Samsung Galaxy S6 32GB Wit Review

2speed4you 5 oktober 2015, laatste update op 19 oktober 2015, 957 views

Samsung Galaxy S6 32GB Wit

Hellooo tweak fanaten Na lang met mijn galaxy s4 rond gelopen te hebben heb ik besloten om een nieuw toestel aan te schaffen.Lang heb ik getwijfeld tussen de Iphone 6 en galaxy s6. Maar naar enkele reviews bekeken te hebben leek ik toch meer te krijgen bij Samsung.

Pluspunten

• Accu
  • Camera/ selfie
  • Snelheid
  • softwareVEEL minder bloated
  • Vingerafdrukscanner
  • Standaard groot geheugen.
  • not just a galaxy, it's a new world galaxy

Minpunten

• Enkele reclame app's die eigenlijk niet hoefden.
  • geen sd kaart slot
  • Sommige bedieningsknoppen op het toestel staan niet echt goed voor gebruik.

Mijn telefoon heb ik besteld bij The phone store, keurig binnen de 24 uur geleverd na bestelling.
Een simpele doos met een lader en oortjes, en heel weinig papier. Zoals ik het van Samsung gewoon ben !

Review aangepast op 19/10/2015
Foto's toegevoegd !! :)

Aangepast op 12/10/2015
Ik heb mijn 1e foto binnen gemaakt deze ochtend toen het binnen donker was, het licht op de foto is afkomstig van mijn led flitser.
De foto is wel heel veel geresized omdat ik hem anders niet kon uploaden !!
Ik probeer zo snel mogelijk extra foto's te maken ! :)

Specificaties :
143.4 x 70.5 x 6.8 mm
138 g
5.1 inches (~70.7% screen-to-body ratio)
1440 x 2560 pixels (~577 ppi pixel density)
Nano-SIM
Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2.1 GHz Cortex-A57
Mali-T760MP8
3 GB RAM
32 GB OPSLAG

Bij mijn laatst genoemde kan je het wel al raden ..
3 GB ram, daar blijft na de 1e keer opstarten nog 35% van over, er is al 65 % van in gebruik door samsung zelf en dat is er echt OVER.
Anno 2015 is dit iets wat voor mij niet meer kan,.. ze zouden echt hun software moeten optimaliseren, op deze manier heb je het gevoel dat je wel een telefoon van 3GB ram krijgt, maar daar blijft slechts een schamele 1GB voor de koper over.
De telefoon lijkt wel geen lag of haperingen te vertonen maar toch !
Voor een high end telefoon... dit kan beter.
De opslag doet het iets beter, daar is 30 procent van in gebruik nadat je hebt opgestart.
Toch ! Dit gaat dus wel over 9,6 Gb die we al kwijt zijn ... in vergelijking, mijn windows 7 versie is er 28 GB groot.
Het probleem zit hem vooral in onze beperkte opslageenheden op smartphones.
Als iedereen morgen een dataschijfje van 128 GB plaatst valt niemand hier nog over ... maar nu word je beperkt in je mogelijkheden door misschien niet 100 % geoptimaliseerde software.

Uitstraling :
Zoals velen wel weten, geen plastic maar glas en aluminium. Daarmee voelt het toestel totaal anders aan wanneer het in je hand ligt.
De ontgrendelknop van het scherm hebben ze lager geplaatst en dat is wel een fout, als de telefoon in men case zit kan ik nietmeer aan die knop omdat er bepaalde zaken in de de weg komen te zitten...
De volumeknoppen hebben ze daarintegen volledig bovenaan opzij geplaatst.
Zodat ze net te hoog zitten om met je vinger aan te kunnen.
Dit kon beter..
Daarnaast is het toestel net ietsje smaller dan de S4 maar wel iets hoger en dat zorgt er voor dat hij veel veel beter in je hand komt te liggen.
Ook in je broekzak lijkt hij kleiner aan te voelen.

Scherm :
Met een display van 5,1 inch op een resolutie 2560x1440 word ik echt wel in de bloemen gezet. Het ziet er nagenoeg perfect uit, en heeft alles scherp en strak weer.
Kleuren zijn prachtig, eigenlijk niks op aan te merken.

Accu :
Ook hier, vooruitgang. De processor van de S6 is op een kleiner procedé gemaakt en dat laat zich merken in het energie verbruik.
Bij matig gebruik doe je er 2 dagen mee.
Daarna heb je nog 2 spaarstanden, de gewone en de extreme. Die laatste is voor in nood, maar nog niet nodig gehad.
Nog een nieuwigheid SNELLADEN.
Als ik mijn toestel aansluit op de lader gaat ie altijd in snelladen, het is dus gedaan met uren wachten tot je toestel volledig vol is.
Op een 1,5 a 2 uur is je accu volledig opgeladen en dat is echt wel snel.

Camera :
Zowel voor als achterkant: SUBLIEM
Het voelt alsof ik een camera in men handen heb, het toestel is er echt op vooruit gegaan om kiekjes te schieten of selfies. Ook in donkere omstandigheden
Je kan je gemaakte foto's direct makkelijk bewerken met verschillende filters, waardoor je foto's er soms zeer professioneel uitzien.
Je hebt nog verschillende instellingen die je kan aanpassen tijdens het gebruik om je foto's naar het gewenste resultaat te brengen, maar deze heb ik nog niet allemaal kunnen testen.
Wat ik wel getest heb, je foto's duidelijker maken bij tegenlicht van de zon ! En dat is iets wat wel goed uitgewerkt is. Tegen het zonlicht in kon ik foto's maken die voldeden voor mij.

Foto's :

Geluid :
Bij elke smartphone die we kopen vragen we het ons wel af .... gaat het dit keer wel eens goed zijn. Goede kwaliteit en luid genoeg.
Wel bij mijn galaxy s6 is dat antwoord simpel: JA.
Het is zelfs luider dan dat ik mijn termen luid zou benoemen en ook de kwaliteit is tiptip in orde.

Vingerafdrukscanner :
Ik heb de slechte gewoonte van mijn toestel niet te vergrendelen ...
Nou heb ik het met deze toch eens geprobeerd en daar was ik toch van onder de indruk. Het werkt vlot en snel en zonder natte vingers geen probleem.
1 nadeel vind ik wel, het is omslachtig om je vinger te laten scannen wanneer je je eerste scan moet laten herkennen. Je hebt er wel iet wat geduld voor nodig.

Android :
Al jaren kennen we bij Samsung het BLOATED probleem, veel te veel software, waar iedereen zich van afvraagt waarom ze der in zit.
Wel, Samsung lijkt dat eindelijk begrepen te hebben.
het aantal reclame apps is echt verminderd en android draait veel soepeler dan vroeger. Ook zijn bepaalde stukken van de interface + aangepast waardoor je veel gemakkelijker zaken terug kan vinden of aanpassen.
Daarnaast heb je het andere verhaal, apps die er wel nog zitten maar die ze in functie van de telefoon hebben uitgewerkt.
De camera kan naar mijn idee veel meer dan vroeger en in combi met die 16 megapixels is dat zeer positief.
S-health wijk ik later in deze review op uit.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar: Android is changed. :)

S-Health :
Deze feature had ik ook al in mijn galaxy s4 welke ik toen nooit gebruikt heb, omdat ik hem wantrouwde. Na 1 dag men s6 te gebruiken is deze men beste vriend geworden. Ik ben een actieve sporter en in deze app zit een stappenteller en hartslagmeter verwerkt, ook kan je je activiteit meten in verschillende andere sporten: in mijn geval FIETSEN. Ze hebben de app deze keer echt wel een functie gegeven in de telefoon.
App gaat dagelijks meerdere keren open om te gebruiken wanneer ik fiets.
Hartslagmeter werkt perfect, heel mooie vooruitgang.

Multi window :
Al sinds enkele generaties bestaat multi mirror op de galaxy s reeks.
Ook op deze S6, het werkt vlotter dan vroeger en is makkelijk te activeren.
Door linksonder de tiptoets 2 seconden aan te houden opent het menu, met de apps die op deze manier kunnen werken.
Vroeger moest je deze functie apart gaan activeren en kreeg je een vervelende sidebar geopend, deze is volledig verleden tijd ! :)

Theme"s :
Deze nieuwe functie van Samsung bied je de mogelijkheid om een andere skin over je android heen te leggen.
Net zoals je bij Huawei al jaren kan, heeft samsung hier ook een paal neergeslaan.
Net nu ze android minder bloated weten te maken, krijg je de mogelijkheid om je telefoon een meer persoonlijker tintje te geven.
Lijkt me iets te zijn waar ze gebruikers mee gaan winnen, ik ben alvast stevig voorstander.

Galaxy essentials:
Deze widget stond automatisch op men smartphone, het is een link naar de app store van samsung waar je verschillende apps terugvind die vroeger standaard op je phone stonden, maar nu heb je dus zelf de vrije keuze welke van die zaken je wil.
Heel slim punt van samsung :)
Edit 11/10/2015 : Toen ik vandaag een skin wilde installeren blijkt dat ik daar een Samsung account voor moet hebben ... een jammer feit .. je hebt al een gmail nodig voor de app store... nu blijkbaar 1 voor de samsung store ... dan gaan we nog verder met dropbox .... neen al die accounts beginnen tegen te vallen.
Uit frustratie voorlopig ook geen skin geďnstalleerd !

Conclussie :
Na lang twijfelen en zoeken ben ik blij dat ik toch voor het "goedkopere" toestel heb gekozen en niet de Iphone.
Je hebt waar voor je geld, het toestel blinkt uit op praktisch alle aspecten.
Camera, snelheid, accu en software.
Samsung wou een andere weg inslaan met hun overbloated software galaxy's.
Daar zijn ze echt wel in geslaagd. De iphone is subliem, maar daarvoor moet deze galaxy s6 zeker niet onderdoen.

Had je aan mijn review niet genoeg ?
Dan verwijs ik jou graag door naar volgende website !

pricewatch: Samsung Galaxy S6 32GB Zwart

Deze jongens maken alles :)

PS: zijn er zaken onduidelijk geschreven of heb je vragen, stel ze gerust en ik zoek het uit of pas ze aan.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 32GB Wit?

Meer advertenties