Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 Review

Hedgy 5 oktober 2015, laatste update op 16 maart 2016, 61 views

Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

Jammergenoeg had ik problemen met deze laptop, een hardware defect die Lenovo Nederland niet kan oplossen, maar wel veel voorkomt. Zonder deze defect was het een goeie laptop geweest, licht, dun, stil, koel en levert toch flinke prestaties.

Pluspunten

• Mooi design, behuizing van goeie kwalitijd en een rood verlichte toetsenbord
  • Top geluid voor een laptop
  • Mat IPS scherm
  • Prijs/kwalitijd, i7 & 960m voor 1000euro

Minpunten

• Geen SSD, Harde schijf is super traag! (HDD vervangen met een SSD is dan ook een aanrader om te doen of te laten doen, dan voelt hij een heel stuk sneller aan)
  • IPS Glow
  • Mooi mat scherm, maar de randen zijn nogsteeds glossy
  • Lenovo bloatware
  • Geen 2e HDD/SSD slot
  • Geen 5.0GHz netwerk
  • Scherm problemen bij zowel 1e als 2e exemplaar

Leuke laptop, goedkoopste met een i7 + GTX 960M en ook nog eens super licht wat dit een super laptop maakt voor gaming, hobbyen en studeren. Helaas heb ik er 1 gehad met scherm problemen (onregelmatige scherm flickering: tussen de flickeringen zit 10seconden tot uren tot soms zelfs dagen, enkele keren glitched het scherm geheel waardoor de laptop niet te gebruiken is (windows niet of slecht zichtbaar) en een force shut down nodig is),
gelijk omgeruild met een nieuwe, die had het echter ook, maar minder erg. Veel software drivers geprobeerd omdat het probleem dat dan wel zou zijn, toch?

Nee dus. Alle mogelijkheden geprobeerd: lenovo driver, nieuwste intel driver, bios updates, etc. Contact gehad met lenovo support en die besloten het te repareren.

Toen ik hem terug kreeg was het probleem echter verergerd! Maar weer contact opgenomen, ik dacht ze moeten het maar weer minstens terugbrengen naar hoe het was. Gezien het nog vaker gebeurde kreeg ik het gedult om te kijken of het in het bios scherm gebeurt, en ja daar gebeurt het inderdaad ook.

Inmiddels teruggehoord dat ze het niet kunnen/gaan repareren, en dat de winkel contact met me op gaat nemen om het anders op te lossen, dit verhaal gaat dus nog wel even verder.

Waarschijnlijk heb ik gewoon pech, maar gezien Lenovo het niet met een reparatie kan oplossen (maar zelfs verergerd) verander ik deze review van goed naar slecht. Inmiddels is de nieuwe Y700 uit, die vind ik persoonlijk niet mooi, maar hopelijk hebben ze daar al hun problemen echt opgelost.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967?