Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm Review

reinholdsnoek 6 oktober 2015, laatste update op 6 oktober 2015, 577 views

Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm

Op zoek naar betrouwbare en betaalbare 140mm casefan voor in je pc? Dan zou dit wel eens kunnen zijn waar jij naar op zoek bent... Lees de uitgebreide review voor meer informatie:

Pluspunten

• Geluid
  • Design
  • Customizable naar rood, blauw, wit of gewoon zwart

Minpunten

• 3-pins connector (maar dat heeft 95% van deze fans)

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Deze fans zijn simpel, strak en lekker stil. Dat is volgens mij wel wat je in de basis nodig hebt aan een goede fan.

Ik heb twee van deze fans een tijdje bovenin mijn pc gehad als exhaust fans, en ik ben er echt erg over te spreken. Zelfs op 100% vermogen maken ze niet veel geluid. Het enige wat je een beetje zal horen is de luchtstroom die door de roosters in de case loopt. Maar de motortjes op de fans die ga je niet horen.

Voor een enkele fan komt het in een vrij grote verpakking. Deze ziet er netjes uit en door het raampje in de voorkant kan je de fan al zien zitten. De doos is niet voor niets wat aan de grote kant er zitten namelijk een paar extra's in:

In de doos zit:
-De Corsair AF140 fan
-Een zakje met schroefjes om de fan te bevestigen
-Een rode, een blauwe en een witte ring
-Een gebruiksaanwijzing
-Een garantiebewijs

De plastic ringen zijn erbij gedaan zodat je de fans een beetje kunt customizen in de kleur van jouw specifieke build. Ik heb bijvoorbeeld een zwarte build met blauwe LED-verlichting, dus ik had de blauwe ringen erop gezet. Dit voegt toch wat toe aan de looks van de fans. Ik vind de rode ringen in een rode setup het mooist, maar dat is mijn mening. Corsair heeft zo in ieder geval een simpele, creatieve en effectieve manier gevonden om voor veel pc's iets extra's te kunnen leveren, en dit kan ik wel waarderen.

De coolingperformance van deze fans is echt netjes voor fans die nog geen 1200 rpm draaien. De maximale luchtverplaatsing van deze fans is volgens de specificaties 115 kubieke meter per fan. Ik heb het niet nagemeten, maar ik geloof het eigenlijk wel als ik de temperaturen in mijn system zie, en mijn hand voor de fans houd. 115 kubieke meter is veel voor een enkele fan die de 1200rpm nog niet eens haalt, en daarom zijn het goede fans.

Wat ik ook heel netjes vind van Corsair aan deze AF-serie is de rubberen stukken in de plekken waar je de fan vastschroeft. Dit voorkomt dat de trillingen, die vrijkomen bij het draaien van de fan, door worden gegeven aan de case en zo herrie zouden kunnen gaan maken. Dit klinkt misschien als complete onzin, maar toch is het fijn om te zien dat de producent zijn best doet om je waar voor je geld te geven.

Ik heb deze fans inmiddels vervangen voor de Corsair AF140 Blue LED variant. Maar niet omdat deze niet meer goed waren oid. Deze waren echt nog steeds perfect. Ik wilde alleen meer blauw licht in mijn pc, en ik vind die blauwe 140mm fans van Corsair echt wel heel strak.

Laat voor vragen en/of opmerkingen een reactie achter hieronder. Laat me ook weten wat je van de review vind!

Heb jij ook een Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm?

Goede review! +3
Thanks!