Tweakers zegt: 8,5

Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

In Win 805 Rood Review

Foritain 7 oktober 2015, laatste update op 26 mei 2017, 5.608 views

In Win 805 Rood

De In Win 805 is een bloedmooie behuizing met top materialen en afwerking. Goedkoop is anders, maar als je de materialen ziet ben je die snel vergeten. Er is nog wel wat ruimte voor verbetering bij In Win als het op features, interieur (inbouw/afwerk gemak), en ventilatoren aan komt.

Pluspunten

• Kwijl-worthy uitstraling. In Win geeft je er dan ook een kwijl-doekje bij.
  • Uniek design met een top afwerking Glas, Aluminium, de uitvoering is perfect.
  • Voldoende inbouwopties voor veel praktische builds (3 SSD's, 2 HDD's, lange GPU's, PSU's)
  • Frontpanel met USB 3.1 Type-C, en leuke LED verlichting
  • Verschuifbare HDD kooi om meer airflow mogelijk te maken; een stevige build is zeker te koelen.
  • De prijs is fors, maar gezien het niveau valt het mee.

Minpunten

• Voor hetzelfde geld koop je behuizingen met (flink) meer inbouwopties, koelopties, en features. Alles draait om het design en de materialen.
  • Totale (secundaire) featureset beperkt: Geen fancontrollers, slechts één stock ventilator, geen grommets in kabelmanagementgaten, geen afwerking PSU.
  • Totale buildkosten vallen hoger uit vanwege design, alles is tenslotte zichtbaar. Je wilt dus passende componenten, een voeding met zwarte kabels, en:
  • Om de 805 echt goed tot zijn recht te komen wil je het hexagon front verlichten, hiervoor moet je wel zelf een LED-strip kopen. Had m.i. standaard moeten zijn.

Review: In Win 805

- Koeling & Geluidsproductie
- Prijs & Alternatieven
- Conclusie

Productpagina @ In Win

In Win was één van de grote knallers van Computex. Met hun bijzondere H-Tower (Kost iets van 1500$+ helaas) wisten ze alle aandacht van de vele media en concurrenten op zich te houden. Echte showpieces met extreme prijskaartjes zijn natuurlijk leuk, maar eigenlijk vind ik de meer ‘gangbare’ behuizingen van In Win nog veel leuker. Deze liggen veelal wel binnen het bereik van de normale consument, maar weten vervolgens even goed te overtuigen vanwege In Win hun ongelofelijke talent als het op aluminium en glas aan komt. Dit zagen we eerder al bij de 901 en de H-Frame mini.

De behuizing waar we vandaag naar gaan kijken was op Computex ook al te bewonderen, en valt (gelukkig) net als de 901 en de H-Frame mini in het ‘bereikbare’ segment: de 805. Een typische In Win die glas en aluminium combineert, maar dan wel duidelijk weer anders dan eerdere behuizingen van de alu-helden uit Taiwan. Deze behuizing is verkrijgbaar in geheel zwarte uitvoering, in zwart met rode accenten, en zwart met geel (goudkleurige) accenten, en moet voor ca 179,-- euro over de toonbank gaan.

De productvideo, features en specificaties van de In Win website:

‘De’ feature van de In Win 805 is uiteraard de materiaalkeuze. Aluminium (anodized) en 3mm dik gehard glas. Als mid-tower is er ruimte voor een ATX moederbord (of kleiner), een ATX voeding en lange grafische kaarten (320mm is amper een beperking). Ook voor processorkoeling is met 156mm aardig ruimte, daar is voldoende voor te vinden, maar let wel even op bij je aanschaf; veel mainstream koelers zijn net een paar mm hoger.

Op gebied van ruimte voor koeling en opslag is het geen extreme hoogvlieger. Grote HDD bays ontbreken waardoor je ‘beperkt’ bent tot twee 3.5” HDD’s en vier 2.5” SSD’s. Niet extreem, maar zolang je geen NAS vervanger gaat bouwen niet echt een issue. Vijf ventilatoren is ook geen record, zeker niet in de prijsklasse, maar wederom ook niet iets om wakker van te liggen. Ook radiatoren is ruimte voor: 240mm of 280mm radiatoren aan de voorzijde en een 120mm radiator aan de achterkant is niet onaardig.

Frontpanel aansluitingen lijken in eerste instantie vrij standaard, met twee USB 2.0 poorten, een USB 3.0 poort, en aansluitingen voor je hoofdtelefoon en microfoon, echter zien we ook een USB 3.1 Type-C aansluiting. Klaar voor de toekomst dus.

Hou wel rekening met het feit dat er ook een niet USB 3.1 model bestaat, waarbij tevens het In Win logo niet is verlicht!

Eerdere luxe producten van In Win waren uitstekend verpakt, en de 805 vormt geen uitzondering. Dik karton, een dik stuk schuim, en een stevige hoes om de behuizing zorgen dat de 805 in perfecte staat aan komt.

En daar is hij dan. Nu had ik hem al een paar keer in het echt gezien, maar de 805 is werkelijk weer een prachtige behuizing. Glas aan beide zijkanten, aluminium aan de bovenkant, een keurige voet die de behuizing een stukje van de grond haalt, en als je eerdere In Win reviews hebt gezien zal het niet als een verrassing komen dat alle materialen uitstekend zijn en uitstekend afgewerkt zijn. Wel is glas een leuke uitdaging voor productfotografie, althans zonder mooie reflectors. Om een beetje idee te geven van wat je mag verwachten zal ik de 805 hier en daar wat anders belichten, bijvoorbeeld met licht van buiten, of door reflecties te laten zien van de omgeving.

Één van de dingen die de 805 anders maakt dan eerdere In Win kasten is het patroon achter het voorpaneel, hier zien we een soort-van hexagons, in feite zijn de randen gaten in het staal wat achter de glasplaat zit welke licht doorlaten. Echter ook zonder verlichting zien we dat het de 805 een uniek karakter geeft. Verder valt het In Win logo aan de linker zijde van het voorpaneel op, wederom uiteraard allemaal perfect afgewerkt.

Zowel de 901 als de H-Frame mini wisten te overtuigen met hun aluminium. Nu is de 805 grotendeels glas en de hoeveelheid aluminium beperkt, maar de aluminium delen die er zijn zijn wederom subliem. De bovenkant bestaat uit zwart (anodized) aluminium wat er fantastisch uit ziet, helemaal als je een beetje leuke lichtinval hebt, en de geborstelde uitstraling zien we ook op het frontpaneel terug. Daar zien we tevens een prima collectie aansluitingen, met o.a. de nieuwe USB 3.1 Type-C.

Helaas kan ik echt niet kiezen uit alle foto's van het geborstelde aluminium van de bovenzijde, dus spam ik maar een hele reeks. Sorry, maar #aluporn deleten kan mijn tere hartje niet aan.

De indeling van de achterzijde komt herkenbaar voor: Acht expansie sloten, een ATX voeding onderin en een 120mm ventilator aan de bovenzijde. De uitstraling is echter wel ongebruikelijk: een heel strak vlak aluminium. Keurig om te zien. Aan de onderkant treffen we nog een magnetisch stoffilter aan.

Extra’s en accessoires zien er ook keurig uit, met losse zakjes per type schroef, plakbare kabelbinders, een schoonmaakdoekje, en een keurige handleiding.

Met de vier forse duimschroeven halen we het zijpaneel los, deze blijft vervolgens wel netjes hangen voordat je hem er zelf daadwerkelijk af tilt. Wel zo handig, want ‘tempered’ glass of niet, je wilt het niet laten vallen. Het binnenwerk zelf ziet er interessant uit, en ook net weer even ongebruikelijk. We zien het mooie (en grote) In Win logo nu wat beter, we zien een flinke hoeveelheid ruimte voor koeling aan de voorzijde, en wat opslag betreft zien we aan deze kant enkel twee 3.5”HDD bays, dus een echte NAS-bak zal je er niet van maken. Alles is ook van aluminium gemaakt, dus inclusief de bays zelf, al zit er wel rubber in om de HDD geluiden te dempen. Ook voor het binnenwerk gaat op: de kwaliteit van de materialen en afwerking daarvan zijn subliem. Correctie: De sledes waar de HDD zelf in ligt is van plastic.

Kijken we van dichterbij dan zien we een SSD montage plek op de HDD bay, met daarboven ruimte voor 240mm of 280mm radiatoren, of 2x 120mm of 2x 140mm ventilatoren uiteraard. Ook boven de voeding zit een leuk detail, in hoeverre het praktisch nut heeft weet ik niet, mar die hexagons passen wel goed bij het geheel. Wel zien we daar ook een sticker zitten dat voedingen met de ventilator naar de bovenzijde geplaatst moeten worden, in de 805 zit dus geen los airflow pad voor je voeding.

De achterzijde van het binnenwerk is net als de achterzijde van de behuizing best knap om te zien. Het strakke materiaal heeft net even iets meer dan anders. We zien daar ruimte voor maar liefst drie SSD’s (dus vier totaal met die aan de andere kant erbij). Ook zien we tal van kabelmanagement gaten en een redelijke ruimte voor kabelmanagement, maar rubberen grommets in de gaten krijg je hier niet. Ook zien we praktisch geen kleine loops voor kabelbinders, maar wel hier en daar wat ronde gaatjes, welke samen met de meegeleverde plak-kabel-binders zouden moeten voldoen.

Mijn nieuwe ATX setup voor behuizingen reviews bestaat uit een MSI Z97 Gaming 9 AC moederbord, een setje Corsair Vengeance Pro DDR3 geheugen, en een Cooler Master V850 Modulaire voeding. Welke processorkoeler er in komt hangt van de behuizing af, en in dit geval heb ik een be quiet! Shadow Rock LP op het moederbord zitten. Inbouwen stelt eigenlijk weinig voor, er zijn praktisch geen bijzonderheden om rekening mee te houden. Moederbord, ATX voeding, grafische kaart, etcetera, niets is ongebruikelijk. Ook zien we eigenlijk nergens beperkingen. Er is nog flink ruimte voor langere grafische kaarten of voedingen, en hoewel de ruimte voor processorkoelers niet eindeloos is zijn er genoeg geschikte modellen te vinden.

En toen kreeg ik het weer lastig. Zowel in het licht als in het donker, zowel in de uit- als aanstand, en eigenlijk wat ik ook met de camera deed: de In Win 805 ziet er zo goed uit. Dus wederom weer wat spam om je een idee te geven van hoe de 805 nu echt voelt. Het leuke aan de voorkant is dat wanneer de omgeving donker is, het een geheel zwarte glasplaat lijkt en de hexagons niet opvallen. Die moet je echt verlichten als je ze in het donker wil zien.

Wel merk je tijdens het inbouwen dat In Win nog wel wat puntjes had kunnen verbeteren. Zo zijn de uiteindes van de frontpanel kabels gekleurd, iets wat bij bijvoorbeeld de 901 niet het geval was, en zie je dat de grote gaten zonder rubberen grommets toch net wat minder praktisch zijn bij het wegwerken van de kabels. Het eerste kan je oplossen met een stukje zwarte isolatietape, en het laatste kan je met wat geduld en tijd wel oplossen, maar het mag worden gezegd. Verder is het handig om een (Semi)-modulaire voeding met zwarte kabels uit te zoeken, bij voorkeur flatcables, omdat het met de glazen panelen en het gebrek aan PSU-cover praktisch alles ziet.

Wat ik tijdens de fotosessie niet heb meegenomen, maar wel iets is om over na te denken bij het plannen en bouwen, is de optie om de HDD cage te verplaatsen. Een relatief belangrijke feature, want dit geeft de optie om een intake ventilator aan de voorkant van de onderzijde te plaatsen en met de relatief gesloten constructie zal dit voor veel builds cruciaal zijn voor het koelen van een zwaardere build. Aan de onderzijde kan de behuizing dan wel goed ademen, al zal je wel rekening moeten houden met dikkere vloerbedekking zodat je de behuizing niet dicht zet.

Die intake zal je wel zelf los moeten aanschaffen, want standaard krijg je slechts een enkele 120mm ventilator meegeleverd. Daarbij lijkt die ventilator niet beter of minder dan de stock ventilatoren van concurrenten in een flink goedkoper segment. Hoorbaar op volle toeren, wel stil te houden met een rustiger fan-profiel of een lager vast voltage, dus vanuit een praktisch oogpunt ook niet echt klagen. Niet heel vreemd dat het gevoel wat die ventilator achter laat wat matig is vergeleken met de prijsklasse waarin deze behuizing zich begeeft gezien In Win zelf geen echte ventilatorbakker is, maar net zoals bij de 901 mag je dus wel wat extra budget uittrekken voor je koeling. Verder moet ik opmerken dat ik de keuze voor een LED- ventilator wel begrijp en goed vind passen bij het LED verlichte logo, maar dat kan ik niet zeggen over de keuze voor een doorzichtig plastic frame bij een behuizing van dit kaliber. Misschien tijd dat In Win een keer echt mooie ventilatoren gaat bouwen?

Al met al is de 805 een behuizing die niet in de buurt komt van de koelmogelijkheden van de meeste concurrenten, maar met een kleine extra investering een praktische build wel prima gaat kunnen koelen. Mocht je overigens echt talent hebben, dan kan je ook met de 805 helemaal los op gebied van koeling, zoals Richard 'Kier' Keirsgieter liet zien. (Meer foto's op zijn facebook pagina).

Met een adviesprijs van 179 euro, en een huidige straatprijs van 169 euro, is de In Win 805 een redelijk high-end behuizing. Net als bij enkele andere In Win behuizingen hangt het maar net af van je benadering of dat ‘duur’ is of niet. Kijken we naar inbouwopties, koelmogelijkheden, featureset, dan moet je stellen dat je voor dit bedrag honderd andere behuizingen kan kopen die het wat dat betreft beter doen. Maar krijg je dan een top afwerking van aluminium, krijg je dan stevige glazen panelen, krijg je dan een werkelijk uniek design waar geen echt geen alternatief voor te bedenken is? Nope, dat krijg je enkel hier.

Het maakt een hoofdstuk over de prijs dan ook niet zo heel interessant. Met deze gedurfde uitstraling en dit prijskaartje ga ik niets zeggen wat iemand van gedachten zal doen wisselen. Je vindt dit mooi en je wilt dit hebben (en wil daarvoor betalen), of je wilt het niet. Het enige wat ik kan doen is zo goed mogelijk laten zien wat je krijgt. En om eerlijk te zijn, als je kijkt wat een totale In Win 805 meer kost dan een vergelijkbare build in een standaard ~100 euro tower, dan valt het relatief best mee om echt iets moois te krijgen.

Maar dat wil niet zeggen dat het geen terechte minpunten zijn dat de ventilator hooguit nipt aan voldoende is, zaken als een fan controller ontbreken, of dat er eigenlijk gewoon standaard verlichting achter het frontje had moeten zitten (met on-/off switch) voor de ultieme uitstraling.

De 805 zoals ik hem voor het eerst op Computex tegen kwam, met verlichting achter de hexagons. Die verlichting had van mij standaard mogen/moeten zijn.

Het gebrek aan directe alternatieven maakt het lastig om daar een concrete beoordeling op te geven. Enerzijds wil je net wat meer features voor dit bedrag, anderzijds is het bedrag voor de materialen alleen al niet onredelijk. Ik vind de prijs uiteindelijk echt niet onredelijk, met de veronderstelling dat de meningen daarover mogelijk verdeeld zullen zijn.

Als je eenmaal gezien hebt wat In Win met aluminium en glas kan doen dan moet je wel onder de indruk zijn. Er zijn zeker meer fabrikanten die unieke ontwerpen naar de markt brengen, maar je kan niet anders dan zeggen dat In Win wat design, materiaalgebruik, en afwerking een bijzondere twist geeft aan de behuizingenmarkt. De 805 is in tegenstelling tot veel andere recente In Win behuizingen wat indeling en afmetingen betreft niet heel opvallend, het komt tenslotte aardig overeen met de klassieke ATX mid-tower, maar daar houdt de vergelijking met de concurrentie wel op. De In Win 805 laat net als zijn broerjes en zusjes iets heel bijzonders zien, wederom met aluminium en glas, maar dit keer met een unieke voorzijde met licht doorlatende hexagons wat we simpelweg nooit eerder hebben gezien. En dat uiteraard met de ongelofelijke topafwerking die we van de Taiwanese alu-helden gewend zijn. Ik hoop dat de foto’s het duidelijk maken, maar mocht je nog twijfelen: de bouwkwaliteit en de afwerking van de 805 is echt fenomenaal.

Ook in lijn met de eerder gereviewde In Win behuizingen is het zeker geen eindeloos positief verhaal, want In Win kent zeker ook zwakke plekken in hun DNA. Zo is de stock ventilator een eenvoudig doorzichtig stukje plastic die toevallig leuk licht geeft, maar that’s it. Dat In Win geen echt goede ventilatoren in het assortiment heeft is bekend, maar enkele jaren na hun doorbraak als high-end behuizingenbouwer mogen we inmiddels verwachten dat ze verder kijken dan enkel hun materialen en afwerking. Hetzelfde gaat op voor de featureset in deze prijsklasse; inbouw en koelopties zijn praktisch veelal voldoende, maar verwacht geen hoogvlieger wat deze mogelijkheden betreft. Daarbij zien we weinig slimme interne innovaties, zoals bijvoorbeeld een goede PSU afwerking, strakkere afdekking van de kabelmanagement gaten, en vind ik dit design dusdanig zwaar wegen op de toffe hexagons dat ze die eigenlijk vanuit de fabriek zouden moeten verlichten met een schakelaar. Ook features als een fanc ontroller ontbreken, en is het feit dat sommige stukjes kabel niet geheel zwart zijn afgewerkt erg jammer. Dat laatste kan je met een beetje tape wel oplossen, maar die kleine details blijven toch hangen. Wel is In Win wel zo tof geweest om als één van de eerste een USB 3.1 type-C aansluiting op hun behuizing te zetten (afhankelijk van welke 805 je koopt!), voor mij de eerste.

Er zijn dus nog wel punten waarop In Win zich verder kan en moet gaan onderscheiden. Kijken we echter naar de waarschijnlijke doelgroep dan zijn die punten ook wel te overzien. Hoewel de meerprijs voor de 805 boven een traditionele ATX niet heel extreem is zitten we sowieso in het segment dat een tientje of twee extra voor een degelijke ventilator of een LED-strip wel haalbaar moet zijn. Sowieso zal je al wat tientjes extra willen uitgeven voor bijvoorbeeld een voeding met strakke zwarte kabels en onderdelen die goed bij elkaar passen, je ziet tenslotte echt alles wat je in de 805 stopt, maar het valt allemaal best wel mee wanneer je doelstelling is een zeer bijzondere build neer te zetten en als je ziet wat je er verder voor terug krijgt. Als je verliefd bent op het design heb je sowieso al geen alternatief, dus ook dat mag best als pluspunt tellen. Hij is zeker niet voor iedereen, en zeker niet voor mensen die zonder enige moeite of nadenken verwachten de perfecte build neer te zetten, maar het is wel een behuizing met een karakter die je met een beetje liefde tot een waar pronkstuk kan tillen. En ook niet onbelangrijk: weinig materialen laten zich zo makkelijk schoon houden als glas. Glassex, doekje, klaar.

Zelfs met de inhoudelijke kritiek blijft de In Win 805 toch echt nog een stukje kunst. Hij moet het dan wel volledig van de materialen, afwerking, en het design hebben, maar wanneer die troeven zo sterk zijn als bij dit model dan zal een toekomstige eigenaar de kritische noten zelf met liefde aanpakken en de deur uit werken.

Enkele hogere res foto’s voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

Heb jij ook een In Win 805 Rood?

Wauw, elke keer als ik die In Win behuizingen zie krijg toch een heel klein beetje spijt van mijn NZXT H440 bakkie. Wat een prachtige kasten vind ik het toch!

Verder een mooie review, heb weer zitten genieten. Jammer dat er geen standaard leds bij t hexagon mesh zitten idd, had het geheel in mijn ogen helemaal afgemaakt. +3!
H440 is ook een hele toffe case, wil die ook nog eens doen, zeker met de nieuwe versie nu. Eerst nog even de S340 ;) Maar het is staal en kunststof vs aluminium en glas, wereld van verschil in uitstraling. Ik zeg altijd maar dat het positief is dat we wat te kiezen hebben!

En dank voor de complimentjes. Misschien dat ik zelf nog even met LED strips aan de slag ga aan de voorkant, heb er inmiddels één binnen (één rode iig, hoop dat het voldoende is).
Heb hem gelijk opgezocht, en die nieuwe zwart op zwart ziet er ook prachtig uit ja. Wilde in de eerste instantie een hele zwarte, maar die was er toen nog niet. Achteraf blij dat ik toch voor de witte gegaan ben.

Ben benieuwd, de S340 vind ik ook een mooi bakkie. Maar door gebrek aan reviews toendertijd op 'safe' gespeeld met de H440. Maar ik wacht je reviews af! :)
Zwart/zwart uitvoering is inderdaad erg mooi. Ik ga van Glas, Alu en Rood naar Staal, kunststof en Groen. De rest laat ik je zelf uitvogelen ;)
Dan heb ik wel een idee wat er gaat komen. Ben benieuwd! :D
Ga je een review doen van de Phanteks Enthoo Pro M in het groen? :p

Hoop het eigenlijk wel, zit te twijfelen tussen die en de reguliere pro versie. :D
Ben ik de enige die deze kast lelijk vind?

Enfin, over smaak valt niet te twisten ;)
Over smaak valt gelukkig te twisten, maar ik ben nog nooit een InWin case tegenkomen die ik echt super mooi vind. Deze ziet er wel stukken beter uit dan zijn voorganger met die rare lege ruimte aan de voorkant, maar ook deze mist is. Het is wel een nette behuizing en Foritain brengt deze toch echt goed in beeld met zijn review, hij blijft me verbazen met zijn reviews (hij zou eroor moeten worden betaald).
Nog een hele boel reviews te lezen. doe eens rustig aan Foritain :P
Rustig aan? Dat kennen we niet :)

De luxe In Win behuizingen zijn ook echt allemaal heel anders, voor ieder wat wils denk je dan maar :D

En met die rare lege ruimte, bedoel je de 901? (en 904, 909) :D Die ruimte zit er voor de optical drive, en de lucht intake :D 901 is juist één van mn persoonlijke favorieten!
Ik had ook niet verwacht dat je een stapje terug kon doen. Misschien dit jaar een gouden Henkie? Mijn nominatie heb je.
Ja de 901 ziet er erg goed uit, alleen die open ruimte vind ik zo.. ja weet niet wat ik ervan moet vinden. Snap het ivm de odd, maar het staat me gewoon tegen.

Maar verder ongeacht product zijn je reviews altijd heerlijk om te lezen en te zien. Elk product ongeacht uiterlijk kan jij erg mooi in beeld brengen. Zou haast zeggen je normale werk is fotograaf zijn.
Das fijn te horen natuurlijk. En wie weet, vorig jaar een mooie plek in de top 3, dit jaar gaan we voor goud natuurlijk he! :D

En nee, ik ben een prutser met foto's. Je zou zijn telefoon eens moeten zien, kan ik geen degelijk plaatje mee schieten :D
Weer een mooie/lekkere review, Foritain :9~

Binnenkort wil ik een workstation gaan bouwen, ben door de review gaan twijfelen tussen de InWin 805 en Fractal Design Define S.
Dank je wel :D

Beide cases gereviewd, beide geen miskoop. Wel echt totaal verschillend natuurlijk, dus als je tussen die twijfelt moeten er haast nog wel meer alternatieven zijn waar je over zit te twijfelen :D

Ben wel benieuwd: Wat zijn je overwegingen?
Momenteel heeft de "InWin" (heel licht) mijn voorkeur. Vanwege:
4 USB poorten vooraan. 1x USB 3.1 type C (Intern naar 3.0, maar toch)
Alleen lucht/adem opening aan de onderkant (vooraan).
Voeding omgedraaid (Geen hoopje stof bij je voeding)
Plaats voor 2 HDD en 4 SSD's. (Meer dan genoeg voor mij) (+ M.2 op het moederbord)
Andere indeling, ziet er anders uit (niche-product) met glas en mooi afwerking.

Alleen jammer van de fan en geen rubber grommets. Led strip en fan controller/hub kan ik zelf erin knutselen.

Heb geen ander alternatieven, waar ik over twijfel. in het begin de Phanteks Pro M en Evolv (ATX) bekeken, maar voor extra bays, onderdelen etc moet je bij Phanteks zelf gaan bestellen.
Uit interesse, ben je al wat verder? :D
Nee, helaas nog niet. Mocht ik er uitkomen, dan laat ik een berichtje achter O+.
Ik keek eerst naar de In Win 901, maar werd op slag verliefd op deze kast, zeker ook na foto's met custom waterkoeling in het rood, nu een upgrade doen van totale systeem en als ik zoveel geld ga besteden aan hardware wil ik er ook wel naar kijken vind ik, ultieme kast voor in de woonkamer!
Ze maken het niet makkelijker nu ze nog meer mooie kasten uitbrengen he :D
allicht al een 100% verbetering met wat ik nu naast het tv meubel heb staan nl CM 690 III. Aluporn zou ik nu niet gebruiken, Glassex misschien ;-), maar wat zijn deze behuizingen oogstrelend!
CM 690 III is wel een uitstekende case voor het geld, maar visueel gezien natuurlijk een heel ander beestje.

En inderdaad, flesje glassex naast je 805 en you're good to go :D
hoe werk de usb 3.1 kon dat niet goed vingen / bergrijpen
Aan de USB 3.1 poort zit aan de binnenkant nu een gewone USB 3.0 interne usb connector. Omdat deze hoogstwaarschijnlijk niet gaat veranderen met de komst van echte USB 3.1 op moederborden. Mocht de connector wel aangepast worden dan zal dit in de nieuwste batches dit aangepast worden. Op dit moment heb je hier in de 805 een type-c poort met USB 3.0 snelheden.
Dat is nog eens service, hoef ik zelf niet meer op reacties te reageren :D

Connector is inderdaad gelijk, het is afwachten hoe interne USB 3.1 headers er uit gaan zien de komende jaren.
Nobody's faster then me :) heheheh.

Ik vind alleen die achterste rooie crystal fan niks... maakt hem cheapo !!
Idd, daar moet echt een beetje chique ventilator in. Niet hetzelfde als in die 30-40 euro 'game' cases zit. Arme In Win doet het ook nooit goed he, bij de 901 kregen ze commentaar dat er geen fans bij zaten :D
hahah...

Noctua vragen om Red led fans :p ?!

of zeg ik nu iets geks.
Ik stuur ze straks een mailtje. Hopen dat ik ze niet het ziekenhuis in jaag met ons wilde idee ;)
mooi geschreven weer! wordt bijna jaloers op de kast en de inhoud! ;)
:D Dank je, En het is best een leuk setje geworden inderdaad :D
Ik had Mario al gesproken van Noctua : NO F***** WAY !!
Hah, ergens ook wel jammer, zou best tof zijn als er betere verlichte fans zouden komen.