Specificaties 2.0-kanaals met 80W versterker - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-8050 Zwart Review

Atema 12 oktober 2015, 332 views

Onkyo TX-8050 Zwart

Gekocht als vervanging van een 2.1 blu-ray systeem van Philips dat er na 3jr mee ophield. Een prima apparaat met voldoende aansluit- en instelmogelijkheden.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Netwerkmogelijkheden
  • App
  • Muziek streamen vanaf je Synology icm ds audio app

Minpunten

• Één USB-aansluiting en deze zit aan de voorkant
  • Geen power outlet voor bijv. een subwoofer

Geluidskwaliteit Score: 4
- Netwerkmogelijkheden
Perfect, zoeken op je netwerk maar muziek (via apparaat of app). Het is ook mogelijk om via de DS Audio app van Synology audio af te spelen op de Onkyo. Internetradio zoals last.fm, vtuner, spotify is ook mogelijk. Ik maak hier echter geen gebruik van.

- Aansluitingen
Helaas maar één USB aansluiting. Deze zit aan de voorkant, dit komt het design niet ten goede. Vooral niet als je er standaard een iPod, HDD, WiFi adapter of flashdrive aan hebt hangen.
Verder zitten er voor mij voldoende aansluitingen op. De toegevoegde waarde van de video aansluitingen zie ik niet.

- Bediening
De eerste setup gaat super. Kind kan de was doen. Ik heb de handleiding alleen gebruikt om wat specifieke zaken uit te zoeken. Voor het koppelen met je netwerk/NAS is het inpluggen van de UTP-stekker.

- Geluid
Het is moeilijk om hier wat van te zeggen. Het is zeer afhankelijk van de speakers die je gebruikt en uiteraard je persoonlijke smaak, gehoor en muziek/film keuze.
Ik heb hem tot nu toe gebruikt met de speakers van mijn oude 2.1 set van Philips incl. een actieve Sony subwoofer. Dit was niet zo'n succes. Het geluid was veel helderder dat met de Philips maar bleef op sommige momenten wat blikkerig. Nu staat hij opgesteld met twee Sony zuilen zonder losse subwoofer. Al een hele verbetering maar de zuilen zijn voorzien van te lichte subwoofers. Voor nu prima maar ik ga opzoek naar een mooi paar betaalbare zuilen. Iemand tips?

Heb jij ook een Onkyo TX-8050 Zwart?

Hey Atema,

Ik heb de vloerstaanders van teufel op deze onkyo, voor ons perfect en kost je geen rib uit het lijf.
De ultima 40 mk2.
Je kan ze zelfs 8 weken uitproberen.

Bedankt. Ik zal er eens naar gaan kijken.