OnePlus 2 64GB Zwart Review

Sidell 14 oktober 2015, 1.021 views

OnePlus 2 64GB Zwart

Ik ben van de One plus one overgestapt op de One plus 2, dit vanwege de dual sim mogelijkheid. Ik was altijd zeer tevreden over de OPO, dit kan ik niet zeggen over zijn opvolger.

Pluspunten

• Design
  • Dual sim
  • Snelheid

Minpunten

• Oxygen OS / veel software fouten
  • Dual sim instelmogelijkheden
  • Accu duur

Mijn allereerst smartphone die ik zo'n 5 a 6 jaar geleden heb gekocht had ook dual-sim functionaliteit, deze functioneerde beter als die van de OPO. Er vallen geen ringtones, verschillende kleuren leds, of wat dan ook in te stellen, zodat je direct weet naar welk nummer er gebeld word. Daarnaast moet ik regelmatig opnieuw instellen dat ik 'elke keer wil kiezen met welk nummer ik bel'. Het gebeurt me nu regelmatig dat de telefoon wel direct belt, en vaak met het verkeerde nummer.

Telefoon loopt daarnaast regelmatig vast, dit had ik nooit met de One. Ook werkt automatische rotatie regelmatig niet en ook de vingerafdrukscanner gaat soms moeizaam.

Zoals ook al eerder gemeld, gaat de accu niet zo lang mee. Zo kwam ik met de One naar een jaar in gebruik nog altijd de dag door, dit lukt me zeer zelden met de Oneplus2. Wel heb ik de indruk dat hij sneller oplaad.

De screenbewegingen werken beter, bij de OPO had ik regelmatig dat de zaklamp of de camera automatisch aan ging in mijn broekzak. Dit is me nog niet gebeurd met de OP2. En ze werken ook een stuk vlotter.

Over de camera kwaliteit ben ik niet ontevreden. Maar in met name donkere situaties duurt het soms wel eens lang voordat de foto gemaakt word. Maar daarentegen zijn de foto's in deze situatie beter dan met de One. Erg irritant is het ook dat de foto's niet direct verwijderd kunnen worden, daarvoor moet je eerst andere software openen.

Ik heb het idee dat er softwarematig nog veel te verbeteren valt aan de eigen One plus OS Oxygen. Ik heb het vermoeden dat daar de meeste problemen vandaan komen.

Ik vind de nieuwe USB aansluiting eigenlijk wel prettig, waarbij het niet uitmaakt hoe je hem aansluit. Ik kan nu met mijn slaperig hoofd blindelings de telefoon in de oplader drukken s'avonds.

De telefoon oogt mooier dan de One en voelt ook iets robuuster. Ook ik vind het notificatie-knopje aan de linkerkant wel handig.

Wellicht dat mijn oordeel met software-updates zal verbeteren.

Heb jij ook een OnePlus 2 64GB Zwart?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Interessante review vind ik, ik zoek ongeveer dezelfde functionaliteit in een dual sim smartphone als jij denk ik. Kan je mij zeggen of die instellingen ondertussen verbeterd zijn? Of werkt het nog steeds niet zoals het hoort. Een verschillende ringtone per nummer bv lijkt mij een basisfunctie
De software is inmiddels aanzienlijk verbeterd. Vastlopers heb ik niet meer, de accu gaat langer mee. Foto's kunnen nu ook direct verwijderd worden.

Echter zijn er nog wel wat dualsim problemen. Ik maak gebruik van twee google-account, soms zijn alle nummers opgeslagen op 1 account ineens niet meer zichtbaar op de telefoon. Ik heb het opgelost door mijn privé nummers maar rechtstreeks op de telefoon op te slaan. Naar mijn weten kan je ook geen verschillende ringtones instellen per nummer.

De vingerafsdrukscanner functioneert niet altijd optimaal, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik veel met mijn handen werk en ik vaak veel wondjes op de vingers heb.

De oneplus 3 zit er overigens ook aan te komen.
Weet ik, maar de oneplus two lijkt mij al een goede indicatie :-) Bedankt voor de info!