Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY Review

reinholdsnoek 7 oktober 2015, 944 views

Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY

Op zoek naar een strak en handig gaming keyboard voor jouw setup? Deze Logitech G510s zou wel eens iets voor jou kunnen zijn... Lees de uitgebreide review voor meer productinformatie:

Pluspunten

• Design
  • Functies
  • Display
  • Volumescrollwiel

Minpunten

• Blauw op alle foto's is veel donkerder dan het lijkt
  • Geen USB poorten meer in de achterkant, maar audioplugs

Ik was op zoek naar een strak toetsenbord voor bij mijn pc, en toen ik deze zag wist ik meteen dat het deze moest gaan worden.

Dit keyboard komt in een strakke en nette box zoals je verwacht van een product uit de Logitech G-serie. In de doos zit:
-Het Logitech G510s keyboard
-Wristrest die je ervoor kunt klikken
-Gebruiksaanwijzing
-Garantiebewijs

Als je het keyboard uit hebt gepakt, kan je de USB kabel aansluiten en je kan beginnen. Het is een 'plug-and-play' keyboard en dat is makkelijk. Om alle functies van dit keyboard te kunnen gebruiken moet je echter wel even de Logitech Gaming Software downloaden. Hiermee kan je alles instellen zoals jij het hebben wil.

Het design is lekker strak, en functioneel. Niet al teveel gekke flitsende kleurtjes en dergelijke. Waar je wel echt rekening mee moet houden is de foto's die overal staan bij dit keyboard. Hierop lijkt de bovenkant van het keyboard echt duidelijk blauw terwijl hij in praktijk echt heel donkerblauw is. Zo donker dat ik me eerst afvroeg of ze niet een zwarte uitvoering hadden geleverd. Ik vind de donkere kleur persoonlijk strakker dan de fel blauwe kleur die Logitech overal afbeeld, maar dit is mijn mening.

Het LCD-schermpje op het toetsenbord is erg handig. Ik heb een MSI videokaart en hier heb ik het 'MSI Afterburner' programma bij ge´nstalleerd. Door dit in de Logitech software in te stellen kan je door dit programma al je componenten monitoren op dit kleine LCD schermpje. Er zijn echter niet heel veel programma's die worden ondersteund door Logitech, dat is wel jammer. In Battlefield Bad Company 2 werden mijn stats ook op het schermpje weergegeven. Dit is erg handig, maar helaas wordt het door heel weinig games ondersteund.

De Logitech G-keys die je zelf kan instellen kunnen handig zijn, zelf gebruik ik ze erg weinig. Ik game voornamelijk de Battlefield serie en race-simulatorgames en ik zou echt niet weten waar ik deze knoppen voor zou moeten gebruiken. Maar voor mensen die knoppen tekort komen kunnen ze erg handig zijn.

Rechts boven het nummerieke toetsenbord, zitten je audiocontrols. Ik vind het volumescrollwiel echt een geweldige toevoeging. Het is heel makkelijk altijd je volume regelen zonder naar je speakers te hoeven grijpen. Ook zit hier een mute knop en knoppen voor 'volgende', 'vorige', 'afspelen/pauze' en 'stop'. Ik heb altijd muziek aan staan als ik mijn pc gebruik en gebruik deze knoppen dus heel erg vaak.

Wat ik wel jammer vind is dat Logitech vroeger in bijv. de G15 nog 2 USB-poorten in had gebouwd. Nu zitten in de achterkant van het toetsenbord twee audio-aansluitingen. Ik zou dit zelf nooit gebruiken, en had hier echt liever USB-poorten gezien omdat iedereen die veel gebruikt. Maar ik denk dat mensen met een headset die je aansluit met 3,5mm jackplugs dit wel handig kunnen vinden.

Al met al is het een mooi en strak keyboard met veel extra's voor een redelijke prijs. Of je dit keyboard moet kopen, dat moet je echt zelf weten. Maar ik ga hem zeker niet afraden. En ik denk ook dat je er geen spijt van zult krijgen als je hem aanschaft.

Laat voor vragen, opmerkingen en tips een reactie achter.

Heb jij ook een Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY?

Dank voor deze zeer nuttige en verhelderende uitleg.
Maar ik heb een vraag: Wie kan helpen?

Mijn man wil een Apple PC kopen, maar hij wil dit of een gelijkaardig toetsenbord erbij gebruiken, maar gaat dat wel op een Apple PC?

Het gaat hem voornamelijk om een goed toetsenbord met verlichte toetsen en een numeriek toetsenbord.

Zie link: productreview: Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY review door reinholdsnoek, wie weet iets over de ervaringen?
Hey, misschien kan ik je een beetje op weg helpen.

Logitech zegt dat hun keyboards ook op Macs volledig gesupport zouden moeten worden dus dat zou goed moeten gaan. (link naar artikel staat onderaan)
Het enige wat je nodig hebt om het keyboard volledig te kunnen benutten is de Logitech Gaming Software.
Deze software kan je downloaden van de Logitech website (link onderaan) en dan zou het redelijk voor zich moeten spreken.
Je ziet niet vaak een gamekeyboard bij een Mac, maar het zou dus wel degelijk moeten werken.

Ik hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben, en mocht je nog meer vragen hebben, laat het weten!

URL's:
-Bericht van Logitech over Mac Support: