Specificaties 14" (1920x1080 IPS), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00870 Review

KevinT 13 oktober 2015, 500 views

Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00870

Tijdens de zoektocht naar een betaalbare laptop met een goed scherm en de juiste hardware voor school kwam ik uit op deze laptop. Ik ben meer dan tevreden met deze laptop!

Pluspunten

• Het scherm (Full HD)
  • Backlit keyboard
  • Touchscreen
  • De prijs
  • Omklapbaar
  • Uitstekend trackpad
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Kwaliteit van behuizing
  • Travel van toetsen

Zo goedkoop? dat kan niet!
Op het moment van kopen heb ik 550 euro betaald voor deze geweldige laptop. Het voldeed precies aan mijn eisen namelijk een goed scherm, touchscreen en redelijk snelle maar toch zuinige hardware. Met een Full-HD scherm (IPS!!) Ben ik -MEER- dan tevreden over deze laptop. Wat een heerlijk scherm zeg en dan heb je er ook nog eens een touchscreen bij en dat alles voor deze prijs. De touchpad is uitstekend en de laptop bevat alle IO ports die een student nodig heeft.

Het gebruik van het touchscreen
Wat werkt dit fijn zeg, een laptop met touchscreen. Ik ben begonnen met windows 8.1 maar zodra ik kon upgraden heb ik er direct Windows 10 opgezet. En jeetje wat is dit fijn, vooral als je de laptop omklapt kun je hem goed op je schoot kwijt en heerlijk wegscrollen door die heerlijke PDF readers die je van school hebt. Het touchscreen verdiend gewoon een 10 omdat ik er niks op heb aan te merken

Scherm
Het scherm is toch wel een van de eyecatchers van deze laptop, de bezels zijn niet al te lomp groot en dan heb je ook nog het feit dat je een IPS scherm hebt. Deze weergeeft heerlijke kleuren en de kijkhoeken zijn uiteraard uitstekend! Het enigste minpunt van dit scherm is dat er redelijke veel backlight bleeding is bij een zwart beeld dus ik geef het scherm een 7.5.

Het toetsenbord
Tja, het toetsenbord. Misschien is dit wel het enigste punt van de laptop die niet echt schrikbarend goed is voor de prijs. Het toetsenbord flext een heel klein beetje mee zodra je er echt geforceerd kracht zet op een enkel punt. Verder is het echt heerlijk dat het toetsenbord verlicht is. Er zijn 3 standen voor de verlichting. Uit, minimaal aan en natuurlijk gewoon maximaal. Persoonlijk heb ik het altijd gewoon op maximaal staan sinds ik het er wel heel chique uit vind zien.

De travel van de toetsen is niet al te denderend maar ik moet eerlijk zijn dat ik dan ook een mechanisch toetsenbord gewend ben. Ik kan wel zeggen dat ik net zo goed gewoon een heel mooi word documentje kan typen op deze laptop. De lay out van het toetsenbord is goed ook al mis je een numpad. Ik had dit ook niet verwacht bij een 14 inch laptop en mis dit dus ook totaal niet. Ik geef het toetsenbord een 6.5.

Trackpad

De trackpad is er eentje van ELAN en man, wat is dit een ontzettend fijne trackpad. Hij is lekker groot en hij herkend alle bewegingen vlekkeloos. Verder kun je als je de ELAN driver hebt geinstalleerd ook nog allemaal verschillende settings instellen die in praktijk toch wel heel erg handig zijn. Het trackpad krijgt van mij een dikke vette 8!

Hardware
De i3 van de Haswell generatie die de laptop in zich heeft is natuurlijk geen bulldozer maar meer een straatvegertje. Kantoor bezigheden gaat heel rap op deze laptop en vooral nou ik een SSD heb geinstalleerd vliegt deze laptop haast uit mijn handen. Ik ervaar geen enkele vertraging en ik kan heel effectief doorwerken. De 6GB ram die ik in deze laptop heb is ook meer dan genoeg voor de taken waarvoor ik deze laptop gebruik namelijk simulaties en documenten typen voor school. Natuurlijk speel ik ook wel eens een spelletje als student en de integrated graphics van de i3 zijn beter dan verwacht! Ik kan GTA SA gewoon lekker op 60 FPS spelen en Counterstrike source wil de laptop ook nog wel draaien op Full HD. Ik zeg: Niet slecht! Ik geef de hardware voor deze prijs toch gewoon een dikke 8.

Accuduur

Accuduur kan ik heel kort over zijn in deze review, het is niet al te denderend helaas maar dat kan aan mij liggen want ik heb al snel 10 chrome tabs open staan en het scherm staat constant op volle helderheid omdat ik dit prettig vind werken. Ik haal gemiddeld 3 uur uit deze accu als ik aan school werk.

Ik geef deze laptop een 8.5 omdat die een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft en de afgelopen maanden heeft die mij nog nooit in de steek gelaten!

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00870?