Maxtor DiamondMax 10 160GB , 160GB Review

Jesse 3 april 2006, laatste update op 31 januari 2009, 914 views

Maxtor DiamondMax 10 160GB , 160GB

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop

Minpunten

• Niet stil onder load

Deze schijf is de opvolger van een WD400JB, (Western Digital 40 GB, 7,2krpm, 8 MB cache) die wat te klein werd. Ik vergelijk dan ook hiermee. In eerste instantie wilde ik een WD schijf, omdat ik goede ervaringen had met mijn bovengenoemde, maar ik had per ongeluk een exemplaar met 2 MB cache meegekregen. Toen ik dat door had ging ik em omruilen, maar ze hadden geen WD p-ata schijven op voorraad. Deze maxtor hadden ze wel, en omdat de prestaties voor zover ik wist (t.net benches) goed waren heb ik em maar genomen.

Ik gebruik deze schijf als enige schijf in mijn desktopsysteem. De installatie ging probleemloos, en de schijf voelt sneller dan de WD400JB en de WD met 2 MB cache (WD1200BB was het). Wat wel duidelijk opvalt is dat die aanzienlijk meer herrie maakt dan mijn vorige schijf, de WD400JB. Ik heb die schijf anderhalf jaar gebruikt, en die hoorde ik soms heel zachtjes (Ook de WD die ik tussentijds had was nog duidelijk stiller). Deze schijf begint goed hoorbaar te ratelen als die wat te doen heeft.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 160GB , 160GB?

dus het is niet alleen mij schijf, die van mij tikt ook heel erg al is hij druk bezig
Tikken? Ratelen is normaal, maar als die tikt zou ik eens kijken wat de s.m.a.r.t. status ervan is.