Philips MiniVac FC6148/01 Review

Jack_PNewbie 15 oktober 2015, 705 views

Philips MiniVac FC6148/01

Op zich een handig stofzuigertje, maar de beschrijving klopt niet. Deze zuiger werkt niet anders dan de concurrerende (niet-Dysonachtige)kruimelzuigers. De "cyclonische werking" stelt niets voor en er zit wel degelijk een stofzak in.

Pluspunten

• Handige kruimelzuiger

Minpunten

• Verkeerde produktvoorlichting, hij heeft wel degelijk een stofzak

Energieverbruik Score: 4
Deze kruimelzuiger heb ik gekocht als vervanging van een Philips 12V auto-kruimelzuiger waarvan de accu het na een jaar of vijf begeven had. Een belangrijk argument voor de aanschaf was dat het een "cyclonische stofzuiger zonder zak" betrof, omdat het leegmaken van de vorige een nogal stoffige aangelegenheid was. Die omschrijving suggereert een Dyson-achtige werking.

Enkele dagen geleden is hij afgeleverd en werd het me duidelijk dat de Philips marketeers zich te buiten zijn gegaan aan ongepaste overdrijving bij het opstellen van de produktbeschrijving. Deze zuiger werkt niet anders dan zijn voorganger. De "cyclonische werking" stelt niets voor en er zit wel degelijk een stofzak in.

Aanvulling: Dit review heb ik op Tweakers gepost nadat Philips plaatsing had geweigerd omdat het niet aan "alle richtlijnen" zou hebben voldaan. Blijkbaar is daar het blokkeren van onwelgevallige reviews belangrijker dan het geven van juiste informatie.

Heb jij ook een Philips MiniVac FC6148/01?