Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 40 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z333 Review

Derice 11 oktober 2015, laatste update op 31 oktober 2015, 3.146 views

Logitech Z333

Vriendelijke prijs voor een (bijna) uitstekend 2.1 setje.

Pluspunten

• Mooie bas
  • Geen vervorming geluid bij hard volume
  • Geen ruis bij stilte en hard volume
  • Prijs/Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Bediening subwoofer niet op de 'control' unit
  • Geen treble afstemming
  • Speaker kabeltjes iets aan de korte kant voor goed kabelmanagement
  • (Lichte) Elektische zoom hoorbaar in subwoofer wanneer de set is uitgeschakeld.

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Selectie criteria
Ik zocht een leuk geprijsd speakersetje 2.1 voor bij de PC.
De soundbar onder mijn Dell monitor gaf toch niet de gewenste muziekervaring, leuk voor de standaard windows geluidjes, maar meer ook niet. Bij games en het monteren van video met muziek miste ik toch wel wat voller geluid. Voorheen hing de pc aan mijn 5.1 Home Cinema Set, maar aangezien die nu in een andere ruimte staat, kan dat niet meer.

Afijn, eigenlijk simpelweg de mediamarkt in gelopen en gezocht naar iets van om en nabij de ¤50. Na wat meegebrachte muziek op de set te hebben afgespeeld en vergeleken met een paar andere setjes vonden mijn oren deze het prettigste klinken.

Wat krijg je?
In de doos zit een subwoofer en twee speakers.
De bekabeling zit allemaal vast aan de subwoofer (of de speakers), daarnaast zitten ook alle aansluitingen op de subwoofer (op 1 koptelefoon aansluiting na op de control unit).
Je kunt dus geen van de componenten kabel loos maken voor eventueel later transport. Er bungelt dus altijd iets aan.
De bouw van de set is degelijk, heb wel het idee dat als de speakers onverhoopt een keer zouden vallen, ze er niet heel bekaaid vanaf komen.

Aansluitmogelijkheden:
De set kun je zowel van input voorzien door ofwel de 3.5 mm jack plug te gebruiken of een tulip aansluiting. Het aansluiten van digitale audio (SPDIF of HDMI) is niet mogelijk.

Bediening
De losse control unit snap ik eerlijk gezegd niet zo goed. Hij doet wat ie moet doen, maar hij had wat mij betreft net zo goed in 1 van de 2 speakers geïntegreerd mogen worden. Scheelt weer een 'los' ding op je bureau.
Als je als fabrikant dan toch kiest voor zo'n unit, voeg dan ook de bass control toe, nu kun je uitsluitend alleen het volume en de aan/uit schakelaar terug vinden.
De control unit is nu eigenlijk 1 grote volume knop met een aan/uit schakelaar en een 3.5mm jackplug (voor je koptelefoon).

Bass instellen
De genoemde bass control, vind je terug op de zijkant (of achterkant, net wat je wil) van de subwoofer, nabij alle aansluitingen. Dit zorgt er voor dat je niet echt makkelijk de bas even opschroeft tijdens het gamen / kijken van films / beluisteren van muziek. Ik kruipt er althans niet voor onder mijn bureau.

Het geluid.
De bas kun je naar wens afstellen. Ik krijg mijn ramen er niet mee aan het trillen (in tegenstelling tot de 5.1 home cinemaset), maar denk ook niet dat het realistisch is om te verwachten van een set voor deze prijscategorie. Daar is ie niet krachtig genoeg voor.
Het volume kun je goed opschroeven, zonder dat je vervorming hoort in de muziek.
Ook wanneer je de set even niet gebruikt, maar wel aan laat staan op hoog volume, hoor je geen ruis (erg prettig!)
Hoge tonen klinken ook goed, ook daar geen vervorming.
Getest met "Deep Silent Complete - Nightwish", zit eigenlijk wel alles in, hoge stem van de zangeres, wat (dubbele)bas drums, gitaren, hi-hat, de hele mix.

Kleine opmerking m.b.t. de subwoofer:
Wanneer je de set uitschakelt is er een lichte elektronische zoem hoorbaar van de sub. Schakel je de set in of trek je de stekker uit het stopcontact, dan is deze toon weg.
Bij mij staat de sub onder mijn desk naast de pc, ik hoor het derhalve niet.

In the end...
  • Geluid prima!
  • Bouw, degelijk
  • Bediening heeft een paar kanttekeningen
voor de iets meer dan ¤50 is dit verder echt een prima set!

Heb jij ook een Logitech Z333?

Ik had hem ook besteld maar hoorde een luide zoem zodra ik de set op 'off' had staan. Alsof hij niet om kan gaan met de spanning. Hoor jij toevallig ook geluid uit de subwoofer als de set uit staat? (maar wel in het stopcontact dus?)
Ik heb even voor je geluisterd bij mijn subwoofer.
Wanneer alles uit staat hoor ik inderdaad zo'n elektrische zoem.
Niet heel luid bij mij, maar hij is er wel.

Aangezien de subwoofer onder mijn desk staat, naast mijn pc, hoor ik dit niet echt.
De (stille) fans van de pc overstemmen de zoem met gemak. Wanneer alles uit staat, ben ik niet in dezelfde ruimte als de pc.
Bij mij was hij echt abormaal luid naar mijn mening. Ik heb het product terug gestuurd en wacht geduldig op een nieuwe :) Bedankt voor je antwoord.
Heb hetzelfde probleem bij de Z533
Gekocht bij mediamarkt, dag nadien teruggebracht, net hetzelfde probleem...
Zal eigen zijn aan die reeks zeker?
Ik heb inmiddels een nieuwe terug van Bol.com en ik ervaar totaal geen ruis meer. Wellicht is er één batch verkeerd geweest?
Mooie review.
Je geeft als minpunten aan dat er geen klankkleurregeling op zit en dat de bediening van de subwoofer niet op de regelaar zit.

Persoonlijk zijn dat zaken die ik niet mis, subwoofer stel je eenmalig in en klankkleur kan ik afstellen dmv equalizer (zit in vrijwel elk stuurprogramma). Wat ik prettig vind bij een losse volumepotmeter, is dat je snel het geluid harder of zachter kunt zetten. Dat er ook aan/uit op zit, vind ik ook wel prettig (hoewel ik altijd alles uitschakel dmv een stekkerblok).

Wat ik mis in je review is of de volumeregelaar stevig staat (antislip?) en of ook het volume van de hoofdtelefoon door de knop geregeld wordt.

Voor een setje in deze prijsklasse deel ik wel je conclusie: het is een prima setje.
Hoe zit het met bass? Kun je dat goed voelen?
Ik heb nu logitech X-210 en ben wel benieuwd of deze nog betere bass heeft!

Klopt dat je het geluid zachter kan zetten en bass hoog, zonder dat het lawaai wordt in oren?

Mooie review!
Heb er nu 2 gesleten in 6 maanden, allebei stuk, gaan niet meer aan. Waardeloze kwaliteit dus van bepaalde interne componenten. Nu weet je waar ze op "bespaard" hebben om dit product aan te bieden. En het erge is dat ik geen zin noch tijd of moeite wil doen om alles terug in te pakken, en terug te sturen voor "reparatie" gezien de waarde van deze speakers.
Iemand op amazon is erachter gekomen dat die tweeters gewoon fake zijn! ongelooflijk... en die reactie ook van Logitech.

Link naar de review: https://www.amazon.co.uk/...340831031&store=computers