Tweakers zegt: 8,5

Sony Xperia Z5 Compact Zwart

Specificaties 4,6" • 1280x720 (HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z5 Compact Zwart Review

rbeijers 15 oktober 2015, 2.941 views

Sony Xperia Z5 Compact Zwart

Zeer mooi toestel!

Pluspunten

• Mooi formaat
  • Goede camera
  • Erg snel
  • Vingerafdruk ontgrendeling
  • SD kaart uitbreidbaar
  • Mooi scherm

Minpunten

• Oordopjes
  • Geen magneetlader
  • Niet genoeg beschermt tegen vallen

Ik heb het toestel nu een week, maar ben zeer tevreden:

Positief
- De compactheid is erg fijn.
- Vergeleken met de grotere toestellen is de Z5 compact erg snel.
- Gelukkig is het interne geheugen naar 32 gb uitgebreid (vergeleken met de Z3 compact).
- De camera is ook erg snel en hij maakt mooie foto's.
- Ik vind de vorm erg mooi.
- Het mooiste vind ik eigenlijk toch wel de aan/uit knop met vingerafdruk ontgrendeling.
- Hij is snel opgeladen.
- Ik merk wel dat ik niet net zoals anderen 2,5 dag met de batterij doe. De batterij gaat bij mij, omdat ik hem waarschijnlijk intensief gebruik, een dag á 1,5 dag mee. Maar voldoende vergeleken met andere telefoons.

Verbeterpuntjes
- Ik vind het wel jammer dat telefoon niet genoeg beschermt is tegen vallen en beschadigingen. Wil je langer met dit toestel doen ben je eigenlijk wel verplicht om een hoesje en een screenprotector te kopen.
- De oordopjes die je erbij krijgt vallen mij wel wat tegen. Beetje simpel.
- En ik mis de magneetlader wel een beetje, die was namelijk bij de Z3 compact wel erg handig.

Voor de rest een aanrader!!!

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Compact Zwart?

Goede review, maar moet wel zeggen, onderhand geen enkele telefoon van Sony is goed beschermd tegen vallen. Dit doen ze best slim zodat je wel een hoesje (moet) kopen. Wat oordopjes betreft, als je echt goede wilt hebben moet je er ook wat geld aan uitgeven, leveranciers geven 9/10x standaard oordopjes mee.
Bedankt voor je reactie! Nee dat van het vallen vind ik wel jammer, ik denk dat er genoeg materialen zijn om een telefoon beter te beschermen. Ik ben wel benieuwd naar de gratis koptelefoon van Sony die ik ga krijgen omdat ik de telefoon ge-preorderd had. Hopelijk volgende week binnen.
Hoesjes zijn ook niet gemaakt om te beschermen tegen vallen, puur om je telefoon krasvrij te houden.

En ik koop mn hoesjes op eBay, dus weet nu niet wat er zo slim aan is van Sony; zij verdienen hier niets op.

Wanneer ze ervoor zouden kunnen zorgen dat deze telefoon ook stootvast is tot 1.5m o.i.d., dan zouden ze de prijs iets om hoog kunnen doen en zien ze wel extra geld binnen komen.
Anoniem: 707706
9 november 2015 23:45
Ik heb deze nu ook besteld via telecombinatie. Als je een kleine telefoon gewend bent , en ook bij dat formaat wilt blijven vond ik dit de beste keus. Zelfs mijn HTC Desire X heeft altijd een hoesje gehad ook al had ik nog geen krasje erop als die zonder hoesje viel. Wat voor hoesje ik pak weet ik nog niet zeker. De winkel adviseert of een flipcase of een achterkant + een stevige glass protector te gebruiken. Heb bij bol.com wel rode achterkantjes gezien, maar ik weet niet of dat ook goede zijn. De winkel zelf kan alleen zwarte voor me bestellen. De telefoon is al zwart en vind een rode look wel wat hebben. Helaas was de coral z5 compact niet leverbaar. Zie in recensies van de z3 c veel spontane glasbreuken. Heeft Sony bij de Z5 c dit probleem opgelost?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.