Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Review
Overal een goede koeling. Als je niet van plan bent over te klokken ruim voldoende en zeker door de erg scherpe prijs interessant.
Pluspunten
Stil goedkoop
Minpunten
Beugels voor monteren fan wat onhandig onduidelijke handleiding
Eindoordeel
Inbouwen
Om maar bij het slechte te beginnen, de handleiding laat erg te wensen over. De afbeeldingen zijn aan de kleine kant maar na even bestuderen wel te begrijpen. De omschrijvingen die hier bij gegeven worden zijn daarentegen erg onduidelijk Vandaar dat ik voor installatie gemak dan ook maar 2 sterren heb gegeven.
Ondanks een onduidelijke handleiding spreekt het inbouwen redelijk voor zich. Daarnaast is het fijn dat er koelpasta mee geleverd is. De beugels waarmee de fan bevestigd is zijn wat onhandig en voelen goedkoop. Deze maken het wel mogelijk om een andere fan op de koeling te installeren voor de mensen die dit interessant vinden.
Ondanks dat het op momenten wat klungelig voelt om in elkaar te zetten valt alles uiteindelijk netjes op zijn plek en voelt het als een goede kwaliteit koeler.
Prestaties
stil genoeg onder minimum load
wat luider onder maximum maar nog steeds erg stil.
(na wat prutsen met de instellingen in de bios vrijwel niet meer hoorbaar.)
Conclusie
Ik moet zeggen dat ik al met al erg tevreden ben met deze aankoop. Zoek je een scherp geprijsde goede koeling en past deze toch wat grote koeling in je pc dan is het een zekere aanrader. Ben je daarentegen op zoek naar echte overclock parts of juist een wat subtielere oplossing dan kan je beter verder kijken.
Om maar bij het slechte te beginnen, de handleiding laat erg te wensen over. De afbeeldingen zijn aan de kleine kant maar na even bestuderen wel te begrijpen. De omschrijvingen die hier bij gegeven worden zijn daarentegen erg onduidelijk Vandaar dat ik voor installatie gemak dan ook maar 2 sterren heb gegeven.
Ondanks een onduidelijke handleiding spreekt het inbouwen redelijk voor zich. Daarnaast is het fijn dat er koelpasta mee geleverd is. De beugels waarmee de fan bevestigd is zijn wat onhandig en voelen goedkoop. Deze maken het wel mogelijk om een andere fan op de koeling te installeren voor de mensen die dit interessant vinden.
Ondanks dat het op momenten wat klungelig voelt om in elkaar te zetten valt alles uiteindelijk netjes op zijn plek en voelt het als een goede kwaliteit koeler.
Prestaties
stil genoeg onder minimum load
wat luider onder maximum maar nog steeds erg stil.
(na wat prutsen met de instellingen in de bios vrijwel niet meer hoorbaar.)
Conclusie
Ik moet zeggen dat ik al met al erg tevreden ben met deze aankoop. Zoek je een scherp geprijsde goede koeling en past deze toch wat grote koeling in je pc dan is het een zekere aanrader. Ben je daarentegen op zoek naar echte overclock parts of juist een wat subtielere oplossing dan kan je beter verder kijken.
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!