Specificaties router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Cisco RV320-K9-G5 Review

Gé Brander 12 oktober 2015, laatste update op 12 oktober 2015, 334 views

Cisco RV320-K9-G5

Na op zoek te zijn geweest voor een nieuwe router waarbij Gbit WAN poort het belangrijkste was en zeer wenselijk om ook een tweede WAN poort optie te hebben ben ik uiteindelijk bij deze Cisco terecht gekomen. Firmware versie v1.2.1.13 (2015-05-04, 18:40:51)

Pluspunten

• Dual WAN
  • Goede performance
  • Goede stabiliteit

Minpunten

• Lastig te configureren met Azure

Beheerbaarheid Score: 4
Na op zoek te zijn geweest voor een nieuwe router waarbij Gbit WAN poort het belangrijkste was en zeer wenselijk om ook een tweede WAN poort optie te hebben ben ik uiteindelijk bij deze Cisco terecht gekomen Wi-Fi was niet noodzakelijk daar gebruik ik een andere oplossing voor. Op Amazon en andere sites wel enkele negatieve reviews gezien die voornamelijk aan oudere firmware waren gerelateerd. Vrijwel alle reviews met op basis van de nieuwere firmware waren positief.

Na ontvangst de router eerst voorzien van de meest recente firmware en toen gaan configureren.

De hoofdverbinding met internet gaat via een 400/400Mbit glasvezel abonnement van CBIZZ en de secundaire verbinding gaat via een COAX abonnement van 40/4Mbit. De laatste wordt gebruikt als backup voor als de CBIZZ glasvezel uitvalt.

Het overfailen van de verbinding gaat probleemloos en transparant. Je kan de beide verbindingen ook in een Load Balance mode gebruiken.

Heb jij ook een Cisco RV320-K9-G5?