Specificaties 11,6" (1366x768), 32GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad S21e-20 Review

Liegebeest 5 oktober 2015, 291 views

Lenovo IdeaPad S21e-20

Veel goedkoper dan dit wordt't niet! Uitstekend geschikt als "moetertje".

Pluspunten

• Toetsenbord

Minpunten

• 50% storage meteen bezet
  • Wifi en touchpad onder Linux
  • Geen Ethernet

In de herfst van 2015 zou ik deel gaan nemen aan een pen-testing workshop, een security event waarbij deelnemers hacken en mogelijk gehackt worden. Als onderdeel van de uitnodiging werden wij deelnemers al gewaarschuwd: "zorg er voor dat je geen privé of zakelijke bestanden op je computer hebt staan!" Hoe doe je dat beter, dan met een schone lei te beginnen? :)

Een collega raadde mij de Lenovo s21e aan: een kleine notebook, makkelijk mee te nemen en nog eens verdraaide goedkoop! Inderdaad: voor honderdtachtig euro kon ik me er geen buil aan vallen. De featureset was voldoende voor het event in kwestie.

Windows 8 werkt voor mij prettig genoeg, maar d'r is op de interne storage geen ruimte om bijvoorbeeld een dual-boot met Linux te maken. Van de 32GB is 8GB gereserveerd voor de restore partitie en de 21GB Windows partitie (snijverlies?) is meteen 9GB bezet met Windows en meer.

Onder Linux zijn zowel de touchpad als de wifi een uitdaging. Op verschillende websites zal je ervaringen treffen over mensen die trucerijtjes uit moeten halen om het een en ander goed te laten werken. In mijn geval heb ik er voor gekozen om een USB muis en een USB wifi stick te gebruiken. Overigens heeft't apparaat maar twee USB poorten, dus daar zit ie ook meteen mee vol.

Het toetsenbord is bijna fullsize, wat voor mij erg prettig typt.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad S21e-20?