Specificaties Mono speaker - Bekijk alle specificaties

Sonos Play:1 Zwart Review

Jordymt 12 oktober 2015, 400 views

Sonos Play:1 Zwart

De Sonos Play:1 is nu al ruim een maand in gebruik en niet meer misbaar in de kamer. Er komt een geweldig geluid uit voor een relatief goede prijs. Hij is heel goed te combineren met de app van Sonos en de installatie ging ik fluitend door.

Pluspunten

• Design
  • Kleuren
  • Geluid
  • Interface
  • App
  • Mogelijkheden met muziekdiensten

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Geen knop voor volgend nummer

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Ongeveer een maand geleden heb ik, na een miskoop(Bose Soundtouch) met veel problemen, de Sonos Play:1 gekocht. In de review wil ik graag een aantal punten naar voren laten komen, namelijk: Vormgeving en interface, prijs- en kwaliteitsverhouding en de app van Sonos.

Beginnend bij de vormgeving en interface. Over de vormgeving valt weinig slechts te vertellen. Het is een elegante speaker met mooie ronde randen, door het vierkante ontwerp met ruimte ronde randen heeft de speaker een vrij breed bereik met zijn geluid. Zo hoef je niet recht voor de speaker te zitten om de muziek te kunnen horen. De oplaadkabel voor de speaker is ook mooi via de onderkant weggewerkt. De interface valt voor mij echter een klein puntje van verbetering te vinden. Er zitten 3 knoppen bovenop: play/pauze, volume omhoog en volume omlaag. Wat ik mis is een doorspoelen en terugspoelen knop om naar een volgend en vorig nummer te gaan, vrij vervelend om via de app, waar later meer over wordt verteld, dit te moeten bedienen.

De prijs- en kwaliteitsverhouding is vrij simpel. De Sonos Play:1 kost ¤220,- en is hiermee een van de goedkopere bekende merken op de markt. Toch is het geluidsbereik enorm. Het volume kan hard genoeg om de buren mee te laten genieten en de bas kan hard genoeg om het servies te laten trillen, conclusie; geweldig. En de kwaliteit van het geluid dat eruit komt is grandioos goed.

Als laatste de app van Sonos, een erg makkelijke extra. Het installeren is daadwerkelijk nog geen minuut werk en zo simpel als 1, 2, 3. Als je de speaker dan geïnstalleerd hebt, voeg je je eigen muziekdiensten toe(zoals Spotify en Beezer) en dan kun je meteen beginnen met het streamen van je muziek. De app is ook op elk platform beschikbaar dus echt een groot pluspunt.

Conclusie: Het is een geweldige speaker met aantrekkelijke prijs. Hij is zeker aan te raden en ik kan niet meer zonder. Ik heb er zelf weinig minder goede punten aan gevonden en geniet er volop van!

Heb jij ook een Sonos Play:1 Zwart?

Volgens deze blog van Sonos: http://blog.sonos.com/pro...n-formerly-known-as-mute/ kan je skippen door twee keer op mute(of play/pause(?)) te drukken,
Ik heb er zelf geen één maar dit leek mij toch wel iets waar Sonos over nagedacht heeft.
Klopt, geeft nog geen optie om naar een vorig nummer te gaan. Toevoeging van de twee knoppen was in mijn ogen beter geweest. Maar meningen verschillen. Het is zeker geen afknapper zonder die knoppen.