LG G3 16GB Zwart Review

Janneman96 14 oktober 2015, laatste update op 14 oktober 2015, 254 views

LG G3 16GB Zwart

Haarscherp beeld, geen overbodige knoppen en de quickcover zijn goede eigenschappen van deze telefoon. De batterij haalt na minder dan een jaar gebruik de dag niet meer.

Pluspunten

• Resolutie
  • Knock code
  • Quick cover

Minpunten

• Batterijduur

Featureset
Sinds ik deze telefoon heb, wil ik niets anders meer dan de knock code. Het direct invoeren van je code, zonder dat je het scherm aan zet is erg gebruiksvriendelijk.

Bereik
De wifi heeft voldoende bereik, niets meer of minder dan je zou verwachten. Telefonisch en 4g bereik is prima.

Accuduur
In de eerste maanden ging de batterij anderhalve dag mee wanneer ik de telefoon intensief gebruikte (100% helderheid, hd games). Nu houdt de telefoon het nog geen dag vol als ik hem alleen gebruik voor whatsapp en google chrome. Het verbruik zit hem dan voornamelijk in het scherm en het besturingssysteem.

Gebruiksgemak
Het uitzetten gaat met een simpele dubbel tap op het scherm, ik gebruik dat bijna altijd bij het afsluiten. Als ik de telefoon in mijn hand heb, ligt de LG G3 al meteen met de power en volume knoppen op mijn vinger en die powerknop gebruik ik in sommige situaties in plaats van de dubbeltap op het scherm. De quick cover werkt erg prettig als je een hoesje wilt hebben, maar toch de tijd, datum, notificaties en/of het weer wilt bekijken zonder de cover open te doen. Als meer apps deze functie zouden ondersteunen had ik deze functie een stuk nuttiger gevonden, maar aangezien niet veel telefoons een quick cover hebben, zullen apps dit niet zomaar gaan ondersteunen.

Scherm
Ik kan met geen mogelijkheid pixels onderscheiden op het scherm van de LG G3. Haarscherp beeld, prachtige kleurweergave. Ik kan prima mijn sleutel bij het scherm van mijn lg g3 stoppen en hier komen geen zichtbare krassen van op het scherm. Wel komen er krasjes op het scherm die waarschijnlijk zijn veroorzaakt door kleine zand deeltjes in mijn broekzak. Deze zijn niet zomaar zichtbaar, maar als ik zoek naar de krasjes zijn ze wel zichtbaar als ik licht goed spiegel. De krasjes zitten in een cirkel, waar het gat van de quick cover zit.

Bouwkwaliteit en afwerking
De telefoon is een aantal keer op een tot anderhalve meter hoogte op tegels gevallen en er is daar geen krasje van te bekennen.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Na bijna een jaar gebruik heeft de telefoon soms dat het scherm even vastloopt bij bijvoorbeeld het typen of het gebruiken van gestures. Dit gebeurt vaak wanneer de telefoon warm is maar ook als deze een hele nacht heeft kunnen afkoelen.

Beeldkwaliteit opname
Mooie 4k opname, jammer dat de frames per second van de preview laag zijn. Als je de telefoon snel beweegt zie je het beeld hakkelen.

Ik heb deze telefoon eind november 2014 gekocht voor 387,50.

Heb jij ook een LG G3 16GB Zwart?

Beetje rommelige review, misschien indelen in hoofdstukken?
Goed idee. Ik heb de review nu onderverdeeld in de criteria van de beoordeling. Meer feedback is welkom; dit is mijn eerste review.