Sony Xperia Z5 Zwart Review

pretorian_nl 13 oktober 2015, laatste update op 16 oktober 2015, 771 views

Sony Xperia Z5 Zwart

Niet de beloofde batterij duur

Pluspunten

• Camera
  • Ok design
  • Finger print sensor

Minpunten

• Batterij

Batterij verbruik:
Na inmiddels een paar dagen gebruik kan ik wel stellen dat de batterij van de Z5 echt niet zo goed is als Sony doet voorkomen:(http://www.forbes.com/sit...-major-xperia-z5-feature/

Daar gezegd gaat de batterij zeker wel een dag mee, ik heb de afgelopen twee dagen redelijk intensief gebruik gemaakt van mijn telefoon maar ik haalde iedere keer het einde van de dag zonder op te laden. Ik betwijfel wel of ik twee dagen zou halen met deze telefoon. Op basis van de batterij zou ik deze telefoon niet aanraden maar moet ik ook meteen toegeven dat er niet veel beters te krijgen is.

Het feit dat Sony een quick charge functie heeft is leuk, maar waarom dan niet gewoon een quick charge oplader meeleveren (in plaats van die domme gratis koptelefoon die ik er nu bij kreeg in pre-order).

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Zwart?

Met deze informatie lijkt het me alsnog niet geheel duidelijk of de belofte wel waar gemaakt wordt gezien batterij juist redelijk goed is.

Kun je ook eens kijken hoeveel uur schermtijd er is en btw, batterijprestaties out of the box zijn niet representatief dus best om volgende week opnieuw te evalueren. Misschien een update of reset ondertussen.
Heb nu sinds zaterdag de Z5 en heb zelf weinig problemen met de accu. Sinds vanochtend 6:45 van de batterij, middelmatig/zwaar gebruik (3 youtube filmpjes gekeken, foto's gemaakt (snapchat & gewone camera), whatsapp & facebook en op internet gebrowst ongeveer anderhalf à twee uur) met middelmatige helderheid (nog steeds helder genoeg)en heb nog 20%. Scherm is 3u 13m 36s actief geweest en heb staminaklok aanstaan met 4 apps in de standby. Mijn Z1 Compact kon het inderdaad iets beter, maar relatief gezien gaat de batterij redelijk lang mee. 2 dagen weet ik niet of ik dit haal met de Z5 en met wat ik ermee doe, maar een normale dag zeker wel. Camera app slurpt energie en de telefoon wordt ook redelijk warm, dus daar zou het aan kunnen liggen? Voor de rest als je echt een accuduur van twee dagen wilt kan ik je de Z5 compact aanraden, heb hier veel positieve dingen over gehoord.
Hey, thanks voor de reactie!
Was zelf van een telefoon uit de Z5 reeks te halen en was sterk aan het neigen naar de Z5 premium. Ben een een tevreden gebruiker momenteel van de Z2 (bijna 1,5 jaar in gebruik nu). Batterij moet niet minder zijn dan wat ik nu heb voor dat toestel. Stap naar Z5 gewoon lijkt me niet echt nodig.

Maar het kan ook gewoon zijn dat ik mijn Z2 nog een jaar laat meegaan (ontvangt over een paar maanden toch Android 6)
Dat kan natuurlijk ook gewoon! Ik moet mezelf trouwens wel even verbeteren: de Stamina modus staat bij mij pas aan als de batterij onder de 50% zit. Je kan natuurlijk ook instellen bij 100% etc. Of het echt een stap terug is weet ik niet, omdat ik de Z1 compact eigenlijk nooit intensief gebruikte. Nu is deze telefoon nog vrij nieuw, wil ik hem aan iedereen laten zien (en foto's maken natuurlijk ;) ) en gebruik hem dus ontzettend veel. Ook voor video's en internetten gebruik pak ik nu toch vaker mijn telefoon ipv de tablet omdat het toch wat sneller is en een mooier scherm heeft. Ik denk in ieder geval niet dat het een stap terug is, maar het is wel een smak geld..

Edit: vandaag vanaf 6:45 middelmatig gebruik, 2 uur en kwartier SOT, Stamina vanaf 50% en heb nu nog 36%.

[Reactie gewijzigd door wabouw op 16 oktober 2015 21:17]

Batterij leeg laten lopen en ik zie geen verbetering. Scherm blijft de grootste stroomvreter.
ik vraag het me dan wel af hoe ze dat dan met de z5 premium hebben gedaan. met een 4k op een 5.5 inch scherm. en alsje zoals ik het zie met een heledag aan heavy use nog 30% hebt denk ik dat de premium de volle dag niet haalt.

ik wil eigenlijk de premium zelf wel halen maar dan wacht ik tot de kerst want ik zie al dat de sony xperia z5 en de compact al met ¤60 zijn gedaald maar je krijgt er geen headset bij. maar als nog ¤60 minder in een week.
maar kan iemand me helpen tussen het wachten tot de kerst en dan de z5 premium halen als er goede reviews ervan zijn of nog afwachten tot de nieuwe LG of de S7.
Een webshop (waar ik nog nooit van gehoord heb) heeft inderdaad een flink lagere prijs, maar vraag me af hoe betrouwbaar dit is. Voor de rest, de z5 premium gebruikt alleen een 4k resolutie als het nodig is. Dit is dus als je video's of foto's bekijkt bijvoorbeeld. Dit zal dus bij normaal gebruik geen grote impact hebben op de batterijduur. (verwacht ik).
Ik zal updates blijven posten, zal het deze week bijhouden en inderdaad de batterij ook eens leeg laten lopen
Is het niet zo dat de batterij nog op gang moet komen in het begin!? Of is dat bij andere batterij technieken?
Niet de beloofde batterijduur? Ik zit nu bijna 4 hele dagen op één acculading. Nou heb ik ook niet veel zware applicaties gebruikt. Wel af en toe whatsapp, facebook, nu.nl, internet en een kaartspelletje. Heb hem tussendoor ook niet uitgezet, wel heb ik de 'normale' stamina modus aan.
Lijkt er bijna op dat ik een kapotte batterij heb, als ik nu overdag niet laad red ik het einde van de dag niet eens.