Lenovo Tab S8 Zwart Review

TacoB 10 oktober 2015, 256 views

Lenovo Tab S8 Zwart

Een goede tablet met een prima prijskaartje. Hoewel de batterij niet optimaal is, gebruik ik de tablet met veel plezier voor video, gamen en lezen. Vooral het scherm is dik in orde. Bij intensief gebruik wordt de tablet wel warm. Al met al een hele goede keuze.

Pluspunten

• Strak design
  • Goed scherm
  • Slot voor SD-kaart
  • Skin van Lenovo heeft veel weg van iOS

Minpunten

• Batterijduur

Voordat ik deze tablet kocht, heb ik er nog nooit een gehad. Natuurlijk kon ik in mijn omgeving wel eens een tablet lenen voor bepaalde tijd, maar een eigen zat er tot op voorkort niet in.

Waar mijn tablet aan moest voldoen:

Minimaal full hd-scherm
Goede accuduur
Onder de 230 euro
8 of 9 inch scherm
Degelijke spekers
Uitbreidbaar geheugen

Scherm

Waar je deze tablet vooral voor moet kopen, is het scherm. De hoge resolutie van het 8 inch scherm zorgt ervoor dat er geen pixels te zien zijn. Al met al zorgt dat voor een erg goede kijkervaring bij films en video's op YouTube. Kleuren worden out of the box oké weergegeven. Om optimale kleuren te krijgen, moet je zelf nog wel wat tweaken dus. Zo is wit niet echt wit, maar een ietsiepietsie beetje grijs.

Accuduur

Eerlijk is eerlijk: deze tablet is niet enorm zuinig. Met een volle honderd procent haal ik met normaal gebruik ongeveer 2 dagen. Met intensief gebruik, houdt de tablet het ongeveer 6 uur vol. Niet slecht, maar top is anders.

Bouw

De tablet heeft een mooi uiterlijk (persoonlijk uiteraard). Het scherm is wat kleiner dan de achterkant waardoor je het gevoel krijgt dat het scherm er is opgeplakt. Erg vind ik dat niet. In het dagelijks gebruik merk je het overigens ook helemaal niet. De achterkant is van een soort kunststof dat erg ruw is. Hierdoor houdt de tablet stevig vast en glijdt hij niet zomaar uit je handen. Het kunststof voelt erg prettig aan.

De speakers zitten aan de voorkant. Een is aan de bovenkant geplaats (boven het lenovo-logo) en de ander aan de onderkant. De kwaliteit van de speakers is dik in orde. Er is zelfs een beetje sprake van een stereo-effect.

Camera

De main camera gebruik ik niet. Dat komt vooral omdat mijn tablet in een hoes zit een ik foto's maken met een tablet erg raar vind. De front camera is prima voor Skype of andere chatapps. Verwacht alleen geen wonderen.

Prestaties

Door de processor van de s8 hoef je je geen zorgen te maken dat games niet goed gaan draaien. In tegendeel. Iedere game die ik heb gespeeld (inclusief heftige 3d-games) draaien goed zonder framelag. De goede processor zorgt er ook voor dat er amper lag in de tablet zelf is. Een enkele laadt het multitaskscherm niet meteen alle apps. Hij doet er dan een seconde of 1 over. Het switchen zelf gaat razendsnel.

Bonus: mijn case:http://www.tabletcenter.nl/product/597606/trust-aeroo-universele-tablet-case-7-8-inch-zwart.html.

Ook een dikke aanrader.

Heb jij ook een Lenovo Tab S8 Zwart?