Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto X Style Wit Review

MarieZ 9 oktober 2015, laatste update op 30 november 2015, 2.571 views

Motorola Moto X Style Wit

Wat een geweldige telefoon! Een prachtig groot en helder scherm met mooie kleuren. De stereospeakers zijn verbluffend. Goede camera's, de app zelf is wat minder. Toevoegingen van motorola zijn erg prettig, het notificatiescherm en de handbewegingen maak ik veel gebruik van. Accuduur is gemiddeld

Pluspunten

• Bijna stock android
  • Mooi helder scherm
  • Front stereo speakers
  • Notificatiescherm
  • Camera
  • Handbewegingen om zaklamp of camera te openen
  • Turbocharger

Minpunten

• Accuduur
  • Had wel een slagje kleiner gemogen
  • Camera app

De telefoon wordt in een vrij grote doos geleverd maar die er wel voor zorgt dat ik me even als een klein kind in een speelgoedwinkel voelde. Bij het openen van de doos laat motorola meteen zien hoe mooi de telefoon is. Er wordt een doorzichtige bumpercase bijgeleverd, wat wel fijn is omdat ik tot nu toe nog geen andere covers heb kunnen vinden voor de telefoon.
Daarnaast zitten er wat boekjes bij, een pinnetje voor de simkaart/micro SD slot, de turbocharger en oordopjes.
Deze oordopjes vallen mij wel tegen, ze zitten wel prima maar wanneer ik fiets en het is windstil lijkt het net alsof het stormt.

Bij het aanzetten van de telefoon had ik even een wauw momentje, wat een ontzettend mooi scherm zit er in! Dit wauw momentje ging nog even door toen ik de speakers uittestte.
De stereospeakers zijn werkelijk verbluffend er komt een mooi diep geluid uit, niet zo blikkerig als mijn voorgaande telefoon(Xperia SP)

Ik vind het persoonlijk erg prettig dat de telefoon geen notificatielamp heeft (SP heeft een dikke notifactiebalk) maar een notificatiescherm, die je kan activeren wanneer jij dat wilt. De telefoon stoort je dus niet, wat er dus voor zorgt dat je niet bij elke melding op je telefoon kijkt.

Tot nu nog geen vastlopers gehad, werkt lekker snel en het is prettig om mee te werken, emails en andere lange berichten lezen gaat erg gemakkelijk op het grote scherm. Ik pak nu veel minder snel mijn laptop om dit soort dingetjes te doen. Telefoon wordt wel warm bij intensief gebruik, maar dit maakt hem niet trager.

Turbocharger is ook echt Turbo! 's ochtends even opladen tijdens het ochtendritueel is lang genoeg om hem weer volledig opgeladen te hebben.

*UPDATE:
Ik maak graag gebruik van het mooie scherm maar dat is tegelijkertijd ook echt een energievreter. Om deze reden had het scherm van mij ook wel een slagje kleiner gemogen bijvoorbeeld 5,5 inch. En ik denk dat de QHD resolutie ook aardig overbodig hierin is. De accu gaat gemakkelijk bij normaal gebruik een dag mee. Wanneer je wat meer gebruik maakt van de telefoon of bijvoorbeeld nog een lange avond tegemoet is het aan te raden om de oplader mee te nemen.

Camera werkt super! af en toe niet helemaal scherp omdat de telefoon meteen een foto maakt wanneer je op het scherm tikt, maar over het algemeen maakt hij mooie kiekjes. Met de 5mp frontcamera kun je ook scherpe selfies maken. Wanneer het iets donkerder is, is er wel wat meer ruis op de foto's te zien. Wanneer er een update voor de camera app zou komen kun je wellicht hier nog meer uithalen.

De handbewegingen werken erg prettig, 2 keer schudden om de zaklamp even aan te zetten, 2 keer een polsbeweging maken om de camera te activeren.

De trilfunctie is wel erg luid in verhouding tot andere telefoons.

De telefoon ligt lekker in hand door de afgebogen achterkant en de motorola 'dimple', Als de telefoon een slagje kleiner was geweest lag hij nog net iets lekkerder in de hand. Ik laat hem nu soms uit mijn hand glijden.

Heb jij ook een Motorola Moto X Style Wit?

Je zegt dat de accuduur tegenvalt. Wat houdt dat precies in? Haal je het einde van de dag als je de telefoon 's nachts oplaadt? En bij hoe intensief gebruik?
Is nu nog lastig zeggen. Ik heb mijn oude telefoon ook nog in gebruik vanwege het nummerbehoud en van micro naar nano simkaart. De X style gebruik ik vooral thuis voor Facebook, mails, en spelletjes en moet dan wel aan het einde van de avond 'm echt opladen. Kan ook zijn dan 'hay day' gewoon ontzettend veel van de telefoon vraagt.

Ik schat zo in dat bij normaal gebruik je het einde van de dag met gemak kunt halen.
Hoe is de witte kleur? altijd bang om wit te nemen omdat het normaliter snel vies wordt..
Ik vind de witte kleur juist erg mooi! Vooral in combinatie met de goude accenten. Heb wel eens wat zwarte pluisjes oid die op de achterkant blijven zitten maar snel vies wordt hij niet :) heb juist het idee dat je de vet vlekken hierop minder snel ziet.

[Reactie gewijzigd door MarieZ op 9 oktober 2015 21:59]

Mooie, no nonsense review. Ik heb zelfs een zwarte Moto X Style 32 GB gekocht. Zo heb ik hiervoor tochwel de performante OnePlus One 64 GB variant gebruikt sinds midden april 2015. Ondanks dat op papier de spec niet zo een grote upgrade zijn, en zelfs het intern opslaggeheugen bij de flagship van Motorola 32 GB minder is dan mijn voorgaande smartphone, kan ik zonder twijfel zeggen dat dit overall de betere smartphone is! (Moto Maker niet beschikbaar in Benelux) De stock Android ervaring met dit toestel nader Apple achtige afwerkingen zonder enige vorm van bloatware. Ja Moto hun laag voelt helemaal niet aan als hinderlijk en verrijkt de stock Android ervaring. (Binnenkort gaat er nog minder van Moto aanwezig zijn, wegens Android 6.0)
Helaas geen moto maker in NL, echt een deal breaker voor veel mensen.
Je geeft aan dat je de camera-app een minpunt vindt. Die kun je vervangen door de standaard Google camera-app. Te downloaden in de play store. Ik heb een Moto X 2014 en mijn vrouw heeft een Moto X Play. Op beide heb ik de camera-app vervangen, omdat de Motorola app me ook niet geheel beviel.