Sony Xperia Z5 Zwart Review

baskev 15 oktober 2015, 596 views

Sony Xperia Z5 Zwart

Mijn eerste review: Ik zat te twijfellen tussen verschillende telefoons. Na wat ik hier las en op internet is het de sony z5 geworden. En erg goede telefoon die voor zijn prijs dingen doet die andere telefoons erg op achter lopen. goede inhaal slag van sony

Pluspunten

• camera
  • waterdicht
  • voelt stevig aan
  • vingerprint sensor
  • goede accu duur
  • SD kaart

Minpunten

• volume knop
  • pc software

Design:
Hij ziet er strak uit. als Naar mijn mening erg strak ik vergelijking met andere telefoons. je moet hier echt van houden. De powerknop/fingerprint knop voelt erg goed aan en je hoeft niet te hard of zacht in te drukken.
echt vind ik de volume knop ietjes minder. deze drukt minder ver in. Waardoor je het gevoel hebt dat je hem niet in drukt en vervolgens dus door schiet. De camera knop is erg fijn er werkt goed.

Scherm: Deze is als je net zoals mij van een samsung komt een stapje achter uit. Hij is mooi en helder maar doet toch onder aan de samsung scherm.

Camera:
Redelijk wat gebruikt. en erg tevreden. Werkt goed. en foto's zijn van goede kwaliteit.

snelheid: Redelijk snel en vlot. Maar soms merk je dat ie een seconde nodig heeft voor dingen.

ontvangst: geen op of aanmerking.

geluid: Geluid klinkt goed. al gaat hij met headphones niet erg hard. Maar naar mijn idee is dat bij veel telefoons tegen woordig.

accu: met normaal gebruik gaat hij goed mee. 16 uur geleden opgeladen. in de tussentijd ge appt, nieuwsgekeken en er op youtube gekeken en spelletjes gespeelt en zit nog op 75%. ik heb hem dan wel in stamina+ mode lopen. In vergelijking met andere telefoons is dit erg goed. ( als ik vergelijk met mijn s5, vaders i6, en moeders s6)

diversen:
Sim kaart en nano sd zitten op de zelfde tree. Deze is zeer klein en lastig te hanteren. maar aangezien je deze beide maar 1x er in stopt erg handig. En aangezien de meeste nieuwst smartphones geen sd kaart slot hebben is dit ERG handig.
Wel ( of ik heb niet goed gezocht) vind ik de pc software voor de telefoon erg kaal in vergelijking met andere telefoon merken. En hij is water dicht :D altijd fijn.

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Zwart?

Meer advertenties

Of hij echt waterdicht is, is nog maar af te wachten. Heb zelf de Z3 en neem hem vaak mee naar het zwembad. Nooit geen last van water dat naar binnen gaat via de klepjes. Terwijl anderen alleen maar een druppel er op laten vallen en het toestel is kapot.
In het Zwembad heb je te maken met chloor. Goed afspoelen is dus een must.
Na het zwemen neem je altijd even snel een duik onder de douches. Even afspoelen en klaar.
Chloor tast de rubbers aan. Als je gewoon een half uurtje of uurtje in het zwembad foto's maakt kan het weinig tot geen kwaad. Mijn collega heeft sinds een week de Z5 en echt een geweldige telefoon. Als sony zo door blijft gaan met de z serie blijf ik deze sws houden.