed ging, haal ik nu t einde van de middag maar net.
Ik hoop dat bij een volgende update dit is aangepast.
Dit is inderdaad heel erg kort, ik haal dat nu ook ongeveer met mijn Sony Xperia z, alleen deze wordt heel erg heet waardoor ie nog een keer sneller leeg gaat |:(
er is weer een nieuwe update gekomen, Deze heeft de accuduur weer iets verbeterd!