Specificaties 16" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 6530G-704G64MN Review

Mkllr 26 mei 2009, 943 views

Acer Aspire 6530G-704G64MN

Pluspunten

• geluidskwaliteit, beeldkwaliteit, vormgeving, functionaliteiten

Minpunten

• installatie direct van Acer ( veel onzin ), warmteproductie links boven.

Ik ben sinds ongeveer 2 maanden de gelukkige eigenaar van een Acer 6530G, en ik ben hier zeer over te spreken. Ik wil graag deze laptop aan anderen aanraden, gezien zijn prijs/ prestatieverhouding gewoon heel gunstig is!

de gekozen componenten zijn volgens mij goed samengesteld. Natuurlijk kunnen er vele betere en snellere componenten in, maar dan kijk je ook meteen naar een hele andere prijsklasse. Ik vind deze laptop heel soepel en lekker werken, en ik ben er zeer tevreden over. Hij draait bij mij Unreal Tournament 3 op normal/medium op 800x600 heel goed. Geen schokken of dat soort onzin. Met de hardware zit het dus wel goed!

Over de prestaties wil ik wel even iets kwijt. Voordat ik deze laptop heb gekocht heb ook ik gezocht naar reviews, en in veel van deze reviews stond dat het geluid kraakt. Dit is alleen onder bepaalde omstandigheden waar. De laptop heeft namelijk de energiebeheerschema's energiebespraring / gebalanceerd / hoge prestaties. Bij energiebesparing en gebalanceerd kraakt het geluid inderdaad af en toe, als de cpu 100% belast word, maar in het hoge prestaties energiebeheersschema is hier absoluut geen spraken van! de batterij gaat dan wel een klein half uurtje minder lang mee, maar dat is nog steeds ruim 2 uur! Overigens is het geluid dat uit de notebook komt, heel er goed. Er zit een subwoofer in, en dit geeft echt een heel erg goed geluid. Bass is echt goed te horen en het klinkt heel erg goed.

De beeldkwaliteit van de laptop is in mijn ogen echt heel erg goed. Het wit is zelfs witter als op mijn samsung lcd tv, en op mijn pc scherm! Ook vind ik de verhouding die is gekozen ( 16:9 ) ook heel handig. Zo kan ik meerdere vensters langs elkaar openen. De webcam, die ik nu ook maar even bespreek, voldoet ook. Hij is duidelijk, helder en geeft een mooi en redelijk echt beeld.

voor de rest is het een robuust, mooie laptop. toch is de bovenkant wel heel glanzend. Dit is wel heel mooi, maar als je met je vingers er op komt dan zie je die heel goed. ( veel vetvlekken dus! ) ( deze zijn er overigens wel makkelijk af te halen ). Ook het acer logo op de achterkant licht op als het notebook aanstaat.

De uitdrukking, voor de prijs hoef je het niet te laten, geld hier zeker! ik heb dit notebookje voor ongeveer 600 euro gekocht en hij is heel rap en werkt fijn. Ook de fingerprintreader werkt fijn.

Heb jij ook een Acer Aspire 6530G-704G64MN?